مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

با محبوب شدن دبی به عنوان مقصد مهاجرتی، این که چگونه در دبی کار پیدا کنیم، تبدیل به یک مسئله مهم شده است. دبی، سرزمین فرصت‌ها است. پیدا کردن کار در دبی، از میان فرصت‌های مختلف شغلی، کار سختی نیست؛ ولی باید این فضا را به خوبی شناخت. در این مطلب، درباره نحوه کاریابی در امارات، مزایا، مدارک و  انواع ویزا برای پیدا کردن کار در دبی صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه پیدا کردن کار در دبی

کشور امارات با ایجاد فرصت‌های کاری (از جمله ویزای طلایی دبی)، شرایط کار در دبی را هموار کرده است. اقامت کاری امارات، یک‌ روش عالی برای مهاجرت به این کشور است. البته به هر روشی که خودتان را به امارات برسانید، با این پرسش روبرو خواهید بود که چگونه در امارات کار پیدا کنیم. چند نکته مهم و چند روش اصولی برای رسیدن به شغل مناسب در دبی وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه پیدا کردن کار در دبی

توانایی های خود را بشناسید

قبل از هر چیز، با دقت درباره توانایی‌ها، تجربه‌های شغلی و علایق خود فکر کنید. سعی کنید بر یک حوزه کاری که تخصص و توانایی‌اش را دارید متمرکز بمانید. کارفرماهای دبی، به دنبال افرادی هستند که به طور دقیق هدف کاری خود را بداند. می‌توانید لیست مشاغل مورد نیاز در دبی را بررسی کنید. سپس به این می‌پردازیم که چگونه در دبی کار پیدا کنیم.

یک شبکه ارتباطی در دبی بسازید

برای ورود به چرخه شغلی دبی، باید با اعضای آن ارتباط بگیرید. افراد زیادی به دنبال کار یا مشغول کار در دبی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بدانیم چگونه در دبی کار پیدا کنیم. لینکدین یک پلتفرم بسیار مفید برای پیدا کردن کار در دبی برای ایرانیان است تا با این افراد ارتباط بگیرند. حتماً خودتان را در این فضای ارتباطی جا کنید.
ارتباطات قوی، به شما کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر از فرصت‌های شغلی دبی مطلع شوید. همیشه افرادی که تجربه واقعی از یک شغل را دارند، بهترین مشاوران و راهنماها خواهند بود. از تجربه‌ها، توصیه‌ها، شکست‌ها، موفقیت‌ها و کمک‌های این افراد به نفع خودتان استفاده کنید.

در زمان مناسب درخواست بدهید

اگر شغل مدنظرتان را پیدا کرده‌اید، باید مراقب زمان ارائه درخواستتان باشید. ارسال درخواست کار برای کمپانی‌های دبی، باید در زمان درست انجام شود. در ماه‌های ژانویه و فوریه، جذب نیرو در دبی بسیار زیاد است. مارس، آوریل و مه هم ماه‌های خوبی هستند. استخدام در ماه‌های تابستان (ژوئن، ژوئیه و آگوست) به حداقل میزان خود می‌رسد.

از سایت های کاریابی کمک بگیرید

برای جستجوی فرصت‌های استخدام، باید از طریق وب‌سایت‌های معتبر اقدام کنید.

رزومه باکیفیت بنویسید

برای اپلای کاری، نیاز به یک رزومه خوب دارید. کارفرماها در دبی، برخلاف برخی از کارفرماهای ایرانی، به کیفیت رزومه بیشتر از کمیت آن اهمیت می‌دهند. سعی کنید بر یک حوزه مشخص متمرکز باشید و توانایی‌هایتان را به وضوح شرح دهید. لازم نیست برای هر کمپانی، یک رزومه جداگانه بنویسید. رزومه‌تان را جامع و کامل نگارش کنید.

با آژانس های استخدام ارتباط بگیرید

آژانس‌های استخدام و مشاورینشان، آگاه‌ترین مجموعه‌ها برای کار پیدا کردن در دبی هستند. این آژانس‌ها، با بررسی رزومه شما و شناخت بازار کار در دبی، کمک خوبی به شما خواهند کرد. سعی کنید آژانس‌های معتبر، خوش‌نام و مسلط بر حوزه تخصصی خودتان را انتخاب کنید.

درخواست همکاری بدهید

پس از تشخیص شغل مناسب و کمپانی‌ها، درخواست همکاری خود را به علاوه رزومه، ارسال کنید. قبل از درخواست همکاری، شرایط استخدام هر کمپانی از جمله زبان، تخصص، تحصیلات و مواردی از این قبیل را به خوبی بررسی کنید. اگر درخواست شما تأیید شود، دعوت به مصاحبه خواهید شد و وارد مراحل استخدام می‌شوید.

بهترین مشاغل دبی (از نظر شرایط کاری، استخدام و درآمد) را در مقاله شغل های پر درآمد در دبی مطالعه کنید.

درخواست همکاری برای کار

مزایای پیدا کردن کار در دبی

در چند دهه گذشته کشور امارات متحده عربی به خصوص دبی پیشرفت زیادی در زمینه تکنولوژی، گردشگری، فناوری و غیره داشته است. دبی یکی از شهرهای مدرن و ثروتمند دنیاست و به سرعت در حال رشد می‌باشد. به همین دلیل در سال‌های اخیر مهاجران متخصص و کارگران زیادی برای کار و زندگی به این شهر مهاجرت می‌کنند. در ادامه به مزایای کار در دبی می‌پردازیم:

  • یکی از مهم‌ترین از مزایای کار در دبی درآمد معاف از مالیات است. یعنی مهاجران از حقوق و دستمزد خود به دولت امارات نمی‌دهند.
  • میزان حقوق در دبی بالا بوده و متخصصان مانند پزشکان، مهندسان و مدیران بابت هزینه‌های زندگی در دبی نگرانی ندارند.
  • کیفیت زندگی در دبی بالا می‌باشد و امکانات مدرن و کاملی مثل مراکز خرید، موسسات آموزش عالی و بیمارستان‌های پیشرفته در این شهر فراهم شده است.
  • ۸۰ درصد جمعیت دبی از مهاجران با فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف زندگی تشکیل شده و شما می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.
  • کشور امارات محیطی امن و پایداری دارد. میزان جرم و جنایت پایین است و قوانین سخت در حال اجرا می‌باشد.
  • شهر دبی دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی مانند پارک سافاری، آکواریوم، پارک آبی، موزه، شهربازی و غیره می‌باشد.

انواع ویزا برای پیدا کردن کار در دبی

تا اینجا با مزایا و نحوه کاریابی در امارات آشنا شدید. اگر به دنبال کار و استخدام در دبی هستید به این نکته باید توجه داشته باشید که قبل از ورود به دبی باید ویزای کار امارات را دریافت کنید. انواع اخذ ویزای کاری دبی مانند ویزای دانشجویی، توریستی، سرمایه‌گذاری و غیره وجود دارد که در ادامه ما به ۳ تا از مهم‌ترین روش‌های دریافت مجوز کار قانونی در دبی می‌پردازیم.

ویزای کار استاندارد

ویزای کار استاندارد یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای کار در دبی است. این یک ویزای کاری با حمایت کارفرماست و به مدت ۲ الی ۳ سال می‌توانید در دبی کار و زندگی کنید. پس از این مدت، برای لغو یا تمدید کارفرمای شما تصمیم می‌گیرد. به این نکته باید توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای استاندارد، نیاز به قرار داد کاری و تاییدیه وزارت منابع انسانی دارید.

ویزای سبز دبی

در اکتبر ۲۰۲۲ بود که دولت امارات متحده عربی ویزای سبز را برای جذب و حمایت از فریلنسرهای خارجی معرفی کرد. این ویزا ۵ ساله اعطا می‌شود و از مزایای آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که نیازی به حمایت کارفرما ندارد.

ویزای سبز دبی دارای مزایای دیگری مانند دادن مهلت ۶ماهه پس از انقضا یا لغو ویزا، فرآیند درخواست راحت و توانایی حمایت از بستگان درجه یک و انتقال آن‌ها به امارات متحده عربی است.

ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی دبی یک مجوز اقامت طولانی به مدت ۵ یا ۱۰ سال است که برای افراد متخصص با شرایط استثنایی بدون نیاز به حامی مالی صادر می‌شود. معمولا پزشکان، مخترعان، داشمندان، هنرمندان و غیره از این نوع ویزا برای مهاجرت به امارات استفاده می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای کار در دبی

مدارک مورد نیاز برای متقاضیان کار در دبی به صورت زیر می‌باشد:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گواهی‌نامه ترخیص پلیس
  • افتتاح حساب بانکی
  • ترجمه آخرین مقطع تحصیلی
  • گواهی پزشکی
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه سابقه کاری
  • تکمیل فرم های مربوط به سفارت

کلام آخر

از میان روش ‌های رسیدن به اقامت دبی، مهاجرت کاری یک گزینه محبوب است. با بالا رفتن رغبت مهاجرین برای انتخاب دبی به عنوان مقصد، این که چگونه در دبی کار پیدا کنیم، اهمیت پیدا کرده است. در این مقاله درباره بایدها و نبایدهای، روش‌های مطمئن و مراحل کاریابی در امارات توضیح دادیم.

اقتصاد رو به رشد دبی، معاف بودن مشاغل از مالیات و موارد این‌چنینی، جذابیت‌های کار کردن در دبی را چند برابر کرده ‌است. امیدواریم این مطلب هم برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی در دبی به شما پیشنهاد می‌دهیم به دیگر مقالات سایت امارات نیوز مراجعه کنید.

سوالات متداول

چگونه برای کار کردن در دبی رزومه بنویسیم؟

اجزای ضروری و مهم هر رزومه، شامل شغل مدنظر، پروفایل کاری و تخصص‌هایتان، توانایی‌های اصلی، دستاوردها و سابقه کاری است.

در دبی بهتر است برای چه مشاغلی درخواست بدهیم؟

امارات پذیرای نیروی کار در انواع شغل‌ها از حوزه‌های پزشکی، مدیریتی، دیجیتال مارکتینگ و صنعتی است.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا