مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

شغل‌های مورد نیاز در دبی کدامند؟

۵/۵ - (۶ امتیاز)

همان‌طور که می‌دانید، لیست مشاغل مورد نیاز در دبی به علت رشد بالا و جمعیت ناکافی، لیست بلند بالایی است. با رشد اقتصادی و بازرگانی کشور امارات و جذب بالای مهاجر، این کشور به مشاغل و توانمندی‌های مختلفی نیازمند شده است. جمعیت امارات زیاد نیست و به همین دلیل، لیست مشاغل مورد نیاز در دبی با مهاجرین توانمند، تکمیل خواهد شد. در این مقاله به مهم‌ترین شغل‌های مورد نیاز در امارات می‌پردازیم.

مشاغل مورد نیاز دبی

دبی پتانسیل‌های بالایی برای همه مشاغل دارد و اغلب مشاغل، درآمدزایی بسیار خوبی دارند‌. اگر به دنبال اقامت کاری امارات هستید، باید بدانید که در دبی برای برخی از توانمندی‌ها تقاضای بسیار بالایی وجود دارد. این توانمندی‌ها بر اساس نیاز بازار کار دبی در سال ۲۰۲۴ تعیین شده است. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز در دبی را بررسی ‌می‌کنیم.

مشاغل مورد نیاز دبی

پرستاری

شاید از مهم‌ترین شغل‌ها در لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، بتوانیم پرستاری را نام ببریم. با گذر از پاندمی و اوج نیاز به پرستار، هنوز هم تقاضا برای استخدام نیروی درمانی متخصص و با تجربه در دبی بالا است. از مشاغل زیرمجموعه این توانمندی، می‌توان به پرستار و دستیار کادر درمان (کمک پرستار) اشاره کرد. پرستاری در دبی، شغلی با بازار کار عالی و درآمد خوب محسوب می‌شود.

تحلیل و مدیریت مالی

اگر در حوزه مدیریت مالی و اقتصاد، توانمند هستید باید بدانید که کشور دبی با ورودی بسیار بالای مالی، به شما نیاز دارد. از کارمند بانک تا تحلیل‌گر مالی و حسابدار در کمپانی‌های بزرگ اماراتی، مشاغل مورد نیاز دبی از این دسته، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. اگر به دنبال مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت هستید، حتماً نیازمند کسب تجربه در این زمینه یا استخدام افراد توانمند خواهید بود.

دیجیتال مارکتینگ

با رشد دبی از همه جهات، این منطقه از روش‌های سنتی تجاری هم تا حدی فاصله گرفته است. تجارت‌ و گردشگری، حرف اول را در درآمدزایی دبی می‌زنند؛ به همین دلیل، در لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد‌. بازاریابی و فروش آنلاین با استقبال بالای کمپانی‌ها مختلف اماراتی روبرو شده است. اگر در این زمینه فعالیت می‌کنید، حتماً گوشه چشمی به بازار کار دبی داشته باشید.

مهندسی

وقتی وب‌سایت‌های کاریابی در دبی را بررسی می‌کنید، متوجه فرصت‌های شغلی متنوع در زمینه مهندسی خواهید شد. مشاغل زیرمجموعه مهندسی، همواره از پرتقاضاترین مشاغل برای مهاجرت بوده‌اند و دبی هم از این قاعده مستثنی نیست. از مهندسی مکانیک و برق تا مهندسی شیمی، گروه‌های مختلف مهندسی، بخش بزرگی از لیست مشاغل مورد نیاز در دبی را به خود اختصاص داده‌اند.

تدریس

از معلم‌های مدرسه تا معلم زبان انگلیسی (ESL)، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای معلمان در دبی وجود دارد. محبوب‌ترین زمینه‌های آموزشی در دبی، برنامه‌ریزی درسی و مدیریت مراکز آموزشی است‌. اگر تخصص، توانمندی و تجربه کافی برای تدریس در زمینه خاصی را دارید، به هیچ وجه در دبی بیکار نمی‌مانید‌. البته مهاجرت به عنوان معلم با مشکلاتی روبرو است که می‌توانید در این زمینه، شرایط اخذ اقامت دبی را مطالعه کنید.

توسعه وب

اگر برای طراحی و ساخت وب‌سایت توانمند هستید، حتماً در بازار کار دبی با استقبال بالای کارفرمایان روبرو خواهید شد. توسعه‌دهندگان وب یا دولوپرها، از افراد مورد نیاز اغلب کارفرماها هستند. دبی به سمت مدرنیته و راه‌های پیشرفته تبلیغات و تجارت می‌رود. کمپانی‌ها برای رشد و خریداری آینده، هزینه زیادی را خرج یک دولوپر خوب می‌کنند. در این زمینه تخصصی، می‌توان به طراحان گرافیک و سئوکارها هم اشاره کرد.

ترجمه

مثل سایر مناطق خاورمیانه، در دبی هم مهارت‌های مربوط به ترجمه، به شدت مورد نیاز هستند. اگر در زمینه ترجمه نوشتاری یا گفتاری، توانمند و با تجربه هستید، درهای زیادی برای کار کردن در دبی به روی شما باز است. از کار در مراکز گردشگری تا همکاری با وکیل‌ها و کمپانی‌های بین‌المللی، شغل‌های زیادی برای مترجم‌ها در لیست مشاغل مورد نیاز در دبی وجود دارد.

ترجمه

کلام آخر

در میان روش‌های رسیدن به اقامت دبی، اقامت کاری روش بسیار خوبی محسوب می‌شود. دبی به عنوان بخشی از کشور امارات، خواهان مشاغل زیادی است ولی برخی از مشاغل، بازار کار بهتری دارند. از مهندسی و طراحی وب‌سایت تا پرستاری و معلمی، انواع مختلفی از مشاغل، در لیست مشاغل مورد نیاز در دبی به چشم می‌خورند. در این مطلب از سایت امارات نیوز، سعی کردیم به این مشاغل مورد نیاز اشاره کنیم.

سوالات متداول

پردرآمدترین شغل‌ها در دبی کدام شغل‌ها هستند؟

اینکه نیاز به یک شغل زیاد باشد، با اینکه درآمد شغلی بالا باشد، کمی متفاوت است. پردرآمدترین شغل‌ها در دبی وکالت، مدیریت فروش و خلبانی هستند.

درآمد پرستار، مهندس و معلم در امارات چقدر است؟

مطابق آخرین تحقیقات پرستارها از ۸۵۰۰ تا ۲۶ هزار، مهندس‌ها از ۵ هزار تا بیش از ۲۰ هزار و معلم‌ها از ۹ هزار تا ۱۵ هزار ریال امارات درآمد دارند.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید من فوق لیسانس بازرگانی و سابقه ۱۸ سال کار در شرکت نفت دارم. برای کار در دبی می‌تونم اقدام کنم؟

  2. سلام من پرستارم و ۶ سال سابقه کار در بیمارستان دولتی دارم میتونم برای کار امارات درخواست بدم؟ مدرک زبان ندارم.

    1. سلام بله، برای درخواست ویزای کار امارات داشتن مدرک زبان الزامی نیست اما داشتن آن به شما توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا