مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

بررسی شرایط زندگی در شارجه برای زندگی، کار و تحصیل

۵/۵ - (۱ امتیاز)

شارجه یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات است که تنها ۲۰ دقیقه با شهر دبی فاصله دارد و معمولاً گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. جالب است بدانید بیش از ۷۰ درصد مردم این شهر را مهاجران تشکیل داده‌اند؛ لازم است بیان کنیم نرخ بیکاری در این شهر بسیار کم است.

برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که شهر شارجه برای زندگی مناسب است ما در uae news این شهر را از جهات مختلف بررسی می‌کنیم؛ سپس انتخاب را به عهده شما می‌گذاریم.

آیا زندگی در شارجه معقول است؟

شهر شارجه نسبت به سایر شهرها همچون دبی و ابوظبی مذهبی‌تر است و افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند باید شانه‌ها و پاهای خود را بپوشانند. سرو مشروب و الکل در اماکن عمومی این شهر مثل رستوران و هتل ممنوع است. در ماه رمضان در طول روز نمی‌توانید درملا عام غذا بخورید. البته افرادی که مسلمان نیستند می‌توانند در رستوران‌ها غذا پیدا کنند.

زندگی در شارجه

بررسی‌ هزینه های زندگی در شارجه

به‌ طور کلی هزینه زندگی در شارجه به سبک زندگی شما وابسته است؛ برای مثال شما می‌توانید در این شهر یک خانه ۵۰۰ دلاری داشته باشید، یا اینکه به سراغ خانه‌هایی با قیمت ۹۰۰ دلاری بروید. به علاوه شما می‌توانید برای سرکار رفتن از مترو، اتوبوس، تاکسی یا ماشین شخصی استفاده کنید.

علاوه بر این لازم به ذکر است بیان کنیم حداقل حقوق این شهر با شهرهای بزرگ امارات یکی است، اما هزینه‌های زندگی در آن‌ کمتر است و شما با مبلغ کمتری نیز می‌توانید در این شهر زندگی ایده آلی برای خود درست کنید.

امارات متحده عربی از نظر بیمه و درمان جز ده کشور برتر دنیا شناخته می‌شود. اگرچه هزینه درمان در این شهر بالا است اما بیمه تمام هزینه‌ها را پس می‌دهد. هزینه خدمات درمانی در شارجه برای مهاجران نیز بسیار مناسب است و لازم نیست نگران هزینه‌های درمان خود باشید.

شرایط کاری در شارجه چگونه است؟

اینکه بیشتر مردم شارجه را مهاجران تشکیل می‌دهند به این معنا است که افراد در این شهر شرایط بهتری دارند و می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند. خوشبختانه شرایط کاری در این شهر بسیار خوب و ایده آل است و شما به راحتی می‌توانید یک کار متناسب با مهارت خود پیدا کنید.

برای پیدا کردن کار مناسب می‌توانید شرایط زندگی در شارجه را بررسی کنید. سپس برای زندگی و اقامت این شهر آن را انتخاب و رزومه خود را برای کارفرمایان مختلف ارسال کنید. بعضی از مشاغل این شهر جای خواب نیز دارند و دیگر نیاز نیست مبلغ جداگانه‌ای برای اسکان خود بپردازید.

امکانات تحصیلی در شارجه

از آنجایی که تعداد مهاجران در شهرهای امارات زیاد است و این روزها شاهد کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکایی در این کشور به خصوص شهر شارجه هستیم می‌توان گفت که این شهر از لحاظ امکانات تحصیلی با شهرهای برتر دنیا برابری می‌کند. چنانچه قصد ادامه تحصیل در کشور امارات را دارید و نمی‌توانید در شهرهایی همچون دبی و ابوظبی زندگی کنید، شهر شارجه بهترین گزینه ممکن است.

مزایای زندگی در شارجه

اگر قصد مهاجرت به شهر شارجه را دارید بهتر است با مزایا و معایب زندگی در شارجه آشنا شوید و سپس با خیال راحت تصمیم بگیرید. مزایای زندگی در شهر شارجه شامل موارد زیر است:

  • نظام آموزشی قدرتمند و بدون نقص
  • شهری تمیز و بدون آلودگی
  • بهداشت و درمان عالی
  • میزان جرم و جنایت پایین
  • معاف از مالیات
  • یکی بودن مذهب و آیین
  • حقوق بالا

معایب زندگی در شارجه

از آنجایی که هزینه‌ها در امارات متحده بالا است شما باید یک شغل با درآمد ثابت داشته باشید؛ در غیر این صورت شرایط زندگی در این شهر و کشور دشوار خواهد بود. به طور کلی در کشور امارات برای جلوگیری از تخلف‌ها، تصادفات تعداد دوربین‌های ثبت تخلف بسیار زیاد است و شما با یک اشتباه کوچک جریمه می‌شوید.

به علاوه حتما می‌دانید که امارات یک کشور گرم است و ممکن است این گرما مقداری آزاردهنده باشد.

معایب زندگی در شارجه

کلام آخر

همانطور که در این مقاله از امارات نیوز گفتیم شارجه یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات متحده عربی بعد از شهرهای ابوظبی و دبی است؛ که بخاطر شرایط زندگی که دارد در میان مهاجران و گردشگران بسیار محبوب است. حقوق و مزایا، خدمات درمانی و قوانینی همچون معاف از مالیات بودن در این شهر نیز مثل شهرهایی همچون دبی است اما هزینه‌ها در این شهر مناسب‌تر و پایین‌ترمی باشد، پس چنانچه قصد مهاجرت و تحصیل در کشور امارات رادارید شهر شارجه می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

سوالات متداول

آیا دانستن زبان عربی از جمله شرایط زندگی در شارجه است؟

زبان رسمی در این شهر امارات نیز عربی است و برای ارتباط بهتر با محلی‌ها بهتر است به این زبان مسلط باشید؛ اما با دانستن زبان انگلیسی نیز بخشی از مشکلات شما حل خواهد شد.

آیا شارجه دسترسی مناسبی به شهر‌های دیگر امارات دارد؟

بله. برای مثال با یک ماشین‌سواری ۲۰ دقیقه‌ای می‌توانید به دبی برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا