مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

هزینه زندگی در شارجه چقدر است؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

شارجه در میان دیگر امارات محبوب امارات متحده عربی یکی از محبوب‌ترین شهرها به دلیل فرهنگ خوب و فرصت‌های بسیارش است. مانند جاهای دیگر، هزینه زندگی در شارجه به عوامل مختلفی مانند هزینه‌های مسکن، آب و برق، حمل و نقل، غذا و خواربار، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، سرگرمی و انتخاب سبک زندگی بستگی دارد. جذاب‌ترین واقعیت در مورد این شهر مقرون‌ به‌ صرفه بودن مسکن و دیگر هزینه‌های زندگی است که مهاجران را از نقاط مختلف دنیا به شارجه جذب می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر جزئیات هزینه زندگی در شارجه بپردازیم.

هزینه مواد غذایی در شارجه

ممکن است مزایا و معایب زندگی در شارجه برای شما بسیار وابسته به هزینه‌های زندگی در این شهر باشد. خرید مواد غذایی یک هزینه ضروری است که به طور حتم باید پرداخت شود. انتخاب سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌تواند بر هزینه‌های مواد غذایی در شارجه تأثیر بگذارد. قیمت تقریبی اقلام مواد غذایی که می‌توانید در شارجه پیدا کنید در جدول زیر ذکر شده است:

لیست اقلام خواربار                                                    قیمت تقریبی در شارجه

شیر (۱ لیتر)                                                                ۶.۶۱ درهم
نان سفید (۱ قرص)                                                        ۴.۲۵ درهم 
برنج سفید (۱ کیلوگرم)                                                   ۶.۱۹ درهم
تخم مرغ (۱۲، معمولی)                                                  ۸.۱۳ درهم
پنیر محلی (۱ کیلوگرم)                                                 ۳۰.۵۰ درهم
فیله مرغ (۱ کیلوگرم)                                                   ۱۹.۹۸ درهم
سیب (۱ کیلوگرم)                                                        ۶.۸۴ درهم 
موز (۱ کیلوگرم)                                                          ۵.۷۷ درهم
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)                                              ۴.۴۰ درهم
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)                                              ۳.۲۶ درهم
پیاز (۱ کیلوگرم)                                                         ۲.۷۳ درهم 
آب معدنی (۱.۵ لیتر)                                                   ۱.۸۴ درهم 

هزینه مواد غذایی در شارجه

هزینه حمل و نقل در شارجه

سفر و اقامت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه زندگی در شارجه محسوب می‌شود. ممکن است ساکنانی باشند که وسیله نقلیه شخصی داشته باشند، اما از طرف دیگر، برخی از ساکنان وسایل نقلیه عمومی را برای رفت و آمد در نظر می‌گیرند و به آن وابسته هستند. سیستم حمل و نقل شارجه متشکل از اتوبوس، مترو و تاکسی است که توسط اداره راه و ترابری اداره می‌شود. هزینه ماهانه زندگی در شارجه بسته به هزینه رفت و آمد قابل افزایش است. عموم مردم می‌توانند برای سهولت و راحت‌تر کردن رفت و آمد روزانه خود، یک کارت اتوبوس با قیمت حدود ۲۲۵ درهم خریداری کنند.

هزینه تحصیل در شارجه

دریافت آموزش با کیفیت بسیار مهم است و هزینه زندگی در شارجه شامل این هزینه ضروری هم است. در امارات مدارس معمولاً گران هستند و به طور مثال برای دانش‌آموزان کلاس ششم تقریباً ۱۰۰۰ درهم هزینه دارند. این هزینه توسط مدارس با برنامه درسی هندی در نظر گرفته می‌شود. مدارس برنامه درسی بریتانیا حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درهم و مدارس آمریکایی حدود ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ درهم دریافت می‌کنند. این قیمت‌ها بر اساس مقطع تحصیلی و تغییرات اقتصادی قابل تغییر هستند.

هزینه بیمه درمانی در شارجه

مراقبت‌های بهداشتی و بیمه و هزینه خدمات درمانی در شارجه از عوامل مهم در هزینه زندگی در این شهر هستند. بیمه درمانی در امارات بر اساس سطح و نوع شرکت متفاوت است. یک طرح متوسط ممکن است حدود ۵۶۰ تا ۶۵۰ درهم با شرایط خاص هزینه داشته باشد. سایر بیمه‌های درمانی بر اساس نیازهای شخصی افراد در دسترس هستند که حدود ۴۰۰۰ درهم یا بیشتر هزینه دارند.

هزینه سرگرمی در شارجه

سرگرمی بخش مهمی از زندگی روزمره ما محسوب می‌شود. شارجه دارای مقاصد تفریحی و توریستی متعددی است که بسیار فریبنده هستند. از سواحل گرفته تا مراکز خرید، در شارجه مکان‌های مختلفی برای کاوش وجود دارد. اگر مایل به تماشای یک فیلم هستید، بلیط‌های سینما می‌توانند از حدود ۳۰ تا ۵۰ درهم متغیر باشند. بسته به مکان و نوع رستوران، می‌توان غذا خوردن در رستوران را حدود ۸۵ درهم یا بیشتر محاسبه کرد. بازدید از مکان‌های تفریحی عمومی مانند پارک‌ها هم مقرون به صرفه است و برای هر نفر فقط ۱ تا ۱۵ درهم هزینه دارد.

هزینه اجاره مسکن در شارجه

بسته به بودجه و نیاز شما، گزینه‌های مختلفی برای اجاره یا خرید ملک در شارجه وجود دارد. یک آپارتمان یا خانه متوسط در یک منطقه اصلی می‌تواند حدود ۳۶۰۰ درهم هزینه داشته باشد.

سایر موارد هزینه زندگی در شارجه

به غیر از پرداخت اجاره، هزینه‌های دیگری هم مانند قبض برق، تلفن یا هر خدمات دیگری که در زندگی روزمره خود به آن نیاز دارید باید پرداخته شوند. به عنوان مثال، در شارجه، می‌توان انتظار داشت که حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ درهم در قبض آب و برق بپردازید. در مقابل، اگر در یک آپارتمان مجلل یا حتی یک آپارتمان ۳ BHK زندگی می‌کنید، صورت‌حساب‌ها می‌توانند حدود ۱۱۰۰ تا ۴۰۰۰ درهم هزینه داشته باشند.

هزینه زندگی در شارجه برای خانواده و افراد مجرد

میانگین هزینه زندگی در شارجه با خانواده به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله هزینه‌های حمل و نقل روزانه، تحصیل، غذا، مراقبت‌های بهداشتی و آب و برق. اگر هزینه زندگی در شارجه را برای چهار نفر محاسبه کنیم، به ۳۲۵۰۰ درهم در ماه می‌رسد.

از طرفی برای یک فرد مجرد بسیار راحت‌تر است که در هر شهری محل اقامت پیدا کند و هزینه‌ها نسبتاً کمتر هستند. طبق آخرین داده‌ها، هزینه زندگی در شارجه برای یک شخص به تنهایی حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ درهم در ماه است.

مقایسه هزینه زندگی در شارجه در مقابل دبی

دبی یکی از مهم‌ترین امارت‌های امارات است که در سطح جهانی به عنوان یک شهر مجلل در نظر گرفته می‌شود. هزینه زندگی در دبی نسبتاً بالاتر از هزینه زندگی در شارجه است.

مقایسه هزینه زندگی در شارجه و دبی

برای زندگی شارجه را انتخاب کنیم یا نه؟

همان‌طور که خودتان تا کنون حتماً متوجه شده‌اید، اگر می‌خواهید در اوایل مهاجرت خود به امارات زندگی مقرون‌ به‌ صرفه‌ای داشته باشید، شارجه مکانی عالی برای شروع است. به علاوه چندین فرصت کار و تحصیل در این امارت در حال توسعه وجود دارد که می‌تواند برای مدیریت هزینه‌ها به شما کمک کند. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که شرایط زندگی در شارجه به عوامل زیادی بستگی دارد و می‌تواند در آینده تغییر کند. اگر این مقاله برای شما مفید بود حتماً سری به قسمت‌های دیگر سایت uae news بزنید تا در این مسیر راهنمایی بیشتری دریافت کنید.

سوالات متداول:

برای زندگی در شارجه به چه مقدار حقوق ماهیانه نیاز دارید؟

هزینه تخمینی ماهانه برای یک خانواده چهار نفره ۹۲۰۰ درهم یا ۲۵۰۰ دلار آمریکا بدون احتساب اجاره بها است.

آیا زندگی در شارجه گران‌تر از بقیه شهرهای امارات است؟

زندگی در شارجه در مقایسه با سایر امارات متحده عربی مانند دبی و ابوظبی نسبتاً مقرون به صرفه است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام-
    یک مقداری اشتباه ننوشتید؟
    خودتون میخونید مطالبتون رو قبل از انتشار؟
    هزینه یک نفر ۱ تا ۳ هزار درهمه در ماه.
    هزینه چهار نفر ۳۲۵ هزار درهم؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر ممنون از وقتی که گذاشتید و مطالب رو مطالعه کردید.
      بله حق با شماست یک صفر در نوشته اشتباه گذاشته شده و منظور ۳۲ هزار درهم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا