مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

دریافت اقامت دبی با خرید ملک چگونه است؟

۴.۹/۵ - (۱۳ امتیاز)

امارات یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند خاورمیانه است که دارای صنایع نفت، گاز، تجارت، گردشگری است. این کشور فرصت‌های شغلی زیادی به سرمایه‌گذاران، مهاجران و کارآفرینان ارائه می‌دهد. برای مثال اخذ اقامت امارات با خرید ملک یکی از راه‌هایی است که هر فرد یا خانواده بتواند اقامت این کشور را به دست آورد.
در این مطلب شما را با شرایط خرید ملک در امارات و اقامت در این کشور آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مراحل درخواست اقامت دبی با خرید ملک

برای دریافت اقامت راه‌های متنوعی چون اقامت تحصیلی امارات وجود دارد که اقامتی موقتی است؛ ولی اقامت امارات با خرید ملک تا زمانی که مالک ملکی در این کشور باشید قابل‌تمدید است. مراحل اخذ اقامت امارات با خرید ملک به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • خرید ملک
  • سفر به امارات، مراجعه به اداره مهاجرت این کشور و ارائه مدارک موردنیاز
  • پرداخت هزینه‌ها پس از تأیید مدارک

شرایط اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک

خرید ملک در امارات و اقامت در این کشور یکی از راه‌های مطمئن و بی‌دردسر دریافت ویزای این کشور از بین روش‌های دیگری مثل اقامت امارات از طریق ازدواج است. دریافت این اقامت شرایطی دارد که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم:

  • ملک خریداری شده باید ارزشی بالغ بر ۱ میلیون درهم داشته باشد.
  • ملک خریداری شده باید غیرتجاری مسکونی باشد.
  • ملک باید تکمیل شده و سند ملک در رهن و وثیقه نباشد.
  • اگر ملک به‌صورت قسطی خریداری شده باشد باید پس از اتمام اقساط اقدام به اخذ اقامت نمایید.

مدارک لازم برای خرید ملک در امارات

مدارک لازم جهت ارائه به اداره مهاجرت که شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت و گذرنامه
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نامه تمکن مالی و ارزش اموال شما
  • اثبات میزان حداقل درآمد لازم برای گرفتن اقامت
  • گواهی سلامت جسمانی و روحی شما
  • مدارک بیمه درمانی شما و خانواده‌تان
  • اسناد خرید ملک
  • مدارک هویتی

درعین‌حال شما می‌توانید هم‌زمان چند ملک را با هم خریداری کنید؛ اما باید برای هر ملک ویزای اقامت جداگانه درخواست کنید. علاوه‌برآن باید به هزینه‌های مالیات، نقل‌وانتقالات، عوارض ثبت و کارمزد نگهداری هر ملک خود توجه کنید. برای انجام بهترین اقدامات می‌توانید از مشاوران املاک متخصص کمک بگیرید.

مدارک لازم برای دریافت ویزا با خرید ملک در دبی

هزینه صدور و تمدید اقامت امارات

همان‌طور که گفته شد روش‌های رسیدن به اقامت دبی بسیار است و شرایط دریافت اقامت دبی برای هر روشی متفاوت می‌باشد؛ اما لازم است شما در مورد هزینه این اقامت نیز بدانید. صدور اقامت امارات با خرید ملک دارای هزینه‌هایی است که به عوامل مختلفی وابسته است بخش زیادی از این هزینه مربوط به ملک مسکونی خریداری شده است ملک خریداری شده باید حداقل ارزشی معادل ۱ میلیون درهم داشته باشد و اگر ملک به‌صورت شراکتی خریداری شده باشد باید سهم هر شخص ارزش حداقل ۱ میلیون درهمی داشته باشد.

هزینه‌های فرعی

اقامت دبی از طریق خرید ملک در امارات علاوه بر هزینه خرید ملک دارای هزینه‌های فرعی دیگری چون هزینه کارگزار و سفر به امارات است. شما در مسیر اقامت امارات با خرید ملک نیازمند مشاوره و همراهی افراد باتجربه و متخصص هستید با مراجعه به شرکت‌های مهاجرتی و پرداخت حق مشاوره و خدمات این شرکت‌ها حامی خوبی در این مسیر در کنار خود خواهید داشت.

برای انجام مراحلی که باید به‌صورت حضوری انجام شود لازم است یکبار به امارات سفر کنید که هزینه‌های این سفر شامل بلیت هواپیما، هتل و ترانسفر است. در نهایت شما باید هزینه صدور و هزینه تمدید ویزای اقامت را به دولت امارات پرداخت کنید.

مجموع هزینه‌های خرید ملک در امارات

پس هزینه حداقلی برای دریافت تابعیت امارات با خرید ملک مبلغی در حدود ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون درهم است که ممکن است با قوانین و شرایط کشور امارات تغییر کند؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی با کارشناسان مهاجرتی مشورت کنید.

سخن پایانی

دریافت اقامت امارات با خرید ملک یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری و اقامت کم‌دردسر و قابل‌تمدید در این کشور است که می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی برای شما و خانواده‌تان به ارمغان بیاورد. علاوه بر این زندگی در یک کشور درحال‌توسعه و امن می‌تواند کیفیت زندگی شما را افزایش دهد.

اگر اقامت دبی از طریق خرید ملک در امارات خواسته شماست با بررسی مواردی که بیان کردیم شروع کنید و با کمک مشاوران خبره به خواسته خود برسید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش‌های دیگر مهاجرت به امارات، مثل اقامت کاری دبی می‌توانید به سایت امارات نیوز مراجعه کنید.

سؤالات متداول

اخذ اقامت دائم در امارات با خرید ملک امکان‌پذیر است؟

خیر اما تا زمانی که شما مالک ملکی در امارات باشید می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید.

ویزای اقامت صادر شده امارات با خرید ملک چند ساله است؟

ویزای اقامت با خرید ملک وابسته به ارزش خانه و شرایط قانونی از دو تا ده‌ساله و قابل‌تمدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا