مقالات خرید ملک در امارات متحده عربی

نحوه خرید مغازه در شارجه ۲۰۲۴ + قیمت

۵/۵ - (۱ امتیاز)

کشور امارات متحده عربی با مرکزیت سیاسی دبی، دارای ۷ چند شیخ‌نشین است. شیخ‌نشین شارجه با مناظر بسیار زیبای طبیعی و سواحل امن بهترین گزینه برای خرید مغازه، ملک و ویلا است. این کشور توسعه‌یافته با اقتصادی رو به رشد و پویا شرایط گرفتن اقامت برای سرمایه‌گذاران، گردشگران و دانشجویان را فراهم کرده است.

خرید ملک تجاری در شارجه یکی از راه‌هایی است که افراد و متقاضیان کمک می‌کند تا بتوانند اقامت این شیخ‌نشین را دریافت کنند. در ادامه به خرید مغازه در شارجه خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مطلب از uae news همراه باشید.

بررسی هزینه‌ها و خرید مغازه در شارجه

عوامل و فاکتورهای متعددی بر قیمت مغازه و ملک در شارجه تأثیر می‌گذارند. در زمان خرید ملک و مغازه باید تمامی این موارد به دقت بررسی شوند. شرایط خرید مغازه در شارجه چندان دشوار نیست.

بررسی هزینه‌ های خرید مغازه در شارجه

کاربری ملک

یکی از مهم‌ترین مواردی که به روی قیمت مغازه تاثیرگذار است، نوع کاربری آن است. مغازه‌هایی که تولیدی و تجاری هستند، قیمت بسیار بالاتری دارند.

موقعیت مکانی و جغرافیایی مغازه

مغازه‌هایی که در مناطق پرجمعیت و یا مراکز تجاری واقع شده‌اند، قیمت بسیار بالایی دارند. مغازه‌هایی که در گوشه و کنار و دور از مراکز اصلی خرید و فروش هستند، قیمت کمتری دارند.

متراژ و مساحت ملک تجاری

مساحت، حدود و اندازه مغازه و ملک تجاری از دیگر عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت مغازه در شارجه محسوب می‌شود. با افزایش مساحت و متراژ ملک، قیمت نیز افزایش خواهد یافت. خرید آپارتمان در شارجه هم با چنین شرایطی روبه‌رو است؛ یعنی هر چه متراژ آپارتمان بیشتر باشد، نرخ و قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

امکانات رفاهی مغازه و ملک

امکانات رفاهی و‌ نزدیکی به مراکز درمانی هم در قیمت مغازه نقش مهمی دارد. داشتن امکاناتی مانند‌ پارکینگ هم بی تاثیر نیست. در زمان خرید تاون هاوس در شارجه هم با چنین پدیده‌ای رو به رو هستید.

مراحل خرید مغازه در شارجه

برای خرید مغازه در شارجه خریدار باید قدم‌به‌قدم حرکت کند. قبل از انجام هر معامله‌ای بهتر است تمامی شرایط خرید ملک و مغازه را در شارجه بررسی کنید تا دچار دردسرهای معاملاتی نشوید.

  1. ابتدا از طریق سایت‌های معتبر مغازه مورد نظر خود را پیدا کنید و پس از بررسی شرایط مالی خود دست به کار شوید.‌
  2. انجام صحبت‌های شفاهی و امضای قرارداد فروش
  3. پرداخت بیعانه و آمادگی برای انتقال سند، یکی از مهم‌ترین شرایط خرید مغازه در شارجه پرداخت بیعانه یا درصدی از معامله است.
  4. در این مرحله، فروشنده باید ملک را به نام خریدار سند قطعی بزند.

مزایای خرید مغازه در شارجه

داشتن یک مغازه، خرید ویلا در شارجه آرزوی هر فرد و به ویژه جوانان است.‌ اما بهتر است بدانید که خرید یا اجاره مغازه در شارجه دارای مزایا و معایبی است که بهتر است به دقت و ذکاوت بررسی شوند. مزایای خرید مغازه در شارجه به شرح زیر است:

چند برابر کردن سرمایه

خرید ملک در شارجه موجب افزایش سرمایه فرد شده و‌ سود بالایی برای خریدار به همراه خواهد داشت. با خرید یک ملک در فاصله نه چندان زیادی شما صاحب سرمایه خوبی خواهید شد.

دریافت شهروندی

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای گرفتن اقامت امارات و شارجه خرید مغازه و ملک است. زندگی مرفه، آرامش، آسایش و امکانات فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد.‌ اگر چه این شیخ‌نشین ثروتمند شرایط بسیار سختی برای اقامت دارد.

درآمدزایی از طریق اجاره

چنانچه قصد راه‌اندازی کسب‌وکار ندارید می‌توانید آن را اجاره دهید و از سود آن بهره ببرید. البته شما می‌توانید از مغازه خود به عنوان مرکز فروش مغازه برق و بهداشتی در شارجه به صورت عمده استفاده کنید.

معایب خرید مغازه در شارجه

در کنار تمامی مزایایی که برای خرید مغازه در این شهر اشاره کردیم، خرید مغازه در دبی معایبی نیز دارد که به آن می‌پردازیم.

  1. از دست دادن سرمایه با کلاه‌برداری: در هر معامله‌ای امکان کلاه‌برداری وجود دارد. اگر بدون اطلاعات کافی به امر خرید مغازه بپردازید، ممکن است افرادی قصد سوءاستفاده و به اصطلاح کلاهبرداری از شما را داشته باشند.
  2. خرید مغازه با اسناد جعلی و چندگانه: با توجه به این که ممکن است در زمینه خرید ملک از تجربه و آگاهی لازم برخوردار نباشید، ممکن است درگیر خرید ملکی شوید که اسنادش جعلی است و یا به چند نفر فروخته شده باشد.

معایب خرید مغازه در شارجه

سخن پایانی

زندگی در امارات متحده عربی رویایی زیبا و دلنشین است. دولت امارات متحده عربی کانال‌های متعددی برای اقامت متقاضیان گشوده است. خرید مغازه در شارجه و دبی یکی از راه‌های گرفتن اقامت امارات است. برای خرید مغازه یا ملک در این شیخ نشین ابتدا باید ملک مورد نظر خود را بیابید. پس از انجام گفت‌وگوهای شفاهی قرارداد را امضا کرده و به دنبال گرفتن سند باشید. در زمان خرید بهتر است به شرایط، قوانین و ضوابط پایبند باشید. در زمان خرید مغازه از مراکز معتبر اقدام کنید تا دچار کلاه‌برداری نشوید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه را دارید کارشناسان امارات نیوز آماده پاسخگویی به شما هستند.

سوالات متداول:

آیا خرید ملک و مغازه در شارجه منجر به اخذ اقامت می‌شود؟

دولت امارات متحده عربی به آسانی به کسی اقامت دائم نمی‌دهد و اقامت هر فرد وابسته به میزان سرمایه‌گذاری متفاوت است.

چه عواملی در قیمت مغازه شارجه موثر است؟

قیمت مغازه وابسته به متراژ، موقعیت جغرافیایی و نوع کاربری متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا