مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

از هزینه خدمات درمانی در شارجه چه می‌دانید؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بیمه یکی از مهمترین ضروریاتی است که لازم است هر فردی در زندگی خود از آن بهره‌مند شود. از آنجایی هر یک از ما ممکن است در شرایط غیر قابل پیش‌بینی قرار بگیریم، شرکت‌های بیمه شرایطی را به وجود آورده‌اند تا بتوان این شرایط بحرانی را به بهترین شکل مدیریت کرد. در حقیقت بیمه تضمین می‌کند که ما بدون نگرانی از هزینه‌های احتمالی درمان می‌توانیم مراقبت‌های پزشکی را با کیفیت خوب و بالایی دریافت کنیم.

شارجه یکی از شهر‌هایی است که بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی زیادی در آن واقع شده است و افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند، این امکان را دارند که به این بیمارستان‌ها به راحتی دسترسی داشته باشند. آیا اطلاع دارید که هزینه خدمات درمانی در شارجه چگونه است و یا چند نوع بیمه توسط شرکت های بیمه ارائه می شود؟ در این محتوا، uae news قصد دارد تا به این سوال پاسخ دهد.

بررسی هزینه خدمات درمانی در شارجه

اگرچه هزینه زندگی در شارجه در مقایسه با دیگر شهر‌ها کمتر است، اما ساکنان در شرایط بسیار عالی زندگی کرده و می توان گفت که زندگی ساکنان این شهر بالاست. هزینه خدمات درمانی در شارجه علاوه بر نوع بیمارستان که ممکن است خصوصی و یا دولتی باشد، به پزشک، نوع بیمه و درمان و بیماری فرد بستگی خواهد داشت. بیمارستان‌ها در شارجه در دو طبقه دولتی و خصوصی قابل تقسیم هستند.

در بیمارستان‌های دولتی، مردم محلی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و مهاجران نیز از تخفیف‌هایی بهره‌مند می‌شوند. شرایط زندگی در شارجه بالاست و با سایر شهرهای متفاوت خواهد بود؛ زیرا خدمات و تجهیزات ارائه شده در بیمارستان‌های خصوصی دارای کیفیت بالایی هستند. بیمارستان‌ها مسلماً بابت ارائه این خدمات با کیفیت نیز هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. به طور نمونه، هزینه دریافت مشاوره در یک کلینیک یا مطب خصوصی از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درهم متغیر خواهد بود.

بررسی هزینه خدمات درمانی در شارجه

انواع خدمات درمانی در شارجه

به منظور کاهش هزینه خدمات درمانی، شرکت‌های ارائه دهنده بیمه دو دسته از بیمه یعنی دولتی و خصوصی را ارائه می‌دهند. در این قسمت توضیحاتی در مورد این دو نوع بیمه خواهیم داد.

بیمه دولتی

شرکت بیمه به عنوان هزینه از افراد ده ساله و کمتر ۱۲۰ درهم و افراد ۱۸ سال و بالاتر ۳۲۰ درهم دریافت خواهد کرد. شرکت بیمه موظف است که هزینه‌های سرپایی، بستری، دارو و آزمایشات و چکاپ بیمار را بپردازد.

بیمه خصوصی

هزینه بیمه خصوصی با توجه به نوع و میزان پوشش آن از ۵۰۰ تا چند هزار درهم متغیر خواهد بود. در این بیمه، شرکت بیمه موظف است تا هزینه جراحی، دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی و کاردرمانی و چشم پزشکی را به بیمه شونده پرداخت کند.

اگر بخواهیم خلاصه بیان کنیم، هزینه خدمات درمانی در شارجه نسبتاً بالا تخمین‌زده شده است، البته با انتخاب یک شرکت بیمه با سابقه و نوع بیمه مناسب می‌توان از این هزینه‌ها تا حدودی کاست.

بهترین بیمارستان ها و مراکز درمانی در شارجه کدامند؟

براساس آمار به دست آمده از میزان رضایت مراجعین و سطح خدمات ارائه شده، بیمارستان الزهرا، کورنیش، مدیکال سنتر، لولو، ونوکر و رویال به عنوان بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شارجه معرفی شده‌اند. هزینه خدمات درمانی در هر یک از این بیمارستان‌ها بسته به نوع بیماری و خدماتی که ارائه می‌شود، متفاوت خواهد بود.

داشتن بیمه یکی از الزامات زندگی در این شهر محسوب می‌شود. کارفرمایان موظف هستند تا کارگران خود را بیمه کنند کارکردن بدون داشتن بیمه در این شهر به شدت منع شده است. شاید داشتن بیمه برای تمامی افراد در نظر هر فرد جزو قوانین سختگیرانه آن کشور و یا شهر محسوب شود، اما همین قوانین به اصطلاح سختگیرانه باعث می‌شود تا فرد در هنگام بحران با خیالی آسوده از خدمات درمانی با پرداخت کمترین هزینه استفاده نماید.
با داشتن آگاهی در مورد بهترین بیمارستان علاوه بر مزایا و معایب زندگی در شارجه، فرد متقاضی مهاجرت می‌تواند بهترین تصمیم‌گیری را برای انتخاب این شهر اتخاذ نماید.

بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شارجه

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله از امارات نیوز گفتیم هزینه خدمات درمانی در شارجه با توجه به نوع خدمات درمانی و همچنین بیمارستانی که برای درمان انتخاب می‌شود، متفاوت خواهد بود. بیمارستان‌های شارجه دارای تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای هستند و خدمات با کیفیتی توسط کادر و همچنین پزشکان و متخصصان ارائه می‌شود. هزینه بستری در یک بیمارستان خصوصی مسلماً با توجه به درمان و بیماری فرد متفاوت خواهد بود. هزینه جراحی در بیمارستان‌های خصوصی با توجه به نوع درمان نیز می‌تواند از چند هزار تا حتی ده هزار درهم متفاوت باشد.

سوالات متداول

آیا بیمارستان های دولتی شارجه خدمات درمانی رایگانی را ارائه می دهند؟

بله، بیماران می‌توانند در بیمارستان‌های دولتی خدمات رایگانی را دریافت کنند.

آیا داشتن بیمه در شارجه از الزامات محسوب می شود؟

بله. تمامی مهاجران و ساکنان این شهر باید از بیمه سلامت برخوردار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا