مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

بهترین دانشگاه های پزشکی دبی را بشناسید

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)

کشور امارات متحده عربی همواره در زمینه علم و آموزش در حال پیشرفت است. این کشور بودجه قابل توجهی را به زمینه بهداشت و درمان اختصاص داده است؛ بنابر‌این تمام تلاشش را کرده که بهترین مدارس و دانشگاه ها را در زمینه پزشکی ایجاد کند و بهترین آموزش‌ها را در اختیار تمام کسانی که مشتاق به یادگیری هستند، قرار دهد.

هم‌چنین این کشور شرایط مهاجرت پزشکان به امارات را فراهم کرده تا نیروی پزشک خود را تقویت کند. در این نوشته به لیست بهترین دانشگاه های پزشکی دبی می‌پردازیم.

شرایط تحصیل پزشکی در دبی

در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت‌های اقتصادی کشور امارات و بازار کار عالی برای پزشکان، دانش‌آموزان زیادی دبی را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب می‌کنند. قبل از مهاجرت به این کشور عربی، متقاضیان باید شرایط تحصیل پزشکی در دبی را بررسی نمایند. در ادامه برخی از شرایط تحصیل در رشته پزشکی را برای شما آورده‌ایم:
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره ۵/۵
  • دارا بودن دیپلم ۱۲ ساله
  • معدل بالای ۱۷
  • شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آن‌
  • تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس

بهترین دانشگاه های پزشکی دبی

دانشگاه‌های کشور امارات به‌خصوص شهر دبی مورد پذیرش رده‌بندی جهانی است. این دانشکده‌های محبوب پزشکی در دبی با زبان‌های انگلیسی و عربی فعالیت می‌کنند. برخی از بهترین دانشگاه‌ های امارات در رشته پزشکی عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه خلیفه
  2. دانشگاه امارات متحده عربی
  3. دانشگاه گلف
  4. دانشگاه رأس‌الخیمه RAK
  5. دانشگاه محمد بن راشد
  6. دانشگاه عجمان
  7. دانشگاه آمریکایی شارجه
  8. دانشگاه ابوظبی
  9. کالج دانشگاه آکسفورد
  10. دانشگاه بانیپال دبی
  11. دانشگاه پزشکی خلیج

این لیست بهترین دانشگاه های پزشکی دبی توانسته‌اند تاییدیه‌های تحصیلی بین‌المللی را به‌خوبی برآورده کنند.

دانشگاه های پزشکی دبی

مدارک مورد نیاز برای بهترین دانشگاه های پزشکی دبی

هر دانشگاه یا کالج قوانین خاص خودش را برای ورود به آن مجموعه دارد، از جمله مدارک پایه ای که برای ورود باید ارائه دهید شامل موارد زیر هستند:

  1. کارنامه رسمی تحصیلی
  2. نمرات آزمون آیلتس یا تافل
  3. LOR های حرفه‌ای یا آکادمیک
  4. SOR
  5. رزومه
  6. پاسپورت و ویزای دانشجویی
  7. صورت‌حساب بانک

طول دوره تحصیل پزشکی در امارات و دبی

طول دوره تحصیل پزشکی در دبی با توجه به تخصصی که دارید می‌تواند متفاوت باشد. معمولا دوره کارشناسی پزشکی ۵ الی ۶ سال طول می‌کشد و به ۲ مرحله پیش بالینی و دوره بالینی نقسیم بندی می‌شود. در دوره پیش بالینی دانشجویان ابتدا دروس علوم پایه را یاد می‌گیرند و ۲ الی ۲.۵ سال زمان می‌برد. دروس این دوره شامل شامل زیست‌شناسی سلولی، ژنتیک، بیوشیمی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی، بهداشت عمومی، ایمونولوژی، آسیب‌شناسی، آناتومی انسان، انفورماتیک، علوم انسانی و فیزیک مرتبط با علوم پزشکی می‌شود.

در مرحله بعد که دوره بالینی است دانشجویان بیشتر به سمت دروس عملی پیش می‌روند و ۲ الی ۲.۵ سال طول می‌کشد. برخی از مباحث آموزشی در این دوره شامل علوم بالینی، اخلاق حرفه‌ای، بیوشیمی، اپیدمیولوژی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی، دروس علوم پزشکی اساسی  و پزشکی جامعه می‌شود.

پس از این مراحل دانشجویان پزشکی به سمت کارآموزی در بیمارستان‌ها و مواجه با بیماران واقعی می‌روند. یعنی دانشجویان در سال ۵ تحصیل پزشکی در دبی، در بخش‌های جراحی عمومی، زنان و زایمان و کودکان فعالیت می‌کنند و در نهایت در سال ۶ در بخش‌های جراحی پیشرفته و مراقبت‌های ویژه طی می‌کنند. پس از اتمام دوره کارشناسی، متقاضیان می‌توانند برای تحصیلات تکمیلی اقدام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی دبی

دانشگاه بین‌المللی دانشگاه در سال‌های اخیر دانشجویان بین‌المللی زیادی داشته است و از تمام ملیت‌ها دانشجو دارد. شما در این دانشگاه می‌توانید به تحصیل در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی بپردازید. یکی از برتری‌های این دانشگاه نسبت به باقی دانشگاه‌ها این است که دانشجویان می‌توانند در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های پرستاری و داروسازی به تحصیل بپردازند، زیرا این دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی‌ارشد در هیچ دانشگاه دیگری در کشور امارات برگزار نمی‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی دبی

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه پزشکی دبی

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵/۵
  • مدارک دیپلم، به همراه ریز نمرات برای ورود به مقطع بالاتر (برای ورود به مقاطع بالاتر ریزنمرات مقطع قبلی نیاز است)
  • گواهی تمکن مالی
  • عکس

اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه پزشکی دبی

کشور امارات به‌خصوص شهر دبی همواره روزبه‌روز بیشتر در حال پیشرفت است، از هنگامی که این کشور سیستم آموزشی خودش را گسترش داده توانسته است موفقیت‌های زیادی را کسب کند و رقابت‌ها برای شرکت در دانشگاه‌های این کشور چند برابر شده است. مدارک فارغ‌التحصیلی که از این دانشگاه دریافت می‌کنید بسیار معتبر است؛ زیرا این کشور دارای زیرساخت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی بسیار توسعه‌یافته با امکانات پزشکی مدرن است.

هزینه تحصیل پزشکی در دبی

هزینه تحصیل پزشکی در دبی با توجه به نوع رشته ی پزشکی، خرید کتاب های مربوطه، شهریه‌ی دانشگاه، هزینه خوابگاه و غیره متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی هزینه ی تحصیل در دبی نسبت به کشورهای اروپایی بالاتر می‌باشد و قبل از مهاجرت تحصیلی حتما هزینه های زندگی در دبی را در نظر بگیرید. معمولا شهریه دانشگاه های پزشکی از ۳۷۵۰۰ تا ۷۰۰۰۰ درهم در سال متغیر می‌باشد. برای تحصیلات تکمیلی شهریه افزایش می‌یابد و مبلغ را از ۵۵ الی ۷۵ هزار درهم در سال باید در نظر بگیرید.

درآمد پزشکان در دبی

کشور امارات پیشرفت زیادی در زمینه اقتصادی داشته است بااین‌حال که جمعیت نسبتاً کمی دارد؛ اما برای رفاه و امکانات کامل ساکنانش وقت و هزینه زیادی سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور مبلغ زیادی را برای حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده است که موجب بالا رفتن سطح بهداشت و درمان این کشور شده است.

مانند تمام دنیا حقوق و مزایای متخصصان از بقیه متفاوت‌تر است، پزشکان متخصص نسبت به پزشکان عمومی حقوق بالاتری دریافت می‌کنند. به طور متوسط درآمد پزشک در دبی حدود ۷۵ الی ۸۰ هزار درهم است. البته پزشکان و متخصصان علاوه بر مراکز دولتی می‌توانند در مراکز خصوصی هم مشغول شوند.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بجای داشتن شغل‌های پاره‌وقت سنگین، به‌صورت پاره‌وقت در کتابخانه‌ها، بخش‌ها و دفاتر اداری در محوطه دانشگاه کار کنند.

درآمد پزشکان در دبی

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی دانشگاه های کشور امارات متحده عربی به خصوص شهر دبی پرداختیم. همچنین بهترین دانشگاه پزشکی دبی را به شما معرفی کردیم و راجب مدارک مورد نیاز اعتبار این مراکز صحبت کردیم. برای تحصیل پزشکی در دبی حتما باید در آزمون‌های ورودی لازم شرکت نمایید و پذیرفته شوید. پس از پذیرش در آزمون باید در مصاحبه شرکت کرده و در صورت قبولی به عنوان دانشجوی پزشکی معرفی خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه مهاجرت پزشکان به دبی، دیگر مقالات سایت امارات نیوز را از دست ندهید.

سوالات متداول:

چگونه می‌توانم دانشگاه‌های پزشکی دبی را مقایسه کنم؟

برای مقایسه دانشگاه‌های پزشکی در دبی، می‌توانید از رتبه‌بندی‌ها، گزارش‌های آموزشی، و اطلاعات درج شده در وبگاه‌های رسمی دانشگاه‌ها استفاده کنید. همچنین، نظرات دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نیز می‌توانند منبع ارزشمندی برای این مقایسه باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی دبی چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی در دبی متغیر است و به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا