مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

حقوق کارگر در دبی چقدر است؟ لیست کامل ۲۰۲۴

۴.۱/۵ - (۱۴ امتیاز)

امارات یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند خاورمیانه است که از نفت، گاز، تجارت و گردشگری به‌عنوان منابع درآمد خود بهره می‌برد. بیش از ۷۵ درصد از نیروی کار در امارات کارگران مهاجر از سراسر جهان هستند. این کشور با جذب نیروهای کار از سایر کشورها، توانسته است زیرساخت‌های خود را گسترش دهد و به یک قطب اقتصادی در منطقه تبدیل شود. اما حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات چقدر است؟ آیا این حقوق باتوجه‌به هزینه‌های زندگی در این کشور منصفانه است؟ چه عواملی بر تعیین حقوق کارگران ساده در امارات تأثیر دارند؟ در این مطلب قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و با استفاده از آمار و منابع معتبر، حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات را بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن اطلاعات بیشتر سایت امارات نیوز را از دست ندهید.

عوامل موثر در حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات

حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات یکی از مسائل مهم در این کشور است. بر اساس آمار، میانگین حقوق کارگر ساده در امارات حدود ۱۰۰۰ درهم در ماه است که نسبت به هزینه‌های زندگی بالای این کشور همچنین در مقایسه با پردرآمدترین شغل‌های امارات بسیار کم به نظر می‌رسد.

عوامل موثر در حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات

عوامل مختلفی بر درآمد شغل کارگری در امارات تأثیر می‌گذارند، از جمله صلاحیت و مهارت، ملیت و تابعیت، شهر و منطقه، نوع شغل و قرارداد که برخی از آنها می‌پردازیم.

قرارداد کاری کارگر ساده در امارات

میزان حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات هنگام بستن قرارداد بستگی به مصاحبه کاری دارد. قبل از رسیدن به امارات شغل خود را باید در وزارت کار ثبت کرد بعد ویزای کار امارات و اقامت داشته باشید. همچنین باید به زبان انگلیسی و عربی مسلط باشید.

داشتن صلاحیت کاری در امارات

مهارت کافی، سابقه کار و دیپلم داشتن بر بالارفتن حقوق ماهیانه کار در امارات تأثیر خواهد گذاشت و حداقل حقوق کارگر ماهیانه ۱۵۰۰ دلار است.

قوانین کاری امارات

حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات باتوجه‌به قوانین کاری کشور مشخص می‌شود. مواردی از جمله دستمزد، ساعات کاری، تعطیلات، مرخصی، پاداش‌ها و حقوق اجتماعی را شامل می‌شود. امارات حداقل دستمزد یا حقوق ثابتی ندارد و حقوق را معمولاً مشابه کشورهای غربی پرداخت می‌کنند.

شهر محل کار در امارات

در شهری مانند دبی حقوق بالاتری نسبت به سایر شهرهای امارات پرداخت می‌کند. به‌عنوان‌مثال، میانگین حقوق ماهیانه کارگر ساده در دبی ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ درهم و حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ درهم در سال است.

نوع شغل

درآمد شغل کارگری در امارات در بخش‌های مختلف مانند خدمات، ساخت‌وساز، صنعت، بازرگانی و گردشگری متفاوت است.

هزینه زندگی کارگر ساده در امارات

جدا از اینکه بدانیم چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ در کنار آن هزینه‌های زندگی را باید سنجید. آیا حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات برای زندگی کافی خواهد بود؟ در ادامه به بیان برخی هزینه‌ها می‌پردازیم.

هزینه مسکن برای کارگر در امارات

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خواب در مرکز شهر دبی به طور میانگین ۷۵۰۰۰۰ درهم در سال است؛ اما اگر بخواهید در حاشیه شهر زندگی کنید، این هزینه کاهش می‌یابد. علاوه بر این، می‌توان با سایر کارگران به‌صورت مشترک در یک‌خانه زندگی کرد و هزینه زندگی در دبی را کم‌تر کرد. برای مثال، یک کارگر ساده گفته است که با سه نفر دیگر در یک‌خانه زندگی می‌کرده و هزینه اجاره ماهانه ۱۱۵۰ درهم پرداخت کرده است.

هزینه خوراک برای کارگر در امارات

هزینه غذا در دبی نسبتاً بالا است. برای خرید مواد غذایی اساسی، شما به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ درهم است و بخش عمده‌ای از حقوق ماهیانه کارگر ساده امارات برای خوراک خرج می‌شود. به‌عنوان‌مثال خوردن غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت، به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درهم است. بعضی از کارگران با رستوران‌های خود توافق می‌کنند که به‌ازای پرداخت ماهانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ درهم، هر روز در آنجا غذا بخورند.

البته در کنار هزینه‌های بالا باید هزینه‌های دیگر مانند هزینه رفت‌وآمد، هزینه تفریحات، هزینه قبض‌ها و خدمات را در نظر گرفت.

هزینه خوراک برای کارگر در امارات

سخن پایانی

در این مقاله، ما به بررسی وضعیت حقوق ماهیانه کارگران ساده در امارات پرداختیم و نشان دادیم که کارگران با چه شرایطی روبه‌رو هستند. همچنین توضیح دادیم بر میزان حقوق آنها چه عواملی تأثیرگذار است و درآمد صرف چه چیزهایی می‌شود. امیدواریم جواب تمام سوالات خود را گرفته باشید. اگر شما هم ترغیب به کار کردن در امارات شدید، به شما پیشنهاد می‌دهیم مقاله شغل‌های مورد نیاز در دبی را در سایت امارات نیوز مطالعه نمایید.

سوالات متداول

آیا داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار بر میزان حقوق موثر است؟

بله شما حتی با داشتن مدرک دیپلم بر میزان حقوق خود بیفزایید. البته داشتن مهارت‌های مختلف هم بی‌تأثیر نخواهد بود.

آیا در امارات در کنار سایر کارگران می‌توان در یک‌خانه زندگی کرد؟

در امارات می‌توان در کنار سایر کارگران در یک‌خانه زندگی کرد و هزینه اجاره خود را کاهش داد.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر با اینکه هزینه های زندگی در دبی بالا می باشد اما شرایط زندگی برای قشرهای مختلف فراهم شده است.

    1. سلام روزتون بخیر. شرکت ما در زمینه خرید ملک در دبی فعالیت می‌کند. برای اطلاع از حقوق کارگر فنی برق و تاسیسات بهتر است به موسسات کاریابی در دبی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا