مقالات خرید ملک در امارات متحده عربی

۱۰ مزایای خرید ملک در دبی که باید بدانید

۵/۵ - (۴ امتیاز)

خرید ملک در دبی، یکی از موارد جذاب و پرطرف‌دار در بین سرمایه‌گذاران و خریداران جهانی است. مزایای خرید ملک در دبی، بسیار است. یکی از مزایای تجربه خرید خانه در دبی، وجود بازار ملکی پویا و رونق اقتصادی قوی است. ارزش ملک‌ها در دبی در طول سال‌ها رشد قابل‌توجهی داشته و این امر به خریداران فرصتی عالی را برای بهره‌برداری از سود سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. در ادامه قصد داریم به توضیح بیشتر درباره مزایای سرمایه‌گذاری در دبی بپردازیم، با uae news همراه باشید!

۱۰ مورد از مزایای خرید ملک در دبی

دبی شهری است که سالانه میلیون‌ها گردشگر، مهاجر و سرمایه‌گذار را به خود جذب می‌کند. مزایا و معایب خرید ملک در امارات، برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری یا زندگی دارند، بسیار است. برخی از مزایای خرید خانه در دبی عبارت‌اند از:

۱. بازده بالای سرمایه‌گذاری

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های خرید املاک در دبی، بازگشت سرمایه (ROI) بالایی است که می‌تواند ایجاد کند. میانگین نرخ بازگشت سرمایه برای آپارتمان‌ها در دبی در سال ۲۰۲۳، ۶.۶٪ بوده است. این ارقام بالاتر از میانگین جهانی ۴.۱ درصد برای املاک مسکونی است. برخی از مناطق در دبی، مانند Jumeirah Village Circle، Business Bay و Dubai Marina، نرخ بازگشت سرمایه بالاتر از ۷ تا ۸ درصد دارند! این بدان معنی است که خرید خانه در دبی می‌تواند یک گزینه سودآور برای سرمایه‌گذارانی باشد که می خواهند از اجاره یا افزایش سرمایه، درآمد غیرفعال کسب کنند.

مزایای خرید ملک در دبی

۲. سرمایه‌گذاری بدون نیاز به پرداخت مالیات

یکی دیگر از مزایای خرید خانه در دبی، محیط معاف از مالیاتی است که برای سرمایه‌گذاران ملک فراهم شده است. بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر که مالیات‌های سنگینی را بر معاملات دارایی اعمال می‌کنند، دبی هیچ مالیاتی بر درآمد یا سود ملک دریافت نخواهد کرد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون نگرانی در مورد پرداخت مالیات به دولت، از مزایای کامل سرمایه‌گذاری املاک خود بهره‌مند شوند. این موضوع، روند خرید و فروش ملک در دبی را ساده‌تر می‌کند، زیرا عوارض حقوقی و مالی کمتری در آن وجود دارد.

۳. امنیت

دبی به دلیل اجرای قوانین سخت‌گیرانه و اقدامات امنیتی پیشرفته، به‌عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بر اساس شاخص جهانی صلح ۲۰۲۳، دبی در بین ۱۶۳ کشور از نظر امنیت و آرامش، در رتبه ۴۰ قرار دارد. علاوه بر این، دبی کیفیت زندگی بالایی را برای ساکنان خود ارائه می‌دهد، زیرا نرخ جرم و جنایت پایین، امکانات بهداشتی عالی و جامعه‌ای بردبار و چند فرهنگی دارد که هر ساله شرایط زندگی در دبی را برای ساکنانش بهتر می‌کند.

۴. خرید ملک پیش‌فروش (Off-Plan Property)

یکی از راه‌های خرید مسکن در دبی با هزینه کمتر، خرید خانه پیش‌فروش است. عبارت پیش‌فروش به ملکی اطلاق می‌شود که هنوز در حال ساخت یا در مرحله برنامه‌ریزی است و قبل از تکمیل توسط سازنده فروخته می‌شود. خرید ملک پیش‌فروش دارای مزایای زیر است:

۵. دریافت اقامت امارات با خرید ملک

یکی دیگر از مزایای خرید مسکن در دبی، امکان اخذ اقامت امارات با خرید ملک است. چندین گزینه ویزا را برای سرمایه‌گذاران ملک ارائه می‌دهد، مانند:

  • ویزای سرمایه‌گذاری املاک: این ویزا، قابل‌ تمدید است، دو سال اعتبار دارد و به سرمایه‌گذارانی اعطا می‌شود که ملکی را در دبی به ارزش حداقل ۱ میلیون درهم خریداری کنند. در نهایت، اجازه اقامت در این شهر به فرد اعطا می‌شود.
  • ویزای بازنشستگی: این ویزا، یک ویزای قابل‌ تمدید است که برای مدت پنج سال اعتبار دارد و به بازنشستگانی اعطا می‌شود که بالای ۵۵ سال سن دارند و معیارهای خاصی را برآورده می‌کنند. یکی از معیارها، داشتن ملکی در دبی به ارزش حداقل ۲ میلیون درهم است.
  • ویزای طلایی: ویزای طلایی، نوعی ویزای بلند مدت است که ۱۰ سال اعتبار دارد و به سرمایه‌گذارانی اعطا می‌شود که ملکی به ارزش حداقل ۱۰ میلیون درهم در دبی خریداری کنند. ویزا به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد که در امارات متحده عربی زندگی و کار کند.

دریافت اقامت از طریق خرید ملک

۶. ثابت بودن نرخ ارز

ثابت بودن نرخ ارز و ثبات سیاسی و اقتصادی امارات باعث شده که سرمایه‌گذاران زیادی این کشور را برای خرید مسکن و اخذ اقامت امارات انتخاب کنند. برخلاف کشورهای دیگر هر ساله نرخ تورم در این کشور کمتر یا منفی می‌شود.

۷. رشد صنعت گرشگری امارات

دبی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری کلانی در زمینه گردشگری انجام داده است. از مکان‌های تفریحی و گردشگری می‌توان به مراکز خرید مجلل، رستوران‌های بین‌المللی، نمایشگاه‌های بین المللی، سواحل و آکواریوم های زیبا و غیره اشاره کرد.

۸. وجود فرودگاه بین المللی

فرودگاه بین المللی دبی یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه‌های جهان است که به راحتی می‌توانید به تمام دنیا سفر کنید.

۹. جدیدترین تکنولوژی‌های حمل و نقل در دبی

یکی دیگر از مزایای خرید خانه در دبی وجود سیستم‌های حمل و نقل زیادی مثل اتوبوس، مترو، تراموا، قایق‌های ساحلی و تاکسی‌های اینترنتی، اتوبوس دریایی و غیره می‌باشد.

۱۰. وجود مراکز درمانی مدرن در دبی

دولت امارات با اختصاص دادن بودجه‌ای قابل توجه‌ به سیستم بهداشت و درمان و ساخت بیمارستان‌ با تجهیزات کامل و مدرن باعث مهاجرت پزشکان به امارات شده و کیفیت سطح درمان را بالا برده است.

وجود مراکز درمانی مدرن در دبی

جمع‌بندی

خرید خانه در دبی به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه‌گذاری در دنیا، مزایا و فرصت‌های منحصربه‌فردی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید ملک در دبی، وجود بازار مسکن پویا و رونق اقتصادی قوی در این شهر است. این بازار پررونق به خریداران فرصت می‌دهد تا درآمد قابل‌توجهی از اجاره ملک خود به دست آورند. همچنین، فرایند خرید مسکن در دبی بسیار ساده و شفاف است و قوانین حمایتی برای مالکان ملک به‌صورت جدی گرفته می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش‌های رسیدن به اقامت امارات می‌توانید از راهنمایی‌های تیم uae news کمک بگیرید.

سوالات متداول:

آیا خرید خانه در دبی برای سرمایه‌گذاران خارجی مجاز است؟

بله؛ دولت دبی قوانین و مقررات دقیقی را برای خریداران خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است. به‌عنوان سرمایه‌گذار خارجی، شما می‌توانید ملک مسکونی یا تجاری را به‌صورت آزاد خریداری کنید و حق مالکیت آن را به دست آورید.

آیا خرید ملک در دبی به شهروندی منجر می‌شود؟

خرید مسکن در دبی به‌تنهایی شهروندی دبی را به شما اعطا نخواهد کرد. اما با توجه به برخی شرایط و برنامه‌های مهاجرتی، ممکن است برای دریافت ویزای اقامت (Residence Visa) و شهروندی دبی، وضعیت بهتری داشته باشید.

آیا سرمایه‌گذاری در دبی با خرید ملک کار عقلانی است؟

دبی در سال‌های اخیر ثبات سیاسی و اقتصادی و تورم پایینی داشته که همین موضوع ریسک کمتر شما را به همراه دارد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. سلام روزتون بخیر. با توجه شرایطی که شما برای خرید دارید شرکت های سازنده زیادی برای خرید ملک در دبی وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا