مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

راه های مهاجرت به دبی چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دبی در سال‌های اخیر به علت پیشرفت‌های اقتصادی چشمگیر، شرایط مناسب زندگی و فرصت‌های شغلی و تحصیلی بسیار خوب مقصد موردعلاقه بسیاری از مهاجران بوده است. مهاجرت به دبی برای ایرانیان معمولاً از طریق کار، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، تحصیل، خرید ملک، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی امکان‌پذیر است. در این مقاله از uae news انواع راه ‌های مهاجرت به دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

روش های مهاجرت به امارات

راه های مهاجرت به دبی متعدد هستند و هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. برای کسانی که سرمایه مناسبی در اختیار داشته باشند مهاجرت به دبی می‌تواند بسیار راحت‌تر باشد. بااین‌حال چنانچه هزینه مهاجرت به امارات را در اختیار ندارید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که بدون سرمایه زیاد بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. در ادامه مقاله توضیحاتی درباره انواع روش‌ های مهاجرت به امارات به شما ارائه خواهیم کرد.

مهاجرت به امارات از طریق کار

یکی از رایج‌ترین راه های مهاجرت به دبی، اخذ اقامت کاری امارات می‌باشد. دبی معمولاً دو نوع ویزای کاری جاب آفر و جاب سیکر را به متقاضیان ارائه می‌دهد. ویزای جاب آفر به افرادی تعلق می‌گیرد که پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در دبی دارند و ویزای جاب سیکر نیز مربوط به کسانی است که پیشنهاد کاری ندارند اما می‌توانند با استفاده از این ویزا به مدت شش ماه تا یک سال در کشور امارات به دنبال کار بگردند. ازآنجایی‌که ویزای جاب سیکر معمولاً به ایرانیان ارائه نمی‌شود، بهتر است از طریق ویزای جاب آفر برای مهاجرت به امارات اقدام کنید.

مهاجرت به امارات از طریق کار

مهاجرت به امارات از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به امارات، مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت است. در گذشته افراد برای ثبت شرکت در دبی نیاز به یک کفیل بومی داشتند که مالکیت شرکت را به‌صورت ۵۰-۵۰ بین کفیل و فرد مهاجر تقسیم می‌کرد. اما در قوانین جدید مهاجرت به دبی، می‌توانید مالکیت صددرصد شرکت خود را در اختیار داشته باشید. باتوجه‌به حوزه‌ای که برای ثبت شرکت در آن اقدام می‌کنید، باید یکی از انواع مجوزهای حرفه‌ای، تجاری یا صنعتی را از سازمان توسعه اقتصادی دبی دریافت کنید.

مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های مهاجرت به دبی، مهاجرت تحصیلی است. کشور امارات استانداردهای آموزشی بالایی دارد و باتوجه‌به اینکه در بسیاری از مراکز آموزشی این کشور از زبان انگلیسی برای تدریس استفاده می‌شود، احتیاجی به یادگیری زبان عربی نخواهید داشت.

تحصیل در امارات نیاز به ویزای دانشجویی دارد که پس از پذیرش از سمت دانشگاه موردنظر، به فرد داده می‌شود‌. ویزای تحصیلی امارات یک‌ساله است و تنها با شرط ادامهٔ تحصیل در این کشور تمدید می‌شود. همچنین با دریافت ویزای دانشجویی، می‌توانید در کنار تحصیل خود، به‌صورت پاره‌وقت در این کشور مشغول به کار شوید.

مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک

یکی از راحت‌ترین راه‌ های مهاجرت به امارات، از طریق خرید ملک در دبی است. ویزای اقامت در دبی از طریق خرید ملک حداکثر ۱۰ساله است که ویزای طلایی دبی نام دارد و برای دریافت آن باید ارزش خانه خریداری شده توسط فرد حداقل ۲ میلیون درهم باشد. اعضای خانواده درجه یک نیز می‌توانند از طریق این ویزا در دبی اقامت داشته باشند. دقت داشته باشید که مهاجرت به این روش فقط مربوط به خرید املاک مسکونی است و به املاک دیگر تعلق نمی‌گیرد.

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج نیز یکی دیگر از روش‌ های مهاجرت به این کشور می‎‌باشد. طبق قوانین مهاجرت به دبی زنانی که با مردان تابع امارات ازدواج کنند ویزای سه‌ساله این کشور را دریافت می‌کنند و پس از این مدت نیز می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم و تبعیت این کشور اقدام کنند؛ درحالی‌که مردانی که با زنان تابع امارات ازدواج می‌کنند، اقامت ۳ساله موقت دریافت کرده و در صورت ادامه ازدواج می‌توانند اقامت خود را تمدید کنند. همچنین چنانچه با فردی که اقامت موقت امارات را دارد ازدواج کنید، متناسب با زمان اقامت او، اجازهٔ ماندن در امارات را خواهید داشت.

مهاجرت به امارات از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت دبی از طریق تولد فرزند شرایط خاصی دارد؛ اقامت دائم امارات مشمول نوزادانی می‌شود که پدران آن‌ها تابعیت امارات را دارند. چنانچه والدین خارجی باشند و فرزندی را در خاک این کشور به دنیا آورند، این فرزند تنها اقامت ۳ساله‌ی موقت را برای زندگی در خاک امارات دریافت می‌کند که قابل‌تمدید است و تا زمان تمدید اقامت، از خدمات زندگی، تحصیل و کار در امارات بهره‌مند خواهد بود. البته پس از آن که سن فرد به ۱۸ سال برسد باید امارات را ترک کند یا آنکه به روش دیگری اقامت خود را در این کشور ادامه دهد.

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی پرریسک‌ترین روش‌ مهاجرت است و بهتر است تنها زمانی به آن فکر کنید که خطر جدی شما را در کشورتان تهدید می‌کند. امارات جزو کشور‌های پناهنده‌پذیر به‌حساب نمی‌آید و سخت‌گیری‌های زیادی برای پذیرفتن پناهنده‌ها دارد؛ بااین‌حال چنانچه فردی در صورت بازگشت به کشور خود مورد آزار و اذیت جدی مالی، جانی، سیاسی و مذهبی قرار بگیرد، می‌تواند برای مدتی در این کشور بماند. کسانی که درخواست پناهندگی آن‌ها از طرف امارات تأیید شود، اجازهٔ اقامت موقت ۶ماهه دریافت می‌کنند و معمولاً در این مدت حق کار و تحصیل ندارند.

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

کلام آخر

در این مقاله از uae news به بررسی راه‌های مهاجرت به دبی پرداختیم. از جمله راه‌ های مهاجرت به دبی می‌توان کار، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، تحصیل، خرید ملک، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی را نام برد و در هر یک از این روش‌ها اجازه اقامت موقت در دبی به مدت چند ماه تا حداکثر چند سال را دریافت خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله روش‌های رسیدن به اقامت دبی را مطالعه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب یکی از این موارد به خوبی مزایا و معایب زندگی در دبی را هم بررسی کنید؛ چنانچه سوال دیگری در مورد راه های مهاجرت به دبی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

بهترین راه مهاجرت به دبی چیست؟

بهترین و امن‌ترین راه مهاجرت به دبی از طریق سرمایه‌گذاری است که شامل ثبت شرکت، خرید ملک و مواردی ازاین‌قبیل است.

آیا اقامت دائم با استفاده از راه های مهاجرت دبی امکان دارد؟

امارات برای ارائه اقامت دائم به مهاجران قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد و معمولاً کسانی که با روش‌های امن و مطمئن به دبی مهاجرت کرده‌اند پس از ۳۰ سال زندگی در این شهر می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا