مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

مراحل ثبت شرکت در دبی بدون کفیل چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دبی یکی از پیشتازان جهانی حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. این شهر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی بسیار جذاب است و فرصت‌های مناسبی برای ایجاد و مدیریت کسب‌ و کار ارائه می‌دهد. یکی از شرکت‌هایی که در دبی بسیار مورد توجه قرار گرفته، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. این نوع از شرکت‌ها بدون نیاز به کفیل محلی به راحتی ثبت می‌شوند.

از آن جایی که مقررات و ضوابط ثبت شرکت در دبی نیاز به تضمین مالی و یا پیشنهاد کفیل داشته، ثبت شرکت در دبی ‌بدون کفیل مسلماً با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود. البته در برخی از مناطق و پروژه‌ها، دولت این کشور ثبت شرکت بدون کفیل را فراهم نموده است. آیا از شرایط ثبت شرکت در دبی بدون کفیل اطلاعاتی دارید؟ به نظر شما آیا ثبت شرکت در دبی بدون کفیل امکان دارد؟ در این محتوا، uae news قصد دارد به این سوال پاسخ دهد.

روش‌ ثبت شرکت در دبی بدون کفیل

مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت راهی است که به آرزوی علاقه‌مندان به مهاجرت جامه عمل پوشانده است. روش‌های مختلفی برای ثبت شرکت در دبی بدون نیاز به کفیل وجود دارد که در این قسمت به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از متداول‌ترین انواع شرکت در دبی، شرکت با مسئولیت محدود است. این شرکت را می‌توان با تعداد محدودی از سهامداران و اسپانسرهای محلی و یا خارجی تاسیس نمود. در برخی از مناطق آزاد، امکان تاسیس شرکت با مسئولیت محدود حتی بدون نیاز به کفیل نیز امکان‌پذیر است.

روش‌ ثبت شرکت در دبی بدون کفیل

انواع شرکت برای ثبت در دبی

در ادامه لیستی از انواع شرکت برای ثبت در دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • شرکت آنشور (Joint Stock Company)؛ برای پروژه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های عظیم مناسب است. در این نوع از شرکت‌ها، سرمایه به سهام تبدیل شده و استفاده از آن برای عموم امکان‌پذیر است.
  • شرکت مسئولیت محدود (FZ-LLC – Free Zone Limited Liability Company)؛ امکان تأسیس آن بدون نیاز به کفیل امکان‌پذیر است. این شرکت‌ها به منطقه‌ای آزاد همچون دبی مارینا و یا دبی اینترنشنال سیتی تعلق دارند.
  • شرکت فراورده‌های متعدد (MFTC – Multiple Activity Company)؛ این شرکت امکان انجام چندین فعالیت اقتصادی را در یک شرکت مهیا کرده و ممکن است بتوان بدون نیاز به کفیل آن را تأسیس کرد.
  • شرکت فراورده‌های متخصص (MSC – Special Purpose Company)؛ این شرکت فوق مخصوص پروژه‌ها و فعالیت‌های اختصاصی و حرفه‌ای است و امکان تأسیس آن بدون نیاز به کفیل مهیا خواهد بود.
  • شرکت خدماتی (Professional Company)؛ مخصوص افرادی است که در حیطه‌های حرفه‌ای همچون پزشکی، مهندسی و یا حقوق فعالیت می‌کنند و امکان تأسیس بدون نیاز به کفیل با رعایت ضوابطی مهیا خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دبی بدون نیاز به کفیل

آگاهی از مراحلی که می‌توان برای تأسیس یک شرکت با مسئولیت محدود بدون نیاز به کفیل گذراند به متقاضیان کمک می‌کند تا به یکی از روش‌های رسیدن به اقامت امارات نزدیک‌تر شوند.

  1. مرحله اول به انتخاب منطقه آزاد اختصاص دارد؛ مناطق آزاد معمولاً این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌آورند تا بدون نیاز به کفیل نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایند. از جمله این مناطق آزاد می‌توان به دبی مارینا یا دبی اینترنشنال سیتی اشاره کرد.
  2. در مرحله دوم لازم است که نوع فعالیت شرکت تعیین شود؛ در مجوز‌هایی که به متقاضی داده می‌شود، نوع فعالیت شرکت در نظر گرفته خواهد شد.
  3. در مرحله سوم جمع‌آوری مدارک موردنیاز است؛ در این مرحله لازم است که مدارک موردنیاز به منظور ثبت شرکت همچون گواهی تاسیس، اطلاعات مدیران و همچنین سهامدارن و مدارک شناسایی آن‌ها جمع‌آوری و ارائه گردد.
  4. مرحله چهارم پرداخت هزینه‌های برای ثبت شرکت؛ در این مرحله باید هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت در دبی بدون کفیل پرداخت شود؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه ثبت اشاره کرد.
  5. مرحله آخر نیز به ثبت‌نام اختصاص دارد؛ در این مرحله باید نسبت به ثبت شرکت در مراجع ذی صلاح اقدام شود.

سخن پایانی

دبی یکی از شهر‌های امارات است که از نظر سرمایه‌گذاری و تجارت توانسته نظر متقاضیان زیادی را به خود جلب کند. در حال حاضر، می‌توان یک شرکت مسئولیت محدود را در دبی بدون نیاز به کفیل ثبت نمود؛ اما در این راستا لازم است که شرایط و ضوابط منطقه آزادی که انتخاب می‌شود را کاملاً رعایت کرده و از راهنمایی و مشاوره منابع معتبر نیز بهره‌مند شد.

هزینه‌ای که برای ثبت شرکت در دبی بدون کفیل پرداخته می‌شود با توجه به نوع شرکت، منطقه آزاد و فعالیت شرکت متغیر خواهد بود. البته ممکن است که این هزینه‌ها تحت تأثیر عواملی همچون تغییر در قوانین و مقررات محلی نیز قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت کاری امارات، uae news را دنبال کنید.

سوالات متداول

هزینه‌های دولتی برای ثبت شرکت شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه ثبت شرکت به منظور صدور مدارکی از جمله گواهی تأسیس، هزینه مرتبط با اخذ مجوز‌ها و گواهی‌های مورد نیاز، هزینه مرتبط با ترجمه مدارک و هزینه‌ای برای افتتاح یک حساب بانکی می‌بایست برای ثبت شرکت پرداخت شود.

چند روز کاری زمان می‌برد تا ثبت شرکت در دبی بدون کفیل انجام شود؟

معمولاً بین ۳ الی ۶ روز کاری طول خواهد کشید تا ثبت شرکت بدون کفیل در دبی انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا