مقالات اجاره ملک در امارات متحده عربی

اجاره مغازه در دبی چگونه است؟

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دبی با داشتن امکانات پیشرفته و مراکز خرید مدرن از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان به شمار می‌رود. تجارت در دبی رونق فراوانی دارد و این شهر را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار تبدیل کرده است. همه‌روزه گردشگران خارجی زیادی به دبی سفر می‌کنند و یکی از مهم‌ترین تفریحات آنها خرید از فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری دبی است. در این مقاله از uae news اطلاعات مفیدی درباره اجاره مغازه در دبی با شما در میان خواهیم گذاشت.

اجاره مغازه در دبی بهتر است یا خرید؟

خرید یا اجاره مغازه در دبی کاملا به شرایط مالی و مدت زمان اقامت شما در دبی بستگی دارد، اما امروزه با توجه به افزایش قیمت املاک در امارات، خرید مغازه در دبی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری منطقی‌تری به حساب بیاید. در هر صورت برای انتخاب بین اجاره مغازه در دبی یا خرید، فاکتورهای مختلفی برای بررسی است که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • شناخت بازار ملک
  • مدت زمان اقامت
  • ترجیحات سبک زندگی
  • بودجه
  • نوع کسب و کار
  • موقعیت جغرافیایی
  • مسئولیت‌ها و هزینه‌های اضافی

شرایط اجاره مغازه در دبی

شرایط و هزینه اجاره مغازه در دبی بستگی به متراژ و نوع مغازه، منطقه، موقعیت جغرافیایی و عوامل دیگر دارد. از شرایط مهمی که موقع اجاره مغازه در دبی باید به آن توجه کنید، بستن قرارداد اجاره ملک برای مدت زمان مشخصی مثل ۱ ماه، ۱ سال، ۲ سال و … است.

در شرایط قرارداد مواردی مثل قیمت مغازه در دبی، تاریخ شروع و پایان قرارداد و شرایط تمدید قرارداد باید ذکر شود. برخی از مالکان مغازه در دبی برای تضمین هزینه های احتمالی خسارت یا عدم پرداخت اجاره ممکن است درخواست ودیعه از مستاجر کنند.

اجاره مغازه در دبی چه مزایایی دارد؟

اجاره مغازه و راه‌اندازی کسب و کار در دبی انتخاب بسیاری از سرمایه‌گذاران است. اجاره مغازه در دبی با مزایای زیر همراه است:

  • دبی بهترین و مدرن‌ترین مراکز خرید را دارد و فروش کالاهای متنوع در این مراکز رونق بسیار بالایی دارند.
  • بازدید از فروشگاه‌ها و مغازه‌های دبی توسط گردشگران بسیار بالا است. در نتیجه می‌توانید کالاهای خود را در حجم بالا و با قیمت بی‌نظیر عرضه کنید.
  • انتخاب کالا برای فروش در دبی دغدغه چندان مهمی به شمار نمی‌رود و می‌توانید هر محصولی که مورد نظرتان است را ارائه دهید.

مزایای اجاره مغازه در دبی

بهترین مراکز برای اجاره مغازه در دبی

به هر جای دبی که نگاه کنید فروشگاه‌های بسیار گسترده‌ای را مشاهده خواهید کرد که رونق بالایی دارند. با این حال بهترین مراکز برای اجاره مغازه دبی عبارتند از:

دبی مال

از بزرگترین مراکز خرید در امارات، دبی مال را می‌توان نام برد که بیش از ۱۳۰۰ مغازه دارد. دبی مال از موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند بوده و همه‌روزه توسط شهروندان و گردشگران شلوغ می‌شود. همچنین در اطراف دبی می‌توانید به اجاره ملک در دبی روی بیاورید و به مکان کسب و کار خود نزدیک باشید.

سیتی واک دبی

در محله جمیرا یکی از بهترین مراکز خرید دبی به نام سیتی واک واقع شده است. این مجموعه از فروشگاه‌های بسیار متنوع به همراه امکانات تفریحی و رفاهی تشکیل شده و از مقاصد محبوب بسیاری از گردشگران و شهروندان به شمار می‌رود.

مرکز خرید امارات

از دیگر گزینه‌های فوق‌العاده برای اجاره مغازه در دبی مرکز خرید امارات را می‌توان نام برد. این مرکز بیش از ۷۰۰ مغازه برای اجاره دارد و دسترسی وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن بسیار راحت است. اطراف این مرکز خرید برای اجاره آپارتمان در دبی نیز مناسب است. شارجه نیز مراکز خرید و مغازه‌های بسیار متنوعی دارد و اجاره مغازه در شارجه می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

فستیوال سیتی مال دبی

از دیگر مراکز خرید محبوب دبی با بیش از ۵۰۰ فروشگاه فستیوال سیتی مال دبی را می‌توان نام برد. این مجموعه برای خرده‌فروش‌ها بسیار مناسب است و از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ تشکیل می‌شود.

بهترین مراکز برای اجاره مغازه در دبی

اجاره دفتر کار در دبی

بهترین مکان‌ها برای اجاره دفتر کار و اجاره کارگاه در دبی عبارتند از:

مرکز مالی بین‌المللی دبی

از مناطق تجاری پر رفت و آمد دبی شناخته می‌شود که بسیاری از موسسات مالی در آن قرار دارند. این منطقه از دفاتر کاری با امکانات مدرن بهره‌مند بوده و حداقل هزینه اجاره آن حدود ۵۰۰۰ درهم برای یک سال است.

بیزینس بی

منطقه تجاری بیزینس بی در حال توسعه بوده که علاوه بر املاک تجاری از املاک مسکونی برخوردار است. در نتیجه در این منطقه علاوه بر اجاره دفتر کار می‌توانید به اجاره تاون هاوس در دبی روی آورید. حداقل قیمت اجاره مغازه در دبی در این منطقه حدود ۵۰ هزار درهم است.

دبی مارینا

از دیگر گزینه‌های پیشنهادی برای اجاره دفتر کار دبی مارینا را می‌توان نام برد. در این منطقه ساختمان‌های تجاری مرتفعی وجود دارند که به انواع امکانات رفاهی و تفریحی دبی نزدیک هستند. ارزان‌ترین قیمت اجاره دفتر کار در این مجموعه ۶۴ هزار درهم در سال برآورد شده است.

قیمت اجاره مغازه در دبی

قیمت مغازه در دبی برای اجاره به عوامل مختلفی مانند نوع کسب و کار، موقعیت مکانی و متراژ مغازه بستگی دارد. میانگین هزینه اجاره مغازه در دبی بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ درهم برآورد شده است. مغازه‌های همکف تردد بیشتری دارند؛ بنابراین از اجاره بیشتری برخوردارند.

هزینه‌ های جانبی اجاره مغازه در دبی

علاوه بر اجاره مغازه باید هزینه‌های دیگری پرداخت کنید که عبارتند از:

بیمه ساختمان

در دبی نرخ بیمه مغازه به عهده مستاجران است و برای تضمین اجاره از آنها بیمه‌نامه درخواست می‌شود.

تعمیر و نگهداری فضاهای مشاع

علاوه بر نگهداری مغازه برای نگهداری فضاهای مشترک در مراکز خرید؛ مانند پارکینگ، آسانسور، لابی، سرویس بهداشتی، راهروها و… باید هزینه پرداخت کنید.

خدمات رفاهی

از دیگر هزینه اجاره مغازه در دبی این است که بابت استفاده از سیستم‌های گرمایشی و تهویه، برق، آب و… هزینه‌های اضافی باید پرداخت نمایید.

دیپازیت

مالکان مغازه‌ها در دبی ۵ درصد اجاره سالانه را از مستاجران درخواست می‌کنند. همچنین برای اجاره ویلا در دبی از مستاجران ۱۰ درصد برای املاک مبله دریافت می‌شود. همچنین دریافت مجوز کسب و کار، تهیه وسایل موردنیاز و آژانس املاک از دیگر هزینه‌های جانبی هستند.

هزینه‌ های جانبی اجاره مغازه در دبی

مراحل لازم برای اجاره مغازه در دبی

دبی در سال های اخیر به دلیل رونق اقتصادی به یکی از مقاصد مهاجرت برای راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است. اگر به دنبال اجاره مغازه در دبی هستید، مراحل زیر را برای راحتتر کردن فرآیند اجاره انجام دهید.

  1. دریافت مجوز تجارت: قبل از شروع جستجوی مغازه برای اجاره در دبی، باید از اداره اقتصادی دبی یا سازمان منطقه آزاد مربوطه، مجوز تجاری با توجه به ماهیت کسب و کار خود بگیرید.
  2. تعیین نیاز خود: برای پیدا کردن مغازه باید عواملی مثل بودجه، اندازه مغازه و موقعیت مکانی متناسب با کسب و کار خود را در نظر بگیرید.
  3. یافتن مشاور املاک حرفه ای: برای اینکه معاملات به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد باید به دنبال یک مشاور املاک خوب باشید. مشاور املاک شما باید با توجه به نیازتان مغازه برای بازدید هماهنگ کند.
  4. مذاکره در مورد شرایط اجاره: زمانی که مغازه مورد نظر متناسب با نیاز خود پیدا کردید، باید در مورد شرایط اجاره با صاحبخانه مذاکره کنید. مواردی که باید درمورد آن‌ها صحبت کنید شامل مبلغ اجاره، روش پرداخت، سپرده اجاره و مدت قرارداد می‌باشد.
  5. امضای قرارداد اجاره: پس از اینکه طرفین شرایط قرارداد را قبول کردند، باید قرارداد اجاره را امضا کنید. این قرارداد اجاره را باید در آژانس تنظیم مقررات املاک (RERA) از طریق سامانه ایجاری (Eijari) ثبت نمایید.
  6. پرداخت هزینه‎‌های اجاره مغازه در دبی: پس از امضای قرارداد اجاره باید اولین اجاره‌بها و هزینه‌های جانبی را پرداخت کنید.

سخن پایانی

وضعیت اقتصادی دبی روز به روز در حال افزایش است و کاسبان به دلیل درآمد بالایی که در این شهر می‌توانند داشته باشند، دبی را برای راه‌‌اندازی کسب و کار انتخاب می‌کنند. به همین خاطر متقاضیان باید به دنبال اجاره مغازه در دبی باشند و اطلاعات لازم را کسب کنند. در این مقاله درباره شرایط، مراحل، مزایا و قیمت اجاره مغازه در دبی صحبت کردیم. اگر قصد دارید کسب و کار خود را در دبی راه‌ اندازی کنید به سایت خرید ملک و مغازه در دبی سری بزنید و از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان امارات نیوز نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول:

بهترین مراکز خرید برای اجاره مغازه در دبی کدام هستند؟

از جمله بهترین مراکز می‌توان به دبی مال، سیتی واک، مرکز خرید امارات، فستیوال سیتی مال و… اشاره کرد.

هزینه اجاره مغازه در دبی چقدر است؟

هزینه اجاره مغازه دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد و اغلب بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ درهم برآورد شده است.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. سلام و درود. خرید یا اجاره مغازه در دبی کاملا به شرایط شما مثل بودجه و زمان اقامت بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به کارشناسان ما از طریق واتس آپ پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا