مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

آنچه باید در مورد مزایا و معایب زندگی در شارجه بدانید

۵/۵ - (۲ امتیاز)

شارجه به عنوان سومین شهر بزرگ کشور امارات شناخته‌شده است. رشد و ثبات اقتصادی کشور امارات باعث شده تا بسیاری از مهاجران این کشور را به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود انتخاب کنند. بسیاری از افراد در سرتاسر جهان نیز دوست دارند در این کشور زندگی کنند. از آنجایی که ایران به امارات نزدیک است، بسیاری از ایرانیان این کشور را برای تحصیل، یافتن شغل و یا سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. زبان رسمی شهروندان این شهر عربی است، اما چنانچه بر زبان انگلیسی هم مسلط باشید به راحتی می‌توانید با ساکنین این شهر ارتباط برقرار کنید.

اگرچه هزینه زندگی در امارات در سطح بالایی تخمین زده شده، اما در صورت یافتن شغل می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود برآیید. آیا در مورد کیفیت در شارجه و مزایا و معایب زندگی در شارجه چیزی شنیده‌اید؟ در این مطلب، uae new قصد دارد تا به این سوالات پاسخ دهد. تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

مزایای زندگی در شارجه

با بررسی آمار جمعیت در این شهر متوجه خواهیم شد که بالغ بر ۷۰ درصد ساکنان این شهر مهاجر هستند. در ادامه به بررسی مزایای زندگی در شارجه خواهیم پرداخت؛

مزایای زندگی در شارجه

بالا بودن کیفیت زندگی در شارجه

بالا بودن جمعیت مهاجران در یک شهر نشان دهنده بالا بودن کیفیت و شرایط زندگی در شارجه است. به همین دلیل مهاجران این شهر را به عنوان مقصدی برای اقامت و زندگی انتخاب می‌کنند.

بالا بودن حقوق کارکنان و کارمندان در شارجه

میزان حقوقی که کارکنان و کارگران در دبی و شارجه دریافت می‌کنند، کاملاً یکسان بوده و این مسئله مزیتی برای زندگی در شارجه به شمار می‌رود.

کم بودن هزینه زندگی در شارجه

هزینه زندگی در شارجه در مقایسه با دبی کمتر بوده و با وجود دریافت دستمزد بیشتر می‌توانید هزینه کمتری برای تامین مایحتاج زندگی پرداخت کنید. این مسئله باعث می‌شود تا فرد بتواند حتی مبلغی را پس‌انداز کند.

کاهش نرخ بیکاری

از آنجایی که کسب و کار در شارجه با سرعت بالایی رو به پیشرفت است، شاهد کاهش نرخ بیکاری بسیاری در این شهر هستیم.

بالا بودن کیفیت دانشگاه‌ها

چنانچه برای تحصیل قصد مهاجرت به این شهر را داشته باشید، می‌توانید از وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی در این شهر بهره‌مند شوید. در حقیقت، شارجه را به نام پایتخت فرهنگی امارات می‌شناسند.

معایب زندگی در شارجه

در کنار مزایایی زندگی در شارجه معایبی هم داریم که ممکن است برای اکثر گردشگران اهمیت داشته باشد. در ادامه معایب زندگی در شارجه را بیان خواهیم کرد؛

قوانین اجتماعی سخت‌گیرانه

یکی از معایب زندگی در شارجه این است که این شهر دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای است که رعایت آن‌ها برای ساکنان الزامی است. افراد زیادی وجود دارند که با این قوانین مشکل دارند. البته توجه به قوانین یک کشور برای زندگی در آن الزامی است.

آب و هوای گرم و مرطوب

شارجه در منطقه خلیج فارس قرار گرفته و تابستان‌ها دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. این شرایط برای بسیاری از افراد خوشایند نبوده و باعث می‌شود که سلامتی‌شان به خطر بیفتد.

مشکلات ترافیکی

ترافیک یکی از مشکلاتی است که باعث خستگی و سردرگمی افراد خواهد شد. ترافیک در شارجه مخصوصاً در ساعات اوج مصرف می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای افراد شود.

هزینه زندگی در شارجه چگونه است؟

هزینه زندگی در این شهر به سبک و نوع زندگی فرد بستگی دارد. به طور کلی، هر فرد برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه که در مرکز شهر شارجه واقع شده می‌بایست ۷۰۰ دلار پرداخت کند. اجاره‌بهای یک آپارتمان در حاشیه شهر تقریباً ۵۳۰ دلار خواهد بود.

هر فرد برای خرید غذا و مایحتاج زندگی لازم است که ماهیانه ۵۵ دلار بپردازد. بیمه خدمات درمانی برای تمامی ساکنان الزامی است و هر فرد باید سالیانه حدوداً ۲۵۰۰ دلار به عنوان هزینه خدمات درمانی در شارجه بپردازد.

هزینه زندگی در شارجه

سخن پایانی

اگر بخواهیم مزایا و معایب زندگی در شارجه را بررسی کنیم، باید بگوییم که هزینه زندگی در شارجه در مقایسه با دبی و ابوظبی کمتر بوده و همین مسئله باعث می‌شود که به مقصدی ‌ایده آل برای مهاجران تبدیل شود. شارجه به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهر‌های امارات شناخته می‌شود و در صورتی که قصد ادامه تحصیل هم داشته باشید، می‌توانید در دانشگاه‌های این شهر به تحصیل بپردازید.

از معایب زندگی در شارجه می‌توان به قیمت بنزین اشاره کرد که در مقایسه با دیگر شهر‌ها کمی بالاتر است؛ اما با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته در این شهر، این مشکل نیز به راحتی برطرف می‌شود. رستوران و کافی شاپ‌های این شهر نیز برای ارائه خدمات مبلغ نسبتاً بالایی را درخواست می‌کنند، بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای کاهش هزینه‌ها نسبت به تهیه مواد غذایی اولیه اقدام کرده و ترجیحاً در منزل به آشپزی بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهر شارجه دیگر مقالات سایت امارات نیوز را مطالعه کنید.

سوالات متداول

با توجه به مزایا و معایب زندگی در شارجه آیا انتخاب این شهر گزینه ای عاقلانه برای زندگی است؟

با توجه به سطح درآمد و هزینه‌ها، می‌توان گفت که شارجه گزینه‌ای ‌ایده‌آل و مقرون به صرفه برای زندگی خواهد بود.

نرخ بیکاری در شارجه چه شرایطی را برای پیدا کردن کار فراهم می‌کند؟

با توجه به رشد کارآفرینی و کسب و کار در این شهر، می‌توان گفت که نرخ بیکاری در شارجه بسیار کم است و با یافتن شغلی مناسب به راحتی می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را جبران کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا