مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

شرایط زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امارات و ترکیه هر دو از کشورهای بسیار جذاب در آسیا هستند. وقتی نام دبی را می‌شنویم، تصاویری از سازه‌های شهری مدرن، اقتصاد قوی و آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده به ذهنمان می‌رسد. آمارهای موثق همچنین حاکی از آن است که امارات در ۱۵ سال گذشته پیشتاز کشورهایی بوده است که بالاترین ثبات اقتصادی را داشته‌اند. از سویی دیگر ترکیه و سواحل مدیترانه‌ای درخشان نیز منطقه‌ای آشنا برای ایرانیان است که بسیاری از آنها علاقه‌مند به زندگی در این کشور هستند. در ادامه، به مقایسه زندگی در دبی و ترکیه و پاسخ این سوال که شرایط زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه، می‌پردازیم.

مقایسه سرمایه گذاری و خرید ملک در دبی و ترکیه

اگر می‌خواهید بدانید خرید ملک در دبی بهتر است یا ترکیه، این قسمت برای شما نوشته شده است. امروزه دبی پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه املاک و مستغلات داشته است و به عنوان یکی از غول‌های املاک و مستغلات جهان شناخته می‌شود. همچنین آمارها نشان می‌دهد که امارات جزو کشورهایی است که بازده سرمایه گذاری بالایی در املاک و مستغلات دارد و خانه‌های این شهر شهرت جهانی دارند.

از سوی دیگر ترکیه کشوری با تمدن در آسیا است که روابط خارجی خوبی با سایر کشورها دارد. اما متأسفانه تحولات اقتصادی اخیر در این کشور باعث شده است که ارزش لیر ترکیه در برابر دلار طی چند سال گذشته کاهش یابد و نوسانات قابل توجهی را تجربه کند. در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه در این کشور بسیار کمتر از امارات است و متأسفانه امکان کاهش سرمایه با خرید ملک در ترکیه وجود دارد. اگر به دنبال سرمایه گذاری در کشور مقصد هستید و می‌خواهید بدانید برای شما زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه، امارات برای شما انتخاب بهتری است.

به طور کلی حداقل هزینه مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه حدود ۷۵۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. از طرفی به طور کلی حداقل بودجه برآوردی مورد نیاز برای خرید ملک در دبی ۱۱۰۰۰۰ دلار است.

مقایسه سرمایه گذاری و خرید ملک در دبی و ترکیه

مقایسه اعطای اقامت و شهروندی در امارات و ترکیه

شاید جالب باشد بدانید که پاسپورت امارات در رتبه اول خاورمیانه و پانزدهمین پاسپورت جهانی در بین باارزش‌ترین پاسپورت‌ها قرار دارد! دلیل اصلی دستیابی به این جایگاه را می‌توان به سیاست‌های خارجی مناسب امارات نسبت داد.

متأسفانه اقامت دائم امارات قابل دستیابی نیست که این مورد از ایرادات مهاجرت به این کشور است. اما شرایطی وجود دارد که امکان اخذ اقامت موقت امارات را با امکان تمدید فراهم می‌کند. یکی از راه‌های مهاجرت به دبی و اخذ اقامت موقت امارات از طریق خرید ملک می‌باشد. برای درخواست ویزای طلایی می‌توانید از این مسیر استفاده کنید.

در ترکیه نیز همچنین با سرمایه گذاری ۴۰۰۰۰۰ دلار در املاک می‌توانید برای شهروندی و پاسپورت دائم اقدام کنید. شایان ذکر است که خرید ملک در ترکیه فقط در مناطق تعیین شده توسط دولت مجاز است. برای مبالغ کمتر، خرید ملک با حداقل ۷۵۰۰۰ دلار می‌تواند اقامت موقت ترکیه را اعطا کند؛ اما به طور کلی یکی از روش‌های رسیدن به اقامت امارات و ترکیه خرید ملک است.

مقایسه تولید ناخالص داخلی سرانه بین دبی و ترکیه

یکی از مهم‌ترین موارد حین بررسی اینکه زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه، تولید ناخالص داخلی است؛ زیرا تولید ناخالص داخلی سرانه یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که سطح رفاه شهروندان را در یک کشور تعیین می‌کند. آمارهای سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی سرانه در امارات ۶۸۰۰۰ دلار است در حالی که در ترکیه ۲۷۰۰۰ دلار است. بنابراین، بدیهی است که شهروندان امارات از رفاه بالاتری نسبت به شهروندان ترکیه برخوردار هستند.

مقایسه نرخ بیکاری در دبی و ترکیه

آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰ در مورد نرخ بیکاری در امارات و ترکیه نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در ترکیه حدود ۱۳ درصد است در حالی که در امارات تنها ۲.۴۵ درصد است!

مقایسه هزینه‌ های زندگی در ترکیه و امارات

متوسط هزینه زندگی در ترکیه (۶۵۰ دلار) نسبت به امارات متحده عربی (۱۷۱۹ دلار) ۶۲ درصد ارزان‌تر است. ترکیه در فهرست گران‌ترین کشورهای جهان، رتبه ۱۴۴ در مقابل ۲۰ امارات را به خود اختصاص داده است. ترکیه و امارات به ترتیب رتبه ۷۷ و ۲۷ بهترین کشورهای جهان برای زندگی هستند. در جدول زیر مجموعه‌ای از ریز هزینه‌های زندگی در این دو کشور را مشاهده می‌کنید.

ترکیه امارات متحده عربی
هزینه زندگی یک نفر ۶۵۰ دلار ۱۷۱۹ دلار
هزینه زندگی خانوادگی ۱۵۹۴ دلار ۴۱۰۴ دلار
اجاره یک نفره ۳۱۸ دلار ۱۰۷۲ دلار
اجاره خانوادگی ۵۶۷ دلار ۲۱۰۹ دلار
هزینه غذا ۲۰۸ دلار ۳۹۱ دلار
هزینه‌های حمل و نقل ۵۹.۴ دلار ۱۲۷ دلار
حقوق ماهیانه پس از کسر مالیات ۵۲۸ دلار ۳۳۶۷ دلار
شاخص آزادی انسان ۵.۷۱ ۵.۷۶
امید به زندگی ۷۶ سال ۷۸.۷سال 
درصد افراد انگلیسی زبان ۱۵% ۶۵%
جمعیت ۸۵.۳ میلیون ۹.۸۹ میلیون

مقایسه هزینه‌ های زندگی در ترکیه و امارات

آخرین نکته: خرید ملک در دبی بهتر است یا ترکیه؟

در این مقاله به بررسی تفاوت‌های خرید ملک در ترکیه و شهر دبی پرداخته‌ایم. امیدواریم توانسته باشیم بینش جامع و مثبتی را در مورد این موضوع به شما ارائه کرده باشیم و به شما خوانندگان عزیز این امکان را بدهیم که به یک نتیجه قطعی در مورد اینکه آیا زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه، برسید. در صورت باقی ماندن هرگونه ابهام پس از در نظر گرفتن تمامی توضیحات ارائه شده، می‌توانید به مقالات بسیاری که در زمینه مهاجرت در سایت uae news وجود دارد مراجعه کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول:

تورم در امارات کمتر است یا ترکیه؟

امارات متحده عربی با نرخ تورم به خوبی کنترل شده یکی از قطب‌های اقتصادی در جهان و خاورمیانه محسوب می‌شود. در حالی که ممکن است در کوتاه مدت نوسانات جزئی وجود داشته باشد، در بلندمدت، مشابه ارزش دلار، به طور مداوم یک روند صعودی را دنبال می‌کند. از سوی دیگر، ترکیه در سال‌های اخیر افزایش بی‌سابقه‌ای را در تورم تجربه کرده و به بالاترین سطح خود در ۲۵ سال گذشته رسیده است.

آیا دبی ارزان‌تر است یا ترکیه؟

ترکیه از نظر هزینه زندگی نسبت به امارات کشور مقرون به‌صرفه‌تری است. با این حال، دبی فرصت‌های اقتصادی استثنایی، امکانات تجاری فوق‌العاده و پتانسیل درآمد بالاتر را برای سرمایه گذاران داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا