مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

شغل های پردرآمد در دبی: جدول شغل ها + درآمد در ۲۰۲۴

۴.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)

امارات یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند خلیج‌فارس است و برای مهاجرانی که با هدف دستیابی به شغلی مناسب به کشور دیگری می‌روند جذابیت دارد. این کشور با داشتن منابع طبیعی مانند نفت و گاز، تجارت و گردشگری، فرصت‌های شغلی بسیار متنوع و درآمدزا را برای افراد مختلف فراهم می‌کند. به طور کلی شغل های پردرآمد در دبی می‌توان به حوزه‌های پزشکی، املاکی و مدیریتی اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی پر درآمدترین شغل های امارات بپردازیم. همچنین سایت امارات نیوز می‌تواند بر اطلاعات شما در زمینه کشور امارات بیفزاید. پس همراه ما باشید.

مشاغل پردرآمد امارات

هر ساله جمعیت امارات به دلیل افزایش مهاجران برای کار افزوده می‌شود و متناسب با آن شاهد افزایش شغل هم هستیم. یکی از روش‌های رسیدن به اقامت دبی داشتن کار در این کشور است. پس با شناخت پر درآمدترین شغل های امارات می‌توان از فرصت‌ها استفاده کرد و شرایط را به نفع خود رقم زد. در فهرست مشاغل پر درآمد امارات شغل‌های زیر هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • مشاغل حوزه پزشکی (مانند: متخصص قلب، دندان‌پزشکی)
  • مشاغل حوزه مهندسی (مانند: مهندسی نفت و کامپیوتر)
  • مدیر آی‌تی
  • مدیر بازرگانی
  • مدیر ارشد بازاریابی
  • مشاور املاک
  • قضاوت
  • وکیل
  • حسابداری و امور مالی
  • مارکتینگ
  • برنامه‌نویس

مشاغل پردرآمد امارات

قاضی

برای شغل قاضی در امارات داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار مهم است و براین‌اساس حقوق دریافت می‌کنید. اگر شما یک قاضی هستید و قصد مهاجرت به کشور امارات دارید، از طریق کارشناس حقوقی برای قاضی شدن درخواست دهید. قضات جز ثروتمندترین مردم امارات هستند. پس قاضی می‌تواند در ردیف پر درآمدترین شغل های امارات قرار بگیرد. به طور متوسط حقوق یک قاضی در امارات ۸۷۰۰۰ درهم است که محدوده آن بین ۳۵۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ درهم است.

وکیل

وکیل جز یکی از پر درآمد ترین شغل های دبی است، به‌ویژه وکلایی که در حوزه شرکت‌ها و تجارت با تجربه هستند. یک وکیل شرکتی باتجربه باسابقه قوی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

در امارات برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی جهان وجود دارد بنابراین نیاز به وکیل شرکتی زیاد است؛ پس، یک وکیل معتبر شرکتی از یک شرکت حقوقی بزرگ، می‌تواند بالاترین حقوق را دریافت کند. میانگین حقوق وکلا ۲۵۰۰۰ درهم در ماه یا بیشتر است، البته با توجه‌ به نوع شرکت حقوقی میزان درآمد متفاوت است. میانگین حقوق وکلا سالانه ۹۲۴۰۰۰ درهم است.

مهندس نفت

با توجه‌ به اینکه امارات متحده عربی جز بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت به شمار می‌آید، در نتیجه مهندسی نفت در فهرست پر درآمدترین شغل های امارات قرار می‌گیرد. این بخش به طور مداوم در حال پیشرفت است و باعث شده مهندسی نفت به یکی از بهترین مشاغل در امارات تبدیل شود. درآمد ماهانه مهندسان نفت به طور میانگین ۴۸۹۰۰ درهم یا بیشتر است.

پزشکی

پزشکان، پرستاران و روان‌پزشکان از جمله مشاغل پزشکی هستند که در امارات از درآمدهای بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این بهترین شغل برای مهاجرت به دبی پزشکی است؛ به همین علت در سال‌های اخیر مهاجرت پزشکان به امارات بسیار افزایش پیدا کرده است. به طور مثال پزشک جراح یکی از شغل‌های پرتقاضاست. در زمینه بهداشتی این کشور به‌سرعت درحال‌رشد است. علاوه بر این، جراحان باتوجه‌به سابقه کار و تخصص خود می‌توانند به طور میانگین ۵۰۰۰۰ درهم یا بیشتر در ماه حقوق دریافت کنند.

متخصصان حسابداری و امور مالی

با توجه به اقتصاد پر رونق امارات، شرکت های زیادی در دبی مشغول به فعالیت هستند. به همین خاطر شغل حسابداری و امور مالی یکی از پردرآمدترین مشاغل در کشور امارات متحده عربی می‌باشد. برای اینکه به عنوان حسابدار در دبی بتوانید کار کنید باید گواهی Certified Public Accountant را دریافت نمایید. این گواهی به این معنی است که شما به عنوان حسابدار در امارات می‌توانید مشغول به کار شوید. میانگین حقوق ماهیانه کارکنان حسابداری ۷۵۰۰۰ هزار درهم می‌باشد.

فیلم‌برداری و عکاسی در دبی

ساخت تیزر و تبلیغات بخاطر وجود کسب و کارهای متنوع در امارات اهمیت زیادی دارد. اگر در این زمینه کاری حرفه‌ای باشید دستمزدهای بالایی دریافت خواهید کرد. به طور کلی درآمد ماهانه عکاسی و فیلم‌برداری در دبی با توجه به مهارت شما از ۷۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ درهم متغیر می‌باشد.

استاد دانشگاه

یکی دیگر از شغل های پردرآمد در دبی، تدریس در مدارس و دانشگاه‌های امارات می‌باشد. این کشور در سال‌های اخیر با تاسیس دانشگاه‌های بین‌المللی در حال رقابت با بهترین دانشگاه‌های امارات می‌باشد. از بهترین دانشگاه‌های امارات می‌توان به دانشگاه آمریکایی در دبی، دانشگاه دبی، دانشگاه العین، دانشگاه کانادایی دبی و دانشگاه ابوظبی اشاره کرد. اگر مدرک دکتری و سابقه تدریس بالایی دارید می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های دبی با میانگین حقوق ۲۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ درهم مشغول به فعالیت شوید.

استاد دانشگاه در دبی

جدول شغل های پر درآمد در دبی

قبل از مهاجرت به کشور جدید بهتر است از وضعیت اشتغال و اقتصادی آن شهر یا کشور مطلع شوید. از آنجایی که نرخ بیکاری در دبی کمتر از ۳ درصد است پس پیدا کردن کار سخت نیست. در ادامه لیست شغل های پر درآمد در دبی را همراه با میانگین درآمد برای شما آورده‌ایم.

لیست شغل های پردرآمد در دبی

میانگین درآمد ماهانه (درهم)  

مهندس هوش مصنوعی

۳۲۰۰۰

مهندس نرم افزار ۷۰۰۰۰
مدیر رستوران ۵۰۰۰۰
پزشک ۷۵۰۰۰
وکیل ۷۵۰۰۰
مدیران ارشد اجرایی (مدیرعامل) ۱۰۰۰۰۰
متخصصان حسابداری و امور مالی ۷۵۰۰۰
مهندس امنیت سایبری ۳۰۰۰۰
مهندس نرم افزار ۷۰۰۰۰
فیزیوتراپیست ۷۵۰۰۰
مدیر ارشد منابع انسانی ۳۵۰۰۰
کارگردانان خلاق ۴۵۰۰۰
کارشناس بازاریابی ۹۵۰۰۰
مدیرعامل روابط‌عمومی ۹۰۰۰۰
بانکداران ارشد ۷۰۰۰۰
مهندسان ارشد برق، مکانیک و لوله‌کشی ۶۲۰۰۰
مدیر ارشد IT ۶۰۰۰۰
بازرگان خرده‌فروشی ۵۵۰۰۰
مأمور آمار ۵۵۰۰۰
کارگردانان خلاق ۴۹۰۰۰

لیست مشاغل پردرآمد در دبی برای ایرانیان

اخذ اقامت امارات از طریق کار، عدم مالیات بردرآمد و بالا بودن دستمزد مشاغل در این کشور عربی باعث شده است که افراد زیادی از سراسر دنیا بخصوص ایرانیان، دبی را برای کار و زندگی انتخاب کنند. در جدول زیر بهترین شغل در دبی برای ایرانیان را معرفی می‌کنیم.

بهترین مشاغل برای ایرانیان در دبی محدوده درآمد (درهم)             
مدیر امور مالی ۲۵-۳۷۹ هزار درهم
مهندس مکانیک ۱۳- ۲۴۶ هزار درهم
مدیر توسعه کسب و کار ۲۵-۳۷۴ هرار درهم
مدیر پروژه ۱۳-۲۴۶ هزار درهم
مدیر عملیات ۲۱-۳۳۷ هزار درهم
مهندس عمران ۱۰-۱۹۰ هزار درهم
متخصصان حسابداری ۶-۱۲۳ هزار درهم

تا اینجای مقاله با شغل های پردرآمد در دبی برای ایرانیان آشنا شدیم. در ادامه سختترین مرحله مهاجرت یعنی نحوه پیدا کردن کار در دبی را توضیح می‌دهیم.

چگونه در امارات کار پیدا کنیم؟

حال که با پر درآمدترین شغل های امارات آشنا شدید می‌خواهید بدانید چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ باید ابتدا ویزای کاری دریافت کنید. بعد از آن می‌توان از راه‌های زیر به جست‌وجوی شغل مورد نظر پرداخت.

  • جست‌وجو در سایت‌های کاریابی دولتی و خصوصی مانند: Dubai Careers و Federal Government Job Portal
  • جست‌وجو در نشریه‌ها و مجله‌ها که برخی بخش‌های آن به آگهی مشاغل مرتبط است. برای مثال: Dubizzle و Waseet
  • پرس‌وجو از دوستان برای پیداکردن شغل و از آنها بخواهید شما را به کارفرما معرفی کنند.
  • ارتباط مستقیم با کارفرما و بررسی موقعیت‌های شغلی خالی با استفاده از ارسال رزومه و نامه تقاضای خود. با تحقیق درباره شرکت‌هایی که در حوزه تخصص شما هستند، با آن‌ها تماس گرفته و علاقه خود را برای همکاری اعلام نمایید.

کسانی که اقامت تحصیلی امارات را دارند هم شرایط کار دارند. آنها باید مجوز کار بگیرند. حداقل سن برای دریافت این مجوز، ۱۲ سال است، تحصیلات باید به‌صورت تمام‌وقت انجام شود، حداقل حقوق ۳۰۰۰ درهم در ماه است و قرارداد کار خود را باید به مدت حداکثر ۱۲ ماه منعقد کنید.

چگونه در امارات کار پیدا کنیم

سخن پایانی

در هنگام مهاجرت به امارات یکی از موارد مهمی که باید در نظر بگیرید، بازار کار این کشور است. همانطور که می‌دانید هزینه های زندگی در دبی بالا بوده و باید شغل های پردرآمد امارات را انتخاب کنید. به طور کلی در این مطلب سعی کردیم که شما را با شغل های پردرآمد در دبی، میانگین درآمد ماهانه مشاغل و نحوه کار پیدا کردن در دبی را آشنا کنیم. اگر شما هم تمایل به کار کردن در دبی را دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم مقاله شغل های مورد نیاز دبی ۲۰۲۴ را در سایت امارات نیوز مطالعه کنید.

سوالات متداول

آیا وکلا در امارات از درآمد بالایی برخوردارند؟

بله به‌ویژه وکلایی که در زمینه شرکت‌ها و تجارت متخصص هستند و حقوقشان بسته به بزرگی و معروف بودن شرکت بالاتر می‌رود.

آیا کسی که اقامت تحصیلی امارات را دارد می‌تواند مشغول به کار شود؟

بله می‌تواند؛ ولی باید مجوز کار دریافت کند و حداقل سن باید ۱۲ سال باشد و قرارداد خود را تا ۱۲ سال ببندد. حداقل دستمزد هم ۳۰۰۰ درهم در ماه است.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    من مهندس کامپیوتر هستم و ۸ سال سابقه کار دارم. میخواستم بدونم میتونم با همسرم از طریق ویزای کار امارات اقدام کنم؟

  2. سلام
    میشه کسی که ویزای تحصیلی امارات داره برای ویزای کاری دبی هم اقدام کنه و توی دبی شروع به کار کنه؟

  3. سلام بنظرتون با این همه مهاجرت پزشک به دبی هنوز هم بازار کار در دبی برای پزشک و کادر درمان وجود داره؟؟

  4. سلام قربان من وخانواده ام به دبی علاقه خاصی داریم.شغل ما در ایران نان بربری.میشه دبی مغازه دایر کنم یا اگه اونجا دایر هست بشه کار کنم.درآمدش چقده؟

    1. سلام روزتون بخیر. مجموعه ما در زمینه خرید ملک در دبی فعالیت می‌کند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت کاری، به موسسات مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا