مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

شرایط زندگی در دبی چگونه است؟

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دبی یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شهر‌های امارات است که به دلیل توسعه‌های فراوان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری به یکی از مراکز مهاجرتی تبدیل شده است و هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان و مردم دیگر کشور‌ها مهاجرت به دبی را انتخاب می‌کنند؛ اما واقعا شرایط زندگی در دبی چگونه است؟

در این نوشته از سایت امارات نیوز شرایط زندگی در دبی را از نظر اقتصادی، آب‌وهوایی، زیر ساخت‌های شهری، شرایط فرهنگی و موارد دیگر بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اقتصاد دبی

با این که دبی یکی از بزرگ‌ترین دارندگان منابع نفتی و گازی در سراسر دنیا است، دولت این کشور تلاش می‌کند تا اقتصاد را از نفت جدا کند. دولت امارات تلاش می‌کند که توسعه بخش‌های دیگر اقتصادی مثل صنعت توریسم، زیر ساخت‌های مالی و فناوری را سرعت دهد تا زندگی در دبی برای مهاجران و بومیان بهتر شود و اتکای اقتصاد از نفت، به منابع بی‌پایان سوق داده شود.

اقتصاد دبی

آب و هوای دبی

در اکثر روز‌های سال، آب و هوای دبی گرم و خشک است. تابستان‌های داغ و زمستان‌های ملایم در انتظار ساکنان و مهاجران دبی است. آب و هوای دبی و ایران شباهت‌های زیادی به هم دیگر دارند و از این رو شاید آب‌وهوا مسئله آزاردهنده‌ای برای مهاجران ایرانی نباشد. با این حال بهتر است برای محل اسکان و کار خود به دنبال سیستم‌های تهویه مناسب باشید تا گرمازدگی را در این کشور تجربه نکنید.

زیر ساخت‌های شهری در دبی

شاید چند سال پیش هنوز مدرنیته به قدری در دبی رشد نکرده بود که نام آن را «ابر شهر» بگذاریم. با این حال امروزه دبی با برج‌ها و ساختمان‌های مدرن خود به عنوان یک شهر پویا و متنوع شناخته می‌شود. در دبی به راحتی می‌توانید از مراکز خرید بزرگ، رستوران‌های بین‌المللی، پارک‌ها، و تفریحات متنوع استفاده کنید. همچنین، حفاظت از امنیت شهروندان و مهاجران یکی از اولویت‌های دولت امارات است.

زبان و فرهنگ در دبی

می‌دانیم که دبی در دل یکی از کشور‌های عرب زبان خاورمیانه است و به همین خاطر دین رایج در این شهر اسلام و زبان اول مردم دبی، عربی است. با این حال به خاطر وجود تعداد زیادی توریست و مهاجر در این شهر، این فرهنگ و زبان تلطیف شده‌اند. برای مثال شما می‌توانید از زبان انگلیسی هم در دبی استفاده کنید یا حتی محله‌های ایرانی نشین دبی را برای زندگی انتخاب نمایید.

امنیت در دبی

زندگی در دبی و امارات به معنای تجربه امنیت بالا است. دولت امارات به شدت با وقوع جرم و جنایت مخالف است و مجازات‌های سنگینی را برای سارقان و خلافکاران اعمال می‌کند. این امنیت باعث شده است تا افراد مختلف بتوانند به همراه خانواده یا کودکان خود به این کشور مهاجرت کنند.

شرایط خدمات بهداشت:

شاید هزینه خدمات درمانی در دبی کمی بالا به نظر بیاید؛ اما در دبی با یکی از مجهز‌ترین سیستم‌های درمانی دنیا رو به رو هستید. در دبی چندین بیمارستان و مرکز درمانی با کیفیت جهانی وجود دارد که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. از سویی دولت امارات شرایط را برای مهاجرت پزشکان به دبی آسان کرده است تا کادر درمانی خود را به کمک مهاجران تحصیل‌کرده ارتقاء دهد.

وضعیت استخدام در دبی

در کشور امارات چندین قشر می‌توانند به سادگی درخواست استخدام دهند و حتی مهاجرت کاری به دبی داشته باشند. بیشترین شغل‌هایی که در دبی از مهاجران پذیرش می‌شوند عبارت‌اند از:

  • کادر درمان و پزشکان
  • نیرو‌های منابع انسانی
  • مشاوران املاک
  • افراد مشغول در حوزه دیجیتال مارکتینگ
  • مهندسان IT

اگر شما هم در یکی از این دسته‌ها مهارت، سابقه کار و رزومه قوی دارید می‌توانید برای شرکت‌های دبی درخواست همکاری ارسال کنید.

هزینه های زندگی در دبی

یکی از نگرانی‌های مهاجران، هزینه زندگی در دبی است؛ برخی فکر می‌کنند این هزینه به قدری زیاد است که نمی‌توانند آن را تامین کنند. اما با داشتن یک شغل مناسب، مقداری سرمایه اولیه و صرفه‌جویی در هزینه‌های ریز می‌توانید به سادگی در دبی زندگی کنید و از کیفیت زندگی بالا برخوردار شوید.
مهم‌ترین موارد هزینه های زندگی در دبی عبارت‌اند از:

  • هزینه مسکن که منطقه و متراژ آپارتمان یا خانه شما در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است.
  • هزینه خوراک که با خرید از فروشگاه‌های تخفیف‌دار می‌توانید آن را کاهش دهید.
  • هزینه حمل و نقل که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کم‌تر می‌شود.
  • هزینه تحصیل که به رشته، مقطع تحصیلی و نوع موسسه آموزشی شما بستگی دارد.
  • هزینه پوشاک که می‌توانید با خرید در ایام تخفیف‌دار، از میزان آن کم کنید.

به طور کلی کنترل هزینه‌ها در کشور دبی چندان سخت نیست و زندگی در این کشور برای ایرانیان هم ممکن است.

هزینه های زندگی در دبی

جمع‌بندی

اگر به آمار مهاجرت به دبی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که این آمار به سرعت در حال رشد کردن است؛ این یعنی مردم زیادی از کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و حتی آمریکایی، دبی را شهری مناسب برای زندگی می‌دانند. ما نیز در این نوشته شرایط زندگی در دبی را در چندین بخش بررسی کردیم تا شما بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که مزایا و معایب زندگی در دبی برای شما چگونه است و آیا منطقی است که به این کشور مهاجرت کنید یا خیر.

اگر هنوز سوالی درباره شرایط زندگی در دبی دارید آن را از طریق بخش نظرات سایت امارات نیوز با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

شرایط کاری در دبی برای کارمندان چگونه است؟

اگر به طور دائم در دبی استخدام شوید باید ساعات کاری زیادی (نزدیک ۴۰ ساعت در هفته) را در محل کار خود حضور داشته باشید. البته این ساعات به نوع شغل شما هم بستگی دارد.

شرایط مالیاتی برای مهاجران به دبی چگونه است؟

بیشتر مشاغلی که در دبی وجود دارند، مالیاتی را به دولت پرداخت نمی‌کنند. به طور کلی قوانین مالیاتی در دبی به هیچ ‌عنوان سخت‌گیرانه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا