مقالات اجاره ملک در امارات متحده عربی

اجاره ویلا در ابوظبی و هرچه باید درباره آن بدانید

۵/۵ - (۱ امتیاز)

اجاره ویلا در امارات، یک فرصت بسیار عالی برای افرادی است که قصد اقامت در این کشور را دارند. ابوظبی پایتخت کشور امارات متحده عربی است و در لیست بهترین مکان‌ها برای زندگی است. امارات به‌خاطر لوکس بودن، توریستی بودن، ذخایر نفت، ثروتمند بودن و پیشرفت‌هایش معروف شده است. حجم بسیار زیاد امکانات و فرصت‌های شغلی و کیفیت بالای زندگی در ابوظبی جمعیت زیادی را به این شهر برای ادامه زندگی کشانده است. شهری که جزو گران‌ترین شهرهای جهان شمرده می‌شود.

در این مقاله از امارات نیوز با ما همراه باشید تا با شرایط اجاره ویلا در ابوظبی آشنا شوید.

مزایای اجاره ویلا در ابوظبی

اگر چه ابوظبی، شهری گران و پیشرفته است، اما بسیاری از افراد به دنبال اجاره ویلا در این شهر هستند. از جمله مزایای سکونت در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بسیار بالای ابوظبی
  • رونق تجارت و امکان اجاره مغازه در ابوظبی
  • سطح بالای امکانات رفاهی، خدماتی، آموزشی
  • دارا بود رتبه یک شاخص خوشبختی در میان کشورهای عربی
  • سطح درآمد بالا و هزینه زندگی متناسب با آن
  • شرایط اقامت امارات

مزایای اجاره ویلا در ابوظبی

هزینه زندگی در ابوظبی

متوسط هزینه زندگی در ابوظبی حدود دو هزار دلار است، این شهر جزو بیست درصد گران‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. امکان اجاره آپارتمان، اجاره مغازه و اجاره تاون هاوس در ابوظبی با اجاره‌بها ارزان وجود ندارد. هزینه بسیار بالایی برای اجاره‌کردن ملک در این شهر باید پرداخت شود.

اصولاً قراردادهای ویلا و خانه در ابوظبی یک‌ساله هستند و بعد از یک سال با موافقت دو طرف امکان تمدید وجود دارد. اکثر مالکان خانه‌ها اجاره‌بها را به‌صورت ماهیانه دریافت نمی‌کنند؛ بلکه اجاره را به‌صورت چک دریافت می‌کنند.

نکته دیگری که در هزینه اجاره‌خانه وجود دارد در خصوص اصل امانت‌داری یا خسارت به ملک است، اکثر مالکان پنج درصد اجاره سالیانه را بابت دینامیت یا همان خسارت وارد شده به ملک دریافت می‌کنند.

مراحل ویلا در ابوظبی

به‌ طور کلی برای اجاره ویلا در ابوظبی باید یک سری مراحل را طی شود که مشابه مراحل اجاره ملک و خانه در ابوظبی است. از جمله مراحل اجاره ویلا شامل موارد زیر است:

  • انتخاب محله مناسب اجاره: اولین قدم برای اجاره ویلا انتخاب منطقه مناسب است؛ هر منطقه از دبی ویژگی‌های متفاوتی دارد که امکانات متفاوتی را بر اساس سلایق مختلف ارائه می‌کند.
  • بازدید از ویلا: در این مرحله شما باید ملک موردنظرتان را بررسی کنید و هنگامی که از انتخاب خود مطمئن شدید؛ سپس رزرو ویلا را انجام می‌دهید و برای اجاره‌بها با مالک یا مشاور املاک مذاکره می‌کنید.
  • تنظیم اجاره‌نامه: قراردادهای اجاره در امارات معمولاً به‌صورت سالانه تنظیم می‌شوند. اجاره‌بها نیز معمولاً به‌صورت چک و سه‌ماهه پرداخت می‌شود. باتوجه‌به اینجا اجاره ویلا در کشوری تابع قوانین املاک خاص آن کشور است توصیه می‌شود پیش از عقد قرارداد با متخصصان املاک این حوزه مشورت کنید.

مدارک لازم برای عقد قرارداد اجاره ویلا در ابوظبی

از جمله مدارکی که برای بسته‌شدن قرارداد اجاره نیاز است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزای اقامت
  • رسید پرداخت سپرده
  • قراردادهای اجاره تا مدتی که ثبت شده‌اند اجباری هستند؛ بنابراین اگر در یک اجاره یک‌ ساله شما ویلا را زودتر تحویل دهید و بخواهید قرارداد را خاتمه دهید، باید جریمه پرداخت کنید.

انواع ویلا در ابوظبی

به‌طورکلی دو نوع ویلا در ابوظبی یافت می‌شود:

  • ویلاهای ترکیبی: این ویلاها دارای نگهبانی ۲۴ ساعته و مجموعه‌ای از امکانات شامل مراکز اجتماعی، مناطق خرید، داروخانه‌ها، زمین‌های بازی، پارک‌ها، استخرهای شنا، سالن‌های ورزشی و غیره هستند. شما می‌توانید ویلاهای ۲، ۳ و ۴ خوابه را که دارای باغ هستند، اجاره کنید.
  • ویلاها و خانه‌های شهری مستقل: این ویلاها می‌تواند شامل حداکثر پنج یا شش اتاق‌خواب، باغ‌های بزرگ و یک استخر شنای خصوصی باشند.

قیمت اجاره ویلا در ابوظبی

قیمت اجاره ویلا مانند اجاره آپارتمان در ابوظبی، به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • موقعیت مکانی ملک
  • متراژ ملک
  • امکانات از جمله استخر، نگهبانی و مبله بودن

اجاره ویلا در ابوظبی چندان ارزان نیست. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که ۳۵ تا ۴۰ درصد از درآمد یک خانوار ممکن است صرف اجاره و خدمات آب و برق شود. با این‌ حال امکان اجاره مکانی با ۲۵ درصد درآمد هم ممکن است، در صورتی‌ که به دنبال ویلای لوکس نباشید.

به‌ طور کلی چون در دبی و ابوظبی میانگین اجاره‌بها بسیار بیشتر از سایر امارات است. افرادی که در دبی کار می‌کنند در شارجه یا عجمان زندگی می‌کنند بتوانند در اجاره‌خانه پس‌انداز کنند.

قیمت اجاره ویلا در ابوظبی

بهترین منطقه برای اجاره ویلا در ابوظبی

در شهر ابوظبی دو منطقه مهم برای سرمایه‌گذاری و زندگی وجود دارد:

  • منطقه اول، الیف است. این منطقه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ابوظبی است. اگر درآمد متوسط دارید، اجاره یا خرید ویلا در این منطقه یک گزینه بسیار معقول است. وجود ویلاها، آپارتمان‌های تازه‌ساخت و مدرن در این محله توانسته توجه بسیاری از اتباع خارجی را برای اجاره یا سرمایه‌گذاری جلب کند.
  • منطقه دوم، جزیره یاس است. این منطقه در اطراف شهر قرار دارد و حدود ۳۰ دقیقه با مرکز ابوظبی فاصله دارد. اگر به دنبال خانه‌های بسیار لوکس و مدرن می‌گردید، بهترین منطقه برای شما جزیره یاس است. جزیره یاس بسیار مدرن و تجملاتی که برای اجاره ویلای استخردار در ابوظبی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

جمع‌بندی

ابوظبی در سال‌های اخیر مقصد مطلوبی برای بسیاری از مهاجران بوده است، این شهر با توجه‌ به رشد اقتصادی کشور امارات، از بهترین گزینه‌ها برای سکونت است. شرایط زندگی در شهر ابوظبی با توجه‌ به زیرساخت‌های مدرن شهری، فرهنگ‌های متفاوت، وجود مهاجران و ملیت‌های متفاوت آسان شده است. از آنجایی‌ که اجاره ملک با قیمت مناسب در امارات متحده عربی دغدغه بسیاری از ایرانیان نیز گردیده است. در این مقاله اخبار امارات شرایط اجاره ویلا در ابوظبی، مراحل اجاره و شرایط زندگی در این شهر را بررسی کردیم.

برای اجاره ویلاهای ابوظبی با بهترین قیمت می‌توانید با کارشناسان املاک امارات نیوز مشورت کنید.

سوالات متداول

هزینه لازم برای رزرو یک ویلا چقدر است؟

به‌طورکلی برای رزرو یک ویلا باید وجهی معادل ۵ درصد اجاره پرداخت شود.

آیا امکان اجاره‌ خانه کمتر از یک سال است؟

قراردادهای اجاره‌خانه در این کشور بر اساس یک سال نوشته می‌شوند؛ اما اگر شما مکانی برای کمتر از یک سال می‌خواهید می‌توانید با مالک به توافق برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا