مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

هزینه زندگی در ابوظبی چقدر است؟

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

ابوظبی از پیشرفته‌ترین شهرهای امارات است و در حال حاضر یکی از گزینه‌های مطلوب برای مهاجرت به شمار می‌رود. اقتصاد قوی، فرهنگ‌های متنوع، زیرساخت‌های مدرن و در اختیار گذاشتن امکانات روز به شهروندان باعث شده افراد خارجی از شرایط زندگی در ابوظبی رضایت کامل داشته باشند. در ادامه با uae news همراه باشید تا درباره شرایط و هزینه زندگی در ابوظبی صحبت کنیم.

شرایط زندگی در ابوظبی چگونه است؟

ابوظبی به‌ عنوان پایتخت کشور امارات و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای حوزه خلیج فارس با بسیاری از امکانات روز دنیا شناخته می‌شود. مرکز فعالیت‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی امارات در شهر ابوظبی است و بسیاری از ثروتمندان و شیخ‌نشینان عرب در این شهر مستقر هستند. مردم ابوظبی مسلمان هستند و به زبان عربی صحبت می‌کنند. البته بیشتر مردم ابوظبی با زبان انگلیسی آشنا هستند و این کار را برای مهاجران بسیار راحت می‌کند. آب‌وهوای گرم ابوظبی را می‌توان از معایب زندگی در این شهر دانست. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به ابوظبی از طریق کار است. در این شهر فرصت‌های شغلی بسیار مانند مشاغل مدیریتی، آموزشی، فروش، تدارکاتی، فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری وجود دارند.

زندگی در ابوظبی چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزایای زندگی در ابوظبی به شرح زیر است:

  • از امنیت بسیار بالا برخوردار است.
  • اقتصاد روبه‌رشد و پویایی دارد.
  • شهروندان از پرداخت مالیات معاف هستند.
  • سطح کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است.

ناگفته نماند هزینه‌های زندگی در ابوظبی نسبت به هزینه زندگی در شارجه بالاتر است.

مزایای زندگی در ابوظبی

هزینه زندگی در ابوظبی چگونه است؟

از مهمترین مسائلی که در رابطه با زندگی در ابوظبی باید در نظر گرفت هزینه‌های آن است. به طور کلی هزینه زندگی در امارات نسبت به امکانات و خدماتی که ارائه می‌شود، مناسب است و میزان هزینه‌ها در هر یک از شهرها متفاوت هستند. هزینه زندگی در ابوظبی برای یک نفر در ماه حدود ۳۶۵۵ درهم بدون در نظر گرفتن اجاره منزل برآورد شده است. این هزینه برای زندگی در ایران بسیار بالا است؛ اما در ازای آن امکانات و رفاهی که برای مردم در ابوظبی ایجاد شده در سطح بسیار بالاتری نسبت به کشور ما قرار دارد. شاخص هزینه زندگی در شارجه ۴۷ و در ابوظبی ۵۶ اعلام شده است. در این بخش قصد داریم هزینه‌های زندگی در ابوظبی را به‌صورت جزئی‌تر بررسی کنیم.

هزینه خرید و اجاره آپارتمان

هزینه خرید آپارتمان در ابوظبی بستگی به موقعیت مکانی و نوع آپارتمان دارد. به طور میانگین هزینه خرید آپارتمان در این شهر بین ۱۴۸۵۰ تا ۲۳۵۰۰ درهم در هر مترمربع تخمین زده شده است. اگر در مرکز شهر بخواهید آپارتمان بخرید هر مترمربع آن حدود ۱۷۰۰۰ درهم قیمت دارد. هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۶۰۴ درهم و خارج از مرکز ۴۳۲۷ است. همچنین هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ابوظبی ۱۱۴۶۸ درهم و در خارج از مرکز ۷۹۹۶ درهم است.

هزینه حمل‌ونقل

بخش مهمی از هزینه زندگی در ابوظبی به هزینه حمل‌ونقل مربوط می‌شود. قیمت هر لیتر بنزین در ابوظبی ۳.۳۸ درهم است. قیمت تاکسی نسبت به قیمت دیگر وسایل نقلیه گرانتر بوده و از ۱۲ درهم شروع می‌شود.

هزینه خدمات آب و برق

هزینه ماهانه استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی و آب برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۷۱۲ درهم است همچنین برای دریافت طرح ماهانه تلفن همراه و اینترنت ۲۲۶ درهم باید هزینه کرد.

هزینه مواد غذایی

هزینه رستوران در ابوظبی نسبتا گران است و به مهاجران ایرانی پیشنهاد می‌شود تا جای ممکن در خانه آشپزی کنند. یک وعده غذا در یکی از رستوران‌های ارزان قیمت ابوظبی حدود ۵۰ درهم خواهد بود. البته هزینه زندگی در دبی از نظر تغذیه بیشتر است. برای مثال هزینه یک وعده غذا در دبی ۱۱ دلار و در ابوظبی ۸ دلار است. بازه قیمتی برخی از خوراکی‌های ضروری در ابوظبی عبارت‌اند از:

  • نان سفید ۵۰۰ گرمی: ۳ تا ۱۵ درهم
  • یک کیلو برنج: ۴ تا ۱۳ درهم
  • ۱۲ عدد تخم‌مرغ: ۶ تا ۱۶ درهم
  • یک کیلو گوشت قرمز: ۲۵ تا ۷۰ درهم
  • یک لیتر شیر: ۴ تا ۱۲ درهم

حداقل دستمزد در ابوظبی

پایین بودن نرخ بیکاری در ابوظبی یکی از مهمترین مزایای زندگی در این شهر است. با توجه به هزینه زندگی در ابوظبی میزان دستمزدها در این شهر مناسب بوده و افرادی که از تحصیلات و تخصص خاصی برخوردار هستند می‌توانند به راحتی یک شغل مناسب با درآمد بالا پیدا کنند. درآمد افراد با مدرک کارشناسی ۲۴۰ هزار درهم، با مدرک کارشناسی ارشد ۳۴۰ هزار درهم و با مدرک دکترا ۳۷۰ هزار درهم است. مشاغل فنی از حقوق بالاتری بهره‌مند می‌شوند. نوع شغل، مهارت و جنسیت در تعیین درآمد بسیار موثر هستند و بستگی به شرایط خودتان دارد. برای اطلاع از هزینه زندگی در ابوظبی به پول ایران باید آن را بر اساس قیمت روز ریال ایران محاسبه کرد.

حداقل دستمزد در ابوظبی

سخن پایانی

طبق این مقاله از امارات نیوز، هزینه زندگی در ابوظبی گران است؛ اما با پیدا کردن یک شغل مناسب کسب و درآمد بالا می‌توانید زندگی مرفهی در این شهر داشته باشید. زندگی در ابوظبی و برخورداری از امکانات روز دنیا توجه بسیاری از مهاجران را با خود جلب نموده و روزبه‌روز به تعداد مهاجران در ابوظبی افزوده می‌شود. اگر تمایل دارید به شهر ابوظبی مهاجرت کنید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول:

هزینه زندگی در ابوظبی چقدر است؟

هزینه ماهانه زندگی در ابوظبی ۳۶۵۵ درهم بدون در نظر گرفتن اجاره منزل و خرج های متفرقه است.

آیا زندگی در ابوظبی مناسب است؟

بله، سطح کیفیت و هزینه زندگی در ابوظبی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهد فوق‌العاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا