مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

همه چیز درباره ویزای کار در امارات و دبی

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

برج‌های خیره‌کننده، خودروهای گران‌قیمت و مرکز خریدهای مدرن از جمله مواردی است که ذهن ما را به‌راحتی به سمت کشوری مانند امارات می‌کشاند. تجمع سرمایه فراوان در این کشور، حضور بزرگ‌ترین سرمایه‎‌گذاران بین‌المللی و نزدیکی جغرافیایی به ایران باعث افزایش محبوبیت امارات به‌عنوان مقصدی برای مهاجرت ایرانیان در سال‌های اخیر شده است.

تصور زندگی و دریافت اقامت کاری امارات از رویاهای بسیاری از افرادی است که امروزه قصد مهاجرت دارند. حضور چشمگیر گردشگران از سراسر دنیا در امارات و خصوصاً در دبی، پایتخت آن، فرصت‌های شغلی متنوعی را ایجاد کرده است. در پی همین ماجرا رشد و توسعهٔ قابل‌توجه این کشور نیز، نظر سرمایه‌داران و متخصصان زیادی را به خود جلب کرده است.

رواج اصلی محبوبیت امارات در بین کسانی است که می‌خواهند از طریق کار مهاجرت کرده و اقامت کاری امارات را دریافت کنند. گرفتن ویزای کار امارات چندان پیچیده نیست، اما این ویزا مستقیماً اقامت دائم را به دنبال نخواهد داشت. اگر شما نیز چنین رویاهایی را در سر می‌پرورانید و به دنبال پاسخ سوالاتتان هستید، در ادامه‌ با ما همراه باشید.

ویزای کاری در امارات و دبی

پس شما با طی‌کردن مراحلی ساده می‌توانید ویزای کار دبی را به دست آورید. اولین مورد از شرایط مهاجرت کاری به دبی، داشتن یک کارفرما است. یافتن کارفرمایی که بخواهد شما را استخدام کند، اقامت کاری امارات را برای شما تضمین می‌کند.

پیداکردن کارفرما اصلی‌ترین موضوعی است که دریافت ویزای کار دبی برای ایرانیان را متفاوت می‌کند. مؤثرترین راهی که شما می‌توانید یک کارفرما برای خود پیدا کنید، حضور در امارات و جستجو است. حضور ایرانیان در امارات مشروط به داشتن ویزای توریستی است و این موضوع اصلی‌ترین چالش یافتن کار در دبی برای ایرانیان است. باید بدانید که کارفرما را از طریق وب‌سایت‌های کاریابی دبی و یا به‌صورت آنلاین نیز می‌توان پیدا کرد. این روش‌ها کمتر مورداستفاده قرار می‌‍‌گیرند، چرا که شرایط مصاحبه‌های کاری به‌مراتب دشوارتر خواهند بود و شما شانس خود را در استخدام و قانع‌کردن کارفرما و نهایتاً کسب اقامت کاری امارات کاهش می‌دهید.

از بهترین و سریع‌ترین روش‌های رسیدن به اقامت امارات، ثبت شرکت در دبی است. ثبت شرکت اخیراً بیشتر موردتوجه دولت امارات قرار گرفته است و در پی ثبت شرکتتان مسیر ساده‌تری را برای دریافت ویزای همراهانتان نیز در پیش دارید.

ویزای کاری در امارات و دبی

انواع مجوزها و ویزاهای منجر به کار در امارات

امارات بر اساس شرکت‌هایی که در این کشور مشغول به کار هستند، مجوزهایی را صادر می‌کند. صدور این مجوزها راهنمایی برای شرکت‌ها است تا بتوانند در حیطه‌های مختلف شغلی موردنیاز در دبی، دست به جذب نیرو بزنند. این مجوزها نهایتاً می‌توانند باعث صدور ویزای کار شده و اقامت کاری امارات را به دنبال داشته باشند. مجوزهای کاری شامل دوازده نوع کلی هستند که شامل پذیرش افراد از کارگر ماهر تا دانشجویان و حتی فریلنسرها نیز می‌شود.

ویزاهای متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند باعث مشغول به کار شدن شما در امارات شوند. این ویزاها لزوماً ویزای کاری نیستند و کشور امارات مسیرهای مختلفی را برای افراد فراهم کرده است تا بتوانند برای کار به دبی مهاجرت کنند.
چهار مدل اصلی این ویزاها شامل ویزای تجاری، مأموریتی، خوداشتغالی و استعدادهای تخصصی هستند که در ادامه شرح کوتاهی برای هر کدام ارائه می‌دهیم.

  1. ویزای تجاری: برای افرادی است که به‌طورکلی شرایط اقتصادی امارات را می‌توانند بهبود ببخشند.
  2. ویزای مأموریتی: یک ویزای کوتاه‌مدت است که افراد، تحت حمایت شرکتی اماراتی قرار می‌گیرند و زمان کوتاهی را مشغول به کار می‌شوند.
  3. ویزای خوداشتغالی: صدور این ویزا برای کارگران مستقلی صورت می‌گیرد که خودشان حامی مالی دارند.
  4. ویزای استعدادهای تخصصی: یک ویزای ده‌ساله برای دانشمندان و محققان حوزه‌های مختلف علمی است که باید سابقهٔ مطمئن کاری در حوزهٔ موردنظر را داشته باشند.

مدارک موردنیاز دریافت ویزای کار دبی

در مرحلهٔ نهایی اقدام برای درخواست ویزا یا اقامت کاری امارات به چند مدرک مهم نیاز خواهید داشت. اگر ویزای توریستی یا اقامت موقت داشته باشید، از پیش آماده‌بودن این مدارک، زمان زیادی را برای شما ذخیره خواهد کرد. مدارک موردنیاز:

  • اصل گذرنامه و کپی آن
  • چند قطعه عکس متناسب با استانداردهای گذرنامه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • فرم درخواست
  • مدارک تحصیلی تأییدشده
  • مدارک شرکت یا کارفرمای پذیرندهٔ شما

کلام آخر

با مهم‌ترین شرایط مهاجرت به دبی از طریق کار آشنا شدیم و سعی کردیم شما را با مهم‌ترین الزاماتی که برای رسیدن به اقامت کاری امارات نیاز دارید، آشنا کنیم. شناخت انواع مجوزها، ویزاها و قراردادهای مورد تأیید دولت امارات، فراهم‌کردن شرایط اقامت کاری در دبی را برای شما راحت‌تر می‌کند.

مهاجرت بدون شک مسیر پرهزینه و سختی است اما داشتن اطلاعات کافی و مشورت با افرادی که پیش از شما این مسیر را طی کرده‌اند می‌تواند بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش دهد. برای یافتن بهترین مشاورها، از طریق معتبرترین وب‌سایت‌ها اقدام کنید و هر چه سریع‌تر به رویای خود نزدیک شوید. توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، دیگر مقالات سایت امارات نیوز را مطالعه کنید.

سؤالات متداول

انواع ویزاهای منجر به کار امارات کدام‌اند؟

ویزای تجاری، مأموریتی، خوداشتغالی و استعدادهای تخصصی چهار مدل ویزاهایی هستند که منجر به اقامت کاری در امارات می‌شوند.

شرایط کسب ویزای کاری امارات چیست؟

شرط اصلی دریافت ویزا، وجود یک پیشنهاد کاری یا کارفرمایی است که به شما نیاز داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا