مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

مزایا و معایب زندگی در ابوظبی چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

شهر ابوظبی به‌ عنوان پایتخت امارات متحده عربی، مقصد بسیاری از مهاجرانی است که قصد زندگی در این کشور را دارند. از آن جایی که شناخت کامل مقصد قبل از مهاجرت به شما کمک می‌کند تا کمتر غافلگیر شوید و سازگارشدن با شرایط راحت‌تر باشد، در این مقاله از uae news به بررسی مزایا و معایب زندگی در ابوظبی می‌پردازیم.

شرایط زندگی در ابوظبی

قطعاً می‌توان گفت که امارات یکی از بهترین کشورهای خاورمیانه است که پیشرفت‌های چشمگیر آن در سال‌های اخیر توجه تمام دنیا را به خود جلب کرده است. به‌طورکلی آب‌وهوای مناسب و آفتاب دلپذیر، درآمد معاف از مالیات و شرایط قابل‌ قبول امکانات زندگی از مهم‌ترین مزایایی هستند که از طریق تجربه زندگی در امارات از آن‌ها برخوردار خواهید شد.

اما در کنار مزایا و معایب زندگی در امارات، هر یک از شهرهای این کشور نیز ویژگی‌های خاص خود را برای زندگی دارند که باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه مقاله مزایا و معایب زندگی در ابوظبی را در بخش‌های مختلف فرهنگ، مسکن، سبک زندگی، درآمد و کار، خدمات اجتماعی و حمل‌ونقل بررسی خواهیم کرد.

بررسی شرایط زندگی در ابوظبی

شرایط ابوظبی از نظر فرهنگ

فرهنگ شهر ابوظبی مانند بسیاری شهرهای دیگر کشور امارات، تلفیقی از فرهنگ‌های مختلف با زبان‌ها، غذاها و پوشش‌های گوناگون است؛ چرا که این شهر نیز مثل بسیاری دیگر از شهرهای امارات، پذیرای مهاجرین از بخش‌های مختلف دنیا و خصوصاً کشور‌های نزدیک بوده است. یکی از نکات فرهنگی قابل‌توجه در ابوظبی این است که همچنان رد پای فرهنگ سنتی در این شهر دیده می‌شود و به همین علت آزادی کامل پوشش و عقاید وجود ندارد.

شرایط مسکن در ابوظبی

مسئله مسکن یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی در ابوظبی است. ابوظبی به کرایه‌ خانه‌های نجومی خود معروف شده؛ هرچند که در سال‌های اخیر این وضعیت اندکی بهبود پیدا کرده است؛ اما مهاجرین باید بدانند که احتمالاً بخش قابل‌توجهی از درآمد آن‌ها به اجاره یک واحد آپارتمان در یک محله معمولی از ابوظبی اختصاص خواهد یافت. اجاره‌کردن خانه‌های ویلایی در ابوظبی نیز از عهده بسیاری از افراد خارج است.

یکی دیگر از مشکلات زندگی در امارات، پیداکردن آدرس‌ها است. با وجود اینکه اکثر شهر‌ها به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و همهٔ خیابان‌ها و کوچه‌ها دارای نام و شماره هستند، تقریباً همهٔ افراد برای توصیف آدرس‌ها از نشانه‌های اختصاصی قدیمی که در بین مردم بومی جاافتاده است، استفاده می‌کنند. همین موضوع، پیداکردن آدرس‌ها را در ماه‌های ابتدایی ورود به این شهر مشکل خواهد کرد.

سبک زندگی مردم ابوظبی

یکی از مزایای بزرگ زندگی در ابوظبی این است که تعدادی از زیباترین محل‌های دیدنی دنیا تنها به‌اندازه ۴ ساعت پرواز از ابوظبی فاصله دارند؛ بنابراین سفر به این مکان‌ها از مهم‌ترین تفریحات مردم ابوظبی است. آدیس آبابا، بخش زیادی از خاورمیانه، بسیاری از بخش‌های هند، نپال، سریلانکا، ترکیه و یونان همگی مقاصد سیاحتی ساکنین ابوظبی هستند.

علاوه‌ بر آن هتل‌های جدید، رستوران‌های باکیفیت، بارها و کلاب‌های شبانه که تعداد آن‌ها به‌سرعت در ابوظبی در حال افزایش است، در تمامی ساعات شبانه‌روز به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. این مکان‌ها در هر جایی از شهر یافت می‌شوند و به‌خصوص در اطراف جزیره یاس و هتل شان گریلا در نزدیکی مسجد بزرگ بهترین‌های آن‌ها را خواهید دید.

غذا در ابوظبی

ابوظبی به داشتن تنوع بسیار بالایی از غذاهای ملیت‌های مختلف شامل غذاهای نپالی، پاکستانی، هندی، لبنانی، ویتنامی، چینی و بسیاری از کشورهای دیگر معروف است و آن‌ها را در قیمت‌های خیلی خوبی ارائه می‌کند. غذاهای بیرون‌بر حتی قیمت کمتری دارند و در سریع‌ترین زمان ممکن با پیک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

وضعیت ارائه خدمات در ابوظبی

گزارش‌دادن تصادفات رانندگی، دسترسی به اینترنت و برطرف‌کردن مشکلات آب و برق و گاز، همگی ممکن است در ابوظبی صبر بیشتری را نیاز داشته باشند. این موضوع ممکن است خصوصاً برای مهاجرانی که از آمریکا یا اروپا آمده‌اند، آزاردهنده باشد.

درآمد و مزایای کاری در ابوظبی

درآمد در ابوظبی دیگر به‌ خوبی سال‌های گذشته نیست و باتوجه‌به قیمت بالای کرایه‌ خانه در این شهر، این موضوع ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. علاوه‌برآن مزایای کاری نیز وضعیت خیلی خوبی ندارد و شاید گاهی مجبور باشید بر سر مزایای ابتدایی با کارفرما‌ها چانه بزنید.

وضعیت حمل‌ونقل در ابوظبی

در ادامه بررسی مزایا و معایب زندگی در ابوظبی، به وضعیت حمل‌ونقل اشاره می‌کنیم. به‌طورکلی حمل‌ونقل عمومی ارزان از مزایای قابل‌ توجه زندگی در امارات است و ابوظبی هم از این قاعده مستثنی نیست. تاکسی نیز در ابوظبی قیمت مناسبی دارد و معمولاً در هزینه‌های حمل‌ونقل دچار مشکل نخواهید شد.

ترافیک هم یکی از مشکلات قابل‌توجه در ابوظبی است. این ترافیک خصوصاً در زمان باز شدن و تعطیل‌شدن مدرسه‌ها سنگین‌تر است و از حومه به مرکز شهر به طور قابل‌ توجهی افزایش پیدا می‌کند. اگرچه راه‌های زیادی برای غلبه بر این مشکل در دست احداث هستند؛ اما بسیاری از آن‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

مزایا و معایب زندگی در دبی

درآمد معاف از مالیات، دستمزدهای بالا، فرصت‌های شغلی فراوان و در حال گسترش، بهداشت مناسب، حمل‌ونقل ارزان و دسترسی به سطح بالایی از مایحتاج زندگی و در مقابل هزینه‌های بالای زندگی، قوانین سخت‌گیرانه، محدودیت‌های اینترنتی و ترافیک از جمله مزایا و معایب زندگی در دبی محسوب می‌شوند.

مزایا و معایب زندگی در شارجه چیست؟

قیمت مناسب‌تر مسکن نسبت به دبی و ابوظبی، فرهنگ همدلی و رفتار صمیمی مردم، موقعیت مناسب از نظر دسترسی به سایر شهر‌های مهم امارات و عدم وجود شب‌های زنده و تفریحات مختلف، ترافیک و آب‌وهوای نامناسب از جمله مزایا و معایب زندگی در شارجه هستند.

مزایا و معایب زندگی در شارجه

جمع‌ بندی

در این مقاله از امارات نیوز به بررسی مزایا و معایب زندگی در ابوظبی پرداختیم. ابوظبی به‌عنوان پایتخت امارات متحده عربی و مانند بسیاری دیگر از شهر‌های آن، دارای تنوع بالایی از اقوام و ملیت‌های مختلف است؛ علاوه‌ بر آن، حمل‌ونقل ارزان، برخورداری از تفریحات و امکان سفر به نقاط دیدنی اطراف و غذاهای ارزان، متنوع و باکیفیت و حقوق و مزایای کم، کرایه‌ خانه بالا، عدم آزادی پوشش و عقاید، ترافیک و ارائه خدمات ناکارآمد از جمله مزایا و معایب زندگی در ابوظبی به‌حساب میایند. در ادامه برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط زندگی در ابوظبی و سایر شهرهای امارات، می‌توانید به سایر مقالات امارات نیوز مراجعه کنید.

سوالات متداول:

حداقل درآمد ماهانه در ابوظبی چقدر است؟

حداقل درآمد در ابوظبی به حرفه و شغل شما بستگی دارد و معمولاً ۵ تا ۶ هزار درهم ماهانه است.

پرتقاضاترین مشاغل در ابوظبی کدام‌اند؟

ابوظبی نیازمند مهندسان برق، کادر درمان، متخصصان تجارت و بازرگانی، مهندسان کامپیوتر و متخصصین هوش مصنوعی و مواردی از این‌ قبیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا