مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

هزینه خدمات درمانی در ابوظبی چقدر است؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، یکی از مقصدهای برجسته جهانی در حوزه بهداشت و درمان است. با اینکه این شهر به‌عنوان یکی از مقصدهای پرهزینه جهان شناخته می‌شود، اما هزینه خدمات درمانی در ابوظبی نسبت به استانداردهای بالا و کیفیت برتری که ارائه می‌دهد، باورنکردنی است. در ادامه، با uae news همراه باشید تا بیشتر درباره بیمه درمانی امارات برای مهاجران بدانیم.

تفاوت بیمه خصوصی و دولتی در امارات

امارات متحده عربی دارای زیرساخت‌های بهداشتی بسیار پیشرفته است و از استانداردهای بالایی بهره می‌برد. برای دسترسی به بیمه و خدمات درمانی در امارات، دو نوع طرح متفاوت وجود دارند که عبارت‌اند از:

تفاوت بیمه خصوصی و دولتی در امارات

بیمه دولتی

خدمات بهداشتی عمومی عمدتا مختص شهروندان امارات متحده عربی است. شهروندان این کشور می‌توانند به‌راحتی درمان کم‌هزینه یا رایگان را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی دریافت کنند. مهاجران نیز می‌توانند از امکانات مراقبت‌های بهداشتی عمومی استفاده کنند، اما باید کارت بهداشت (health card) داشته باشند و مقداری هزینه بپردازند. بااین‌حال، این برنامه حمایتی شامل مشکلات زیر است:

  • زمان انتظار طولانی
  • دسترسی محدود به درمان‌های پیشرفته

بیمه خصوصی

دریافت بیمه خصوصی، گزینه محبوب‌تری در میان مهاجران است. با دریافت یک طرح بیمه خصوصی، می‌توانید به طیف گسترده‌ای از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی که خدمات باکیفیت و جامعی را ارائه می‌دهند، دسترسی داشته باشید. مراقبت‌های بهداشتی خصوصی، گران‌تر از مراقبت‌های بهداشتی عمومی است و ممکن است هزینه زندگی در ابوظبی را افزایش دهد، اما مزایای بیشتری را ارائه می‌دهد:

  • زمان انتظار کوتاه‌تر
  • امکانات بهتر
  • دسترسی بیشتر به درمان‌ها و فناوری‌های پیشرفته

انواع بیمه درمانی در ابوظبی

سیستم بهداشتی ابوظبی شامل بیمارستان‌های مدرن و مجهز، کادر متخصص و تکنولوژی پیشرفته است که به بیماران سراسر جهان خدماتی حرفه‌ای و ارزان‌تر از کشورهای دیگر ارائه می‌دهد. برخی از انواع بیمه‌های درمانی موجود در این شهر عبارت‌اند از:

  • طرح ثقه (Thiqa)

طرح ثقه، یک برنامه پوشش کامل پزشکی برای اتباع امارات متحده عربی و افرادی با وضعیت مشابه، در ابوظبی است. این طرح بیمه توسط دولت ابوظبی ارائه شده و توسط شرکت ملی بیمه سلامت (Daman) اداره می‌شود. می‌توانید از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن این طرح، در آن ثبت‌نام کنید یا بیمه خود را تمدید نمایید.

  • بیمه پایه (Basic)

این برنامه، یک طرح بیمه درمانی کم‌هزینه برای مهاجران کم‌درآمد و وابستگان آنها در ابوظبی است. بیمه پایه، خدمات بهداشتی ضروری مانند مراقبت‌های اضطراری، درمان سرپایی و بستری، مراقبت‌های زایمان و مراقبت‌های دندانی را پوشش می‌دهد. حق بیمه این طرح برای هر نفر ۶۰۰ درهم در سال است. شما می‌توانید لیستی از شرکت‌های بیمه ای که این طرح را ارائه می‌دهند را در وب‌سایت وزارت بهداشت ابوظبی بیابید.

  • طرح بیمه پیشرفته (Enhanced)

این یک طرح جامع بیمه سلامت، برای مهاجران و افراد تحت تکفل آنها در ابوظبی مناسب است. طرح بیمه پیشرفته، طیف وسیع‌تری از خدمات و مزایای بهداشتی را نسبت به بیمه پایه پوشش می‌دهد. حق بیمه این طرح بسته به شرکت بیمه و سطح پوشش متفاوت است. در سایت Daman می‌توانید طرح‌ها و ارائه‌دهندگان مختلف را با هم مقایسه کنید.

خدمات درمانی در ابوظبی چقدر هزینه خواهد داشت؟

بسیاری از شرکت‌های امارات به‌عنوان بخشی از حقوق کارکنان خود، بیمه درمانی ارائه می‌دهند. اما همه شرکت‌ها این کار را نمی‌کنند. اگر می‌خواهید طرح بیمه خوبی داشته باشید که خدمات بسیاری را پوشش دهد، ممکن است مجبور شوید سالانه حدود ۱۰ هزار درهم (۲،۷۲۰ دلار آمریکا) بپردازید. اما به طور کلی، هزینه بیمه درمانی در دبی و ابوظبی، یکسان است.

برای مثال، اگر ۳۰ساله هستید و می‌خواهید از پوشش خوبی برخوردار شود، ممکن است خرید یک طرح بیمه خوب حدود ۵،۵۰۰ درهم (۱۵۰۰ دلار آمریکا) در سال هزینه داشته باشد. اما اگر خانواده ای چهار نفره دارید، احتمال دارد خرید یک طرح بیمه خوب تقریبا ۳۳۵۰۰ درهم (۹۱۲۰ دلار آمریکا) در سال هزینه در پی داشته باشد. چنانچه قصد دارید درباره هزینه زندگی در دبی بیشتر بدانید، از خدمات تیم UAE news بهره ببرید.

هزینه خدمات درمانی در ابوظبی چقدر است

جمع‌بندی

هزینه خدمات درمانی در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، به‌عنوان یکی از مقاصد پزشکی برجسته جهان شناخته می‌شود. با وجود سیستم بهداشت عالی و توسعه‌یافته در ابوظبی، هزینه‌های درمانی در این شهر بالا است. عواملی مانند بالابودن هزینه‌های لوازم پزشکی، متخصصین ماهر و برجسته، فناوری پیشرفته و خدمات بهداشتی و درمانی باکیفیت، بر هزینه خدمات درمانی در این شهر تاثیرگذار هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه خدمات درمانی در دبی می‌توانید از راهنمایی‌های تیم UAE news کمک بگیرید.

سوالات متداول:

آیا خدمات درمانی در ابوظبی رایگان است؟

خدمات درمانی در ابوظبی رایگان نیست و بستگی به نوع بیمه و مرکز درمانی انتخابی دارد. افرادی که در ابوظبی متولد و بزرگ شده‌اند می‌توانند از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوند، اما مهاجرانی که در این شهر زندگی می‌کنند باید برای پوشش هزینه‌های درمانی خود بیمه خصوصی دریافت کنند.

باید چه هزینه‌ای برای بیمه درمانی در ابوظبی پرداخت کنم؟

هزینه بیمه درمانی در ابوظبی با توجه به نوع بیمه، سطح پوشش و شرکت بیمه متفاوت است. به‌طورکلی، بیمه سلامت فردی و بیمه سلامت خانواده از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر از بیمه شهروندان سالمند و بیمه بیماری‌های بحرانی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا