مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

اقامت امارات (دبی): شرایط و هزینه اقامت ۲۰۲۴

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دبی یکی از شهرهای پر جاذبه و مورد توجه دنیا است که بسیاری از افراد رویای زندگی در آن را دارند؛ به علاوه اقامت دبی برای ایرانیان هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. اما چگونه می‌توان به اقامت دبی دست یافت؟ در این مقاله ما به شما روش‌های مختلفی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به هدف خود برسید؛ همچنین، مزایا و معایب هر روش را نیز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید تا با بهترین روش‌های رسیدن به اقامت دبی آشنا شوید.

اخذ اقامت امارات

دریافت اقامت دبی از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و به ۲ دسته اقامت دائم و موقت تقسیم‌بندی می‌شود. دریافت تابعیت امارات بسیار سخت است و از روش‌های دریافت اقامت موقت مثل ثبت شرکت، خرید ملک در دبی، کار، تحصیل و غیره باید برای اخذ اقامت امارات درخواست دهید و سپس برای تمدید اقدام نمایید.

هرکدام از این اقامت‌ها هزینه‌ها، اقدامات و شرایط خاص خود را دارند؛ بنابراین لازم است ابتدا شما درباره انواع روش‌های کسب اقامت دبی بدانید و سپس شرایط مورد نیاز هریک را بررسی کنید. البته توجه داشته باشید مدارک شناسایی، پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و گواهی سلامت از مدارک مورد نیاز همه موارد است.

اخذ اقامت دبی از طریق کار

میان انواع روش‌های رسیدن به اقامت دبی یکی از رایج‌ترین دلایلی که شهروندان خارجی از طریق آن برای اقامت درخواست می‌کنند، شروع کار برای یک شرکت در دبی است زیرا پرداخت هزینه زندگی در دبی در این روش آسان‌تر است.

در مرحله اول، برای شخص مجوز ورود صادر می‌شود که به او اجازه می‌دهد قبل از صدور مجوز اقامت به دبی نقل مکان کند. اگر کارفرما برای ویزای ورود یک شهروند خارجی درخواست دهد، آن شرکت باید همچنین برای استخدام یک خارجی نیز درخواست دهد و باید مجوز کسب و کار خود را ارائه دهد. مجوز ورود تنها دو ماه اعتبار محدود دارد، به همین دلیل است که اقامت باید در این بازه زمانی اخذ شود.

اخذ اقامت دبی از طریق کار

قوانین اخذ مجوز کار در دبی

اجازه اقامت و کار برای افراد خارجی زمانی صادر می‌شود که یک حامی داخلی ارائه شود و به یک خارجی حق کامل اقامت برای مدت نامحدود در امارات را ارائه دهد. ویزای کار در دبی همراه با کارت شناسایی جدید است که می‌تواند به جای کارت‌های صادر شده در کشور خود استفاده شود. علاوه بر این، شخصی که می‌خواهد در دبی کار کند و برای مجوز قانونی در این زمینه اقدام می‌کند باید موارد زیر را آماده کند:

  • کپی پاسپورت، گواهی تولد و ازدواج
  • اثبات تمکن مالی
  • قرارداد کار
  • قرارداد اجاره برای ارائه اطلاعات در مورد آدرس در دبی

اقامت امارات از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش‌های رسیدن به اقامت دبی، خرید ملک است. میان سرمایه گذاران خارجی بسیار رایج است که برای دریافت اقامت امارات با خرید ملک اقدام کنند.

شرایط گرفتن اقامت دبی از این طریق این است که ملک خریداری شده باید به ارزش حداقل ۱ میلیون درهم (تقریباً ۲۷۵۰۰۰ تومان) باشد. ویزای اقامتی که با خرید ملک در دبی اخذ می‌شود دارای دو سال اعتبار است و حق کار در امارات را به شخص اعطا نمی‌کند.

اقامت دبی از طریق تحصیل

دانشجویان بالای ۱۸ سال در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر امارات را دارند، می‌توانند ویزای دانشجویی امارات با اعتبار یکسال دریافت کنند. این نوع ویزا هر سال قابل تمدید می‌باشد.

از ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ دولت امارات برای دانشجویان بالای ۱۸ سال و برتر بین‌المللی یک ویزای بلند مدت ۵ ساله تصویب کرد که باعث محبوبیت بیشتر آن برای افراد خارجی شد. مدارک لازم برای اقامت دبی از طریق تحصیل با توجه به دانشگاه‌ها متفاوت است. اما به طور کلی عبارتند از:

  • عکس ۳*۴ رنگی
  • کپی رنگی از پاسپورت
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • رسید پرداخت شهریه
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه اماراتی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی
  • کپی محضری مدرک ترجمه‌ شده عربی دیپلم

اقامت دبی از طریق تحصیل

اقامت دبی از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌های اخذ اقامت امارات، ازدواج با یک فرد تابعیت امارات می‌باشد. در این روش فقط یک زن خارجی می‌تواند با مرد اماراتی ازدواج کند و بالعکس آن ممکن نیست مگر اینکه متقاضی مرد ثابت نماید که استطاعت مالی لازم را برای حمایت از همسر اماراتی خود دارد.

دولت امارات قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با این مسئله اخذ کرده است. مثلا اینکه واقعی بودن ازدواج خود را باید ثابت کنید و به هیچ وجه نباید صوری باشد. اگر دولت امارات متحده عربی متوجه صوری بودن ازدواج شما شود، اقامت شما لغو خواهد شد. در ادامه به شرایط اقامت دبی از طریق ازدواج می‌پردازیم:

  • حقوق متقاضی(مرد) باید حداقل سه الی چهار هزار درهم باشد.
  • برای دریافت اقامت دائمی باید ۳ سال از ازدواج آنها بگذرد.
  • محلی برای سکونت خانواده خود باید داشته باشد.
  • در صورتی که طلاق بگیرند، تابعیت فرد خارجی لغو خواهد شد.

نحوه گرفتن اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

شاید محبوب‌ترین راه بین روش‌های رسیدن به اقامت دبی، ثبت شرکت در امارات یا یکی از مناطق آزاد آن باشد. این نوع ویزای اقامت به یک شهروند خارجی اجازه می‌دهد تا سهام‌دار یک شرکت داخلی در دبی باشد.

مدت اعتبار ویزای اقامتی که از طریق تأسیس شرکت در دبی اخذ می‌شود سه سال بوده و قابل تمدید است. نمایندگان شما برای تشکیل در شرکت دبی می‌توانند در مورد اسناد مربوط به افتتاح شرکت در امارات یا هر یک از مناطق آزاد آن کمک کنند.

ویزای اقامت ۱۰ساله در دبی یکی دیگر از گزینه‌های کارآفرینان خارجی است. روش‌های رسیدن به اقامت دبی متنوع هستند؛ اما در صورتی که علاقه‌مندان به مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت حداقل ۲ میلیون درهم در یک شرکت جدید یا موجود سرمایه گذاری کنند، می‌توانند چنین مجوزی را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز هنگام درخواست اقامت دبی

شهروند خارجی هرکدام از روش‌های رسیدن به اقامت دبی را که انتخاب کرده باشد باید همراه با فرم درخواست مربوطه، کپی پاسپورت معتبر، گواهی تولد، گواهینامه رانندگی و گواهی ازدواج را نیز در صورت وجود ارائه دهد. همچنین این امکان برای مقامات وجود دارد که جزئیات مربوط به سابقه کار قبلی و مراجع را از کارفرمایان سابق درخواست کنند. به علاوه متقاضی قبل از استخدام تحت معاینه پزشکی قرار خواهد گرفت. هر بار که مجوز اقامت دبی تمدید شود، معاینه پزشکی ضروری خواهد بود.

مدارک مورد نیاز درخواست اقامت دبی

مزایا و معایب اقامت دبی

اگر تمایل به زندگی و کار در دبی را دارید، بهتر است مزایا و معایب اخذ اقامت دبی را بدانید. در ادامه به چند مورد از مزایا و معایب اشاره می‌کنیم:

مزایای اقامت امارات

دبی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف داشته است. در زیر مزایای دریافت اقامت دبی را آورده‌ایم.

  • امکان افتتاح حساب بانکی
  • دریافت وام بانکی
  • سفر به کشورهای زیاد بدون ویزا
  • امکان درخواست ویزا برای خانواده درجه یک
  • امکان استفاده از خدمات درمانی با کیفیت

معایب اقامت امارات

در این قسمت به معایب دریافت اقامت دبی می‌پردازیم.

  • آب و هوای گرم در تابستان
  • عدم امکان اخذ اقامت دائم امارات ( در موارد خاص اعطا می‌شود)
  • هزینه‌ی بالای زندگی

هزینه دریافت اقامت در دبی

به طور کلی دریافت اقامت این هزینه‌ها را شامل می‌شود: هزینه ویزا، هزینه مصاحبه، هزینه تأمین مالی و هزینه پرداخت خدمات وکالت یا مشاوره حقوقی. برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر از شرایط دریافت اقامت دبی با کمترین هزینه در سال ۲۰۲۴ به وبسایت وزارت داخلی دبی یا سفارت دبی در کشور خود مراجعه کنید.

ویزای دائم دبی

آنچه تا الان توضیح دادیم شرایط اخذ اقامت موقت بود؛ اما شرایط اقامت دائم در دبی چیست؟ شرایط و هزینه اقامت دائم در دبی برای هر کشوری ممکن است متفاوت باشد و بستگی به قوانین مهاجرت و ویزا دبی دارد؛ اما به طور کلی معمولاً برای دریافت اقامت دائم در دبی مواردی مثل داشتن شغل پایدار و مناسب با درآمد کافی، تحصیل در دبی و یا ازدواج با یک شهروند دبی لازم است.
با این حال، بهتر است با سفارت یا کنسولگری امارات در ایران تماس بگیرید یا به سایت رسمی دفتر مهاجرت دبی مراجعه کنید تا از مواردی مثل اطلاعات دقیق‌تر متناسب با شرایط خود و قیمت ویزای دائم دبی مطلع شوید.

ویزای دائم دبی

جمع بندی

در این مقاله، شما با انواع روش‌های رسیدن به اقامت دبی آشنا شدید. از اخذ ویزای کار امارات گرفته تا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، گزینه‌های متنوعی برای شما وجود دارد که با توجه به شرایط و نیازهای خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر علاقه‌مند به اقامت دبی هستید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دبی و اخذ اقامت آن، می‌توانید به قسمت‌های دیگر سایتمان امارات نیوز مراجعه کنید و از مطالب جالب و کاربردی ما بهره‌مند شوید. امیدواریم بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم تا به موفقیت برسید.

سؤالات متداول

هزینه اخذ ویزای اقامت امارات چقدر است؟

این مورد بسته به نوع اقامت می‌تواند متفاوت باشد.

آسان ترین راه مهاجرت به امارات چیست؟

از آسانترین روش‌های مهاجرت به امارات می‌توان به ثبت شرکت در دبی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا