مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

انواع ویزای دبی چیست و هر یک چه شرایطی دارند؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

برای ورود به خاک دبی جهت انجام هر کاری، به دریافت ویزا نیاز دارید. بر اساس قصدی که از ورود به دبی دارید، می‌توانید پس از آماده‌کردن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا اقدام کنید. ویزاهای ترانزیت، توریستی، تجاری، تحصیلی و خانوادگی انواع ویزای دبی هستند که در این مقاله از uae news به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع ویزای دبی چیست؟

دریافت ویزای دبی مراحل نسبتاً ساده‌ای دارد و انواعی از ویزاها، بسته به علت ورود شما به خاک امارات، از سمت این کشور به متقاضیان ارائه می‌شود. مدارکی که برای دریافت ویزا نیاز دارید معمولاً شامل پاسپورت (با حداقل ۶-۷ ماه اعتبار)، مدارک هویتی (مثل عکس و شناسنامه و کارت ملی) و در مواردی اسنادی مربوط به تمکن مالی و مواردی ازاین‌قبیل است. در ادامه این بخش از مقاله انواع ویزای دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع ویزای دبی

ویزای ترانزیت دبی

کوتاه‌مدت‌ترین ویزای دبی، ویزای ترانزیت است. مدت این ویزا معمولاً ۴۸ ساعت تا ۹۶ ساعت است و مربوط به کسانی است که برای مدت کوتاهی قصد ورود به خاک دبی را دارند. معمولاً کسانی که پروازهای دومرحله‌ای دارند و دبی مقصد اول آن‌ها برای پرواز به کشوری دیگر است، از این ویزا استفاده می‌کنند.

ویزای توریستی دبی

رایج‌ترین ویزایی که برای ورود به خاک دبی توسط متقاضیان دریافت می‌شود، ویزای توریستی است. سه نوع مختلف از ویزای توریستی دبی به متقاضیان ارائه می‌شود که شامل ویزای توریستی عادی و ویزای توریستی یک‌ماهه و دو‌ماهه هستند. ویزای توریستی عادی، اجازهٔ حضور در دبی را به مدت ۱۰ روز فراهم می‌کند.

ویزای سینگل یا مالتیپل توریستی دبی

معمولاً کسانی که به‌قصد تفریح و سیاحت کوتاه‌مدت به دبی سفر می‌کنند، برای دریافت این ویزا درخواست می‌دهند. ویزاهای یک‌ماهه و دو‌ماهه اقامت ۳۰ روزه و ۶۰ روزه دبی را به شما ارائه می‌دهند. هر یک از ویزاهای یک‌ماهه و دو‌ماهه می‌توانند به‌صورت single یا multiple به متقاضیان ارائه شوند.

ویزاهای single مناسب کسانی هستند که تنها یک‌بار قصد سفر به دبی را دارند. ویزاهای multiple نیز مناسب کسانی هستند که چندین بار قصد سفر به دبی را دارند؛ اما هر بار بیش از مدت مشخصی در دبی اقامت نمی‌کنند. با استفاده از ویزای multiple می‌توانید هر بار به‌اندازهٔ روزهای مجاز ویزا (۳۰ یا ۶۰ روز) در دبی اقامت داشته باشید و پس از هر بار اتمام مدت آن، موظف به خروج از امارات خواهید بود.

همه انواع ویزاهای توریستی دبی قابلیت تمدید دارند. برای تمدید ویزای توریستی باید با مراجعه به اداره مهاجرت دبی و پرداخت هزینه‌ای جداگانه جهت تمدید ویزای خود اقدام کنید.

ویزای تجاری دبی

ویزای کاری یا ویزای تجاری دبی جزو ویزاهای بلند مدت دبی بوده و معمولاً چند سال اعتبار دارد. مدت این اعتبار بین ۱ سال تا ۵ سال متفاوت است. ویزای کاری دبی به هر فردی که در آنجا مشغول به کار باشد تعلق خواهد گرفت. کسانی که با درخواست کارفرما وارد خاک دبی شده و به کار می‌پردازند یا کسانی که از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در دبی فعالیت می‌کنند، ویزای کاری دبی را دریافت خواهند کرد.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی دبی مربوط به افرادی است که برای تحصیل به دبی مهاجرت می‌کنند. این ویزا نیز از انواع ویزای بلند مدت بوده و بسته به مدت‌زمان تحصیل در دبی، معمولاً چند سال اعتبار دارد. پس از اتمام زمان تحصیل، کسانی که ویزای تحصیلی دبی را دریافت کرده بودند موظف به ترک امارات یا تغییر نوع ویزای خود هستند.

ویزای بازنشستگی دبی

این ویزا نیز در واقع نوعی از ویزاهای کاری و سرمایه‌گذاری بوده و اعتبار بلندمدت دارد. ویزای بازنشستگی دبی معمولاً به افراد بالای ۵۵ سال که قصد اقامت در دبی از طریق سرمایه‌گذاری را دارند، تعلق می‌گیرد. دریافت این نوع ویزا معمولاً نیازمند سرمایه‌ای قابل‌توجه است. هم‌چنین اخذ ویزای طلایی دبی برای سرمایه گذاران در این کشور امکان‌پذیر است.

ویزای خانواده دبی

این نوع ویزا مربوط به اعضای خانوادهٔ افرادی است که در دبی اقامت دارند. کسانی که ساکن دبی هستند و قصد دارند یکی از اعضای خانواده خود را با دبی بیاورند، باید برای دریافت این ویزا اقدام کنند. دریافت ویزای خانواده دو شرط دارد؛ اول اینکه این ویزا مربوط به افراد درجه اول خانواده شامل والدین، فرزندان و خواهر و برادر است و دوم اینکه فرد ساکن در دبی باید مدارک لازم جهت دارا بودن تمکن مالی برای حمایت از اعضای خانوادهٔ خود را به ادارهٔ مهاجرت دبی ارائه کند.

ویزای سریع دبی چیست؟

مدت‌زمان پاسخ‌دهی به درخواست ویزای دبی معمولاً ۷ روز کاری است. کسانی که برای دریافت ویزا عجله دارند می‌توانند به دریافت ویزای سریع دبی اقدام ‌کنند. این ویزا معمولاً ظرف یک روز برای فرد صادر خواهد شد.

ویزای الکترونیک دبی چیست؟

انواع ویزای کشور امارات به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شوند. به این معنا که برای دریافت ویزا نیازی به مراجعه به حضوری به سفارتخانه و مصاحبه نخواهید داشت. این کار به‌منظور افزایش سرعت و تسهیل فرایند اخذ ویزای دبی است.

ویزای الکترونیک دبی

کلام آخر

در این مقاله از uae news به بررسی انواع ویزای دبی پرداختیم. معمول‌ترین ویزاهای دبی شامل ویزای ترانزیت، ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای بازنشستگی و ویزای الحاق به خانواده هستند که بسیاری از آن‌ها را می‌توانید تنها با ارائه پاسپورت امارات معتبر و مدارک هویتی خود دریافت کنید. چنانچه سوال دیگری در مورد انواع ویزای دبی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

هزینه دریافت ویزای دبی چقدر است؟

هزینه صدور ویزای دبی به نوع ویزای صادر شده بستگی دارد. معمولاً هر چه مدت‌زمان اعتبار ویزا بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. این میزان از ۵۰ درهم تا ۳۵۰۰ درهم متفاوت است.

علل ریجکت ویزای دبی چیست؟

مهم‌ترین علل ریجکت ویزای دبی شامل مسائل امنیتی و سیاسی، مشکلات اخلاقی و ارتکاب جرم، کامل نبودن مدارک یا ارائه مدارک تقلبی و عدم رعایت قوانین امارات در زمان اقامت در این کشور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا