مقالات خرید ملک در امارات متحده عربی

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی؟ مقایسه ریز به ریز

۵/۵ - (۲ امتیاز)

برای پاسخ به این سوال که خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی، باید بگوییم که دو کشور ترکیه و امارات از نظر گردشگری و سرمایه‌گذاری دو قطب مهم در خاورمیانه محسوب می‌شوند. مطمئناً هر کدام از این مقاصد جذابیت و مزایای خاص خود را برای سرمایه‌گذاری به همراه خواهند داشت. اما نکته مهم و حائز اهمیت در این راستا این است که بودجه شما برای خرید ملک چقدر بوده و از این سرمایه‌گذاری چه هدف و یا انگیزه‌ای دارید.

مقایسه خرید ملک در دبی و ترکیه از همه جهات، نتیجه ای خوشایند و مطمئن را برای خریدار به دنبال خواهد داشت. آیا می‌دانید مزایای خرید ملک در دبی چه هستند؟ در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر پاسخ به این سوال، شما را با روش های رسیدن به اقامت امارات آشنا کنیم.

خرید ملک در ترکیه چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

ترکیه به عنوان یکی از ۱۵ کشور محبوب در سطح جهان توانسته نظر و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به مهاجرت را از دیگر کشور‌ها جلب نماید. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک و خانه است. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک دارای مزایایی است که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

درصد سود و بازده سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک ۱۰۰ درصد برآورد شده است.

مزایای خرید ملک در ترکیه

هزینه خرید ملک در ترکیه

سرمایه‌گذاران این فرصت را دارند تا با خرید هر ملکی از جمله مسکونی، تجاری و یا حتی زمین، شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه را از آن خود کنند. ارزش ملک خریداری شده می‌بایست حداقل ۴۰۰.۰۰۰ دلار تخمین ‌زده شود. خرید یک ملک مسکونی به ارزش ۷۵۰۰۰ دلار به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا اقامت ۲ ساله کشور ترکیه را از آن خود کنند.

شرایط خرید ملک در ترکیه

در اسناد مالکیت این کشور عنوان “عرصه و اعیان” قابل مشاهده است. این عنوان بدین معنی است که اتباع خارجی هم می‌توانند از زمین و خاک کشور ترکیه سهمی برای خود داشته باشند. خرید و فروش ملک خریداری شده به راحتی امکانپذیر است و این شایعه که سند املاک و خانه‌های ترکیه ۹۹ ساله است، صحت ندارد.
آن دسته از سرمایه‌گذارانی که به منظور دریافت پاسپورت ترکیه به خرید ملک اقدام می‌کنند، تا ۳ سال باید از فروش ملک خود صرف نظر کرده و بعد از این مدت امکان فروش ملک به قیمت روز امکان پذیر خواهد بود.

خرید ملک در دبی چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

امارات متحده عربی به عنوان یکی از مدرن‌ترین و مجلل‌ترین کشور‌های جهان در خاورمیانه شناخته می‌شود. ساخت برج‌های جذاب و مجلل به دبی چهره‌ای مدرن و بی‌نظیر بخشیده است. بزرگترین و معروفترین برند‌های جهانی شعبه‌ای را در دبی به خود اختصاص داده‌اند. ثبات و امنیت اقتصادی این کشور از جمله دلایلی است که باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال اقامت امارات با خرید ملک و خانه باشند.

در حال حاضر مهم‌ترین شرکت‌ها در بخش ساخت و ساز در این شهر فعالیت می‌کنند. سیاستمداران این کشور فرصت‌های بسیار مناسب و بی‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری املاک در دبی ارائه کرده اند؛ در این بخش قصد داریم تا مزایا و معایب خرید ملک در دبی را با یکدیگر بررسی کنیم.

هزینه خرید ملک در دبی

با خرید ملکی به ارزش حداقل ۲۰۵۰۰۰ دلار، امکان دریافت اقامت ۳ ساله در امارات متحده عربی امکان پذیر خواهد بود. چنانچه بودجه بیشتری برای خرید در اختیار داشته باشید، از اقامت ۵ ساله قابل تمدید در امارات بهره‌مند خواهید شد. اگر بودجه‌ای که در اختیار دارید، ۲۰۰۰۰۰۰ درهم باشد، دسترسی شما به ویزای طلایی یا اقامت ۱۰ ساله دبی آسان خواهد بود.

شرایط خرید ملک در دبی

تمامی املاک و خانه‌ها در دبی دارای سند “عرصه و اعیان” نبوده و برخی معتقدند که این تنها عیبی است که می‌توان برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی یافت. سند مالکیت امارات ۹۹ ساله بوده و نمی‌توان آن را به شخص دیگری منتقل کرد. اما مالکیت برخی از این املاک می‌تواند به نسل‌های بعدی منتقل شود.

قیمت اجاره خانه و یا ملک در ترکیه و دبی چگونه است؟

براساس آمار، اجاره بها در دبی ۵ برابر کشور ترکیه تخمین‌ زده شده و این افزایش به امکاناتی که در ملک موجود است باز می‌گردد. در صورتی که انگیزه شما از خرید ملک سرمایه‌گذاری است، دبی را برای خرید خانه انتخاب کنید. زیرا در این صورت قادر به دریافت اجاره بهایی ۵ برابر بیشتر از استانبول خواهید بود. اما اگر انگیزه و هدف شما از سرمایه‌گذاری دریافت شهروندی و پاسپورت است، مسلماً ترکیه گزینه بهتری خواهد بود.

قیمت اجاره خانه در دبی و ترکیه

سخن پایانی

مقایسه خرید ملک در دبی و ترکیه از همه جهات از جمله سوالاتی است که ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. هر دو کشور نام‌برده دارای مزایا و معایبی هستند که با در نظر گرفتن تمامی جوانب و انگیزه شخصی می‌توان نسبت به انتخاب ملک مورد نظر در یکی از کشور‌ها اقدام نمود. امیدوارم با مطالعه این محتوا به شما کمک کرده باشیم با به پاسخ سوال خود یعنی خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی، رسیده باشید.

اگر قصد خرید خانه در دبی را دارید ولی پرداخت هزینه کامل خانه برایتان دشوار است، می‌توانید خرید اقساطی ملک در دبی را انتخاب کنید. برای اطلاع از شرایط اقساطی، مقاله مربوطه در سایت امارات نیوز را بخوانید.

سوالات متداول

بهره وام برای خرید ملک در ترکیه بیشتر است یا دبی؟

بانک‌های دبی برای وام‌های خود نرخ بهره کمتری را در نظر گرفته‌اند. میزان نرخ بهره در بانک‌های دبی ۳.۸۵ درصد تخمین‌زده شده، درحالی که این رقم در ترکیه ۲۳.۹۵ درصد پیش‌بینی شده است.

تورم در دبی کمتر است یا در ترکیه؟

اگرچه این احتمال وجود دارد که امارات هم دچار نوسانات دوره‌ای شود، اما دولت این کشور به خوبی توانسته آن را کنترل کند. متأسفانه ترکیه طی چند سال گذشته متحمل تورم‌های افزایشی و بی‌سابقه‌ای شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا