مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

کار در دبی برای ایرانیان

۴.۳/۵ - (۷ امتیاز)

کار در دبی برای ایرانیان یکی از گزینه‌های موردعلاقه برای مهاجرت و بهبود شرایط زندگی است. دبی یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته در خلیج‌فارس است که فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد با تخصص‌ها و مهارت‌های مختلف فراهم می‌کند. اما برای کار در امارات برای ایرانیان نیاز به داشتن برخی شرایط و مدارک است. در این مطلب به شرایط و نحوه کاریابی در دبی برای ایرانیان و قوانین کار در دبی اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

شرایط کار در دبی برای ایرانیان

یکی از شرایط کار در امارات برای ایرانیان نیاز به مجوز کار و ویزای اقامت است. برای درخواست مجوز کار، لازم است که قبلاً پذیرش شغل از سوی یک کارفرمای حامی در دبی داشته باشید. سپس کارفرما برای اخذ مجوز کار و ویزای کار اقدام خواهد کرد.

شرایط دیگر کار در دبی برای ایرانیان حقوق آنها است و میزان آن بستگی به‌عنوان شغلی، تخصص، سطح تحصیلات و سابقه کار دارد. به طور متوسط، حقوق سالانه ۱۴۷ هزار درهم است. البته بعضی از شغل‌ها مثل مدیر مالی، پزشک و خلبان حقوق بالاتری دارند. اما حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات برای اتباع خارجی نسبت به سایر کارگران کمتر است و در ماه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درهم درآمد دارند.

شرایط کار در دبی برای ایرانیان

کاریابی در دبی برای ایرانیان

مهاجرانی که تمایل به کار در دبی دارند از روش‌های مختلف می‌توانند به کاریابی در دبی بپردازند. یکی از راه‌های کاریابی در دبی برای ایرانیان این است که متقاضی رزومه خود را به صورت حضوری به کارفرما ارائه دهد و در صورت تایید صلاحیت از سوی کارفرما، ویزای جاب آفر برای آن صادر شده و مجوز کاری امارات دریافت می‌کند.

یکی دیگر از راه‌های کاریابی در امارات، مراجعه به سایت‌ها و موسسات کاریابی این کشور می‌باشد. از سایت‌های مهم می‌توان به Linkedin و غیره اشاره کرد. متقاضیان از طریق ثبت‌نام در این سایت‌ها می‌توانند رزومه خود را برای کارفرما بفرستند.

ویزای کاری دبی برای ایرانیان

برای دریافت ویزای کاری دبی باید حتما ویزای جاب آفر داشته باشید. نحوه اخذ ویزای کاری دبی برای ایرانیان به این صورت است که کارفرما باید از دبی اعلام نیاز برای نیرو کند. سپس متقاضی از طریق سایت ها یا موسسات کاریابی رزومه خود را در پروفایل شخصی سایت ها بارگذاری کرده و کارفرما پس از بررسی در صورت قبولی برای متقاضی پیشنهاد شغلی ارسال می‌نماید. نیرو بعد از گرفتن جاب آفر می‌تواند برای دریافت مجوز کار، کارت شناسایی اماراتی و مجوز اقامت امارات اقدام نماید.

قوانین کار در دبی

دولت امارات قوانین بسیار سختگیرانه‌‌‌ای در سال ۲۰۲۲ با عنوان (قانون شماره ۸، مصوب سال ۱۹۸۰) به اجرا درآورد. این قانون تمام حق و حقوق و تعهدات کارفرمایان و کارمندان را مشخص می‌کند. در ادامه به برخی از قوانین اشاره می‌کنیم.

ساعت کاری در دبی

حداکثر ساعت کاری در دبی برای کارمندان ۸ ساعت در روز یا ۴۸ ساعت در هفته است. در صورتی ساعت کاری بیش از حد ملزوم برسد، کارفرما موظف است اضافه کاری پرداخت کند. در تابستان اگر دما بالای ۴۰ درجه برود، یک استراحت اجباری توسط کارفرما اجبار می‌شود.

قرارداد کاری در دبی

در قرارداد کاری باید تمام جزییات مانند ساعت کاری، مدت زمان کاری، عنوان شغل، دستمزد و غیره نوشته شود. طبق قانون جدید امارات امکان فسخ قرارداد توسط کارمند و کارفرما با دلایل فسخ قانونی امکان پذیر می‌باشد.

دستمرد در دبی

کارفرما موظف است حقوق کارمند را کامل و به موقع و حداقل یکبار در ماه پرداخت کند. همچنین باید فیش حقوق با جزییات کامل به کارمند ارائه بدهد.

قوانین کار در دبی

مدارک کار در دبی برای ایرانیان

همچنین قبل از هر اقدامی باید توجه کرد که تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز در دبی باشد. برای کار در دبی لازم است همه مدارک زیر را تهیه کنید.

  • گذرنامه‌ای با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ویزای کار که توسط دولت امارات صادر می‌شود و برای مدت مشخصی اجازه زندگی و کار در دبی برای ایرانیان می‌دهد.
  • گواهی پزشکی که تأیید می‌کند که به بیماری‌هایی مانند ایدز، سل و هپاتیت مبتلا نیستید.
  • نامه پیشنهاد شغلی که توسط کارفرمای حامی در دبی صادر می‌شود و عنوان شغلی، حقوق، ساعات کار و مدت قرارداد شما را تعیین می‌نماید.
  • مدرک تحصیلی که با عنوان شغلی شما در دبی مطابقت داشته باشد.
  • گواهینامه ترخیص پلیس که ثابت کند سابقه کیفری نداشته و ممنوع‌الخروج نیستید.
  • یک ویزای اقامت که توسط دولت دبی صادر می‌شود که نشان می‌دهد شرایط اخذ اقامت دبی را دارید. این ویزا اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تر کار در دبی برای ایرانیان خواهد داد ویزا کار معمولاً پس از ورود به دبی و درخواست مجوز کار درخواست خواهید کرد.
  • همچنین لازم است حساب بانکی محلی در دبی برای درخواست حقوق و انجام سایر معاملات مالی برای افتتاح حساب بانکی باید پاسپورت و ویزای اقامت خود را ارائه دهید.

مشاغل پردرآمد برای ایرانیان

در شروع فرایند جست‌وجو کار در دبی و امارات برای ایرانیان داشتن رزومه و تسلط به زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند. علاوه بر این دقت کنید که هزینه زندگی در امارات به‌ویژه دبی نسبت به ایران بالاتر است. پس داشتن یک شغل با درآمد عالی در این کشور لازم است که برخی از شغل‌های پردرآمد در کشور امارات برای ایرانیان عبارت‌اند از:

مشاغل حوزه پزشکی

این شغل‌ها به دلیل تقاضای بالا و حقوق زیاد در امارات موردتوجه هستند و در سال‌های اخیر باعث مهاجرت پزشکان به امارات شده‌اند. برای مثال، دندانپزشک، پرستار، متخصص قلب و عروق و تکنسین آزمایشگاه از جمله مشاغل پردرآمد کار در دبی برای ایرانیان در این حوزه هستند.

مشاغل حوزه مهندسی

مهندسان نیز به دلیل پیشرفت و ساخت‌وساز در صنعت امارات دارای درآمد بالایی هستند. برای مثال، مهندس مکانیک، مهندس هوافضا، مهندس نفت و مهندس شیمی از پردرآمدترین شغل‌های امارات هستند.

مشاغل حوزه برنامه‌نویسی

باتوجه‌به افزایش تعداد استارتاپ‌های آنلاین و نیاز به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، برنامه‌نویس‌ها دارای درآمد زیادی هستند. برای مثال، برنامه‌نویس جونیور و برنامه‌نویس سنیور از جمله مشاغل با تقاضای زیاد هستند.

مشاغل حوزه برنامه‌نویسی

سخن پایانی

کار در دبی برای ایرانیان یک تصمیم شخصی است که باید باتوجه‌ به عوامل مختلف انجام شود. هر فرد باید به نقاط قوت و ضعف خود، اهداف و شرایط خود و همچنین باید به شانس‌های احتمالی توجه کند. همانطور که در بالا گفتیم راه‌های کاریابی در دبی برای ایرانیان زیاد است و قوانین کار دبی بسیار سختگیرانه انجام می‌شود. کار در دبی ممکن است برای بعضی از ایرانیان یک فرصت طلایی باشد، ولی در دیگران تجربه‌ای ناخوشایند باشد. در نهایت، هر فرد باید خودش تصمیم بگیرد که آیا کار در دبی برای او مناسب است یا خیر. امیدوارم با خواندن این مطلب بهره کافی برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به دیگر مقالات سایت امارات نیوز مراجعه کنید.

سوالات متداول

از چه راهی ایرانیان می‌توانند برای گرفتن ویزای کار اقدام کنند؟

صادرشدن ویزای کار و اقامت دبی از طریق شغل کارفرمایی که در دبی حامی شماست و در خواست شما را برای کار پذیرفته است انجام می‌شود.

آیا حقوق کارگر ایرانی با کسی که شهروند امارات است یکسان است؟

خیر حقوق افرادی که اتباع خارجی هستند کمتر است و ماهیانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درهم دریافتی دارند که کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز سایت های دولتی و خصوصی زیادی برای ارسال رزومه وجود دارد. در این سایت ها پروفایل بسازید و برای شغل مورد نظرتان درخواست دهید.

  1. مطلب مفیدی بود برای افرادی که اطلاعات عمومی و کلی نیاز دارند.
    چرا هرکس که جدیدا به دبی رفته به صورت قطعی از عدم صدور ویزای کار برای ایرانیان میگه؟ (گفته میشه تنها راه ثبت شرکته و حتی فریلنس هم نمی دهد) چقدر این موضوع صحت دارد؟

    1. سلام روزتون بخیر. ممنون از نظر خوبتون و اینکه شرکت ما در زمینه خرید ملک در دبی فعالیت می‌کند. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کار برای ایرانیان به موسسات مهاجرتی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا