مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

هزینه زندگی در دبی: از صفر تا صد خرج و مخارج در امارات

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

دبی به خاطر مراکز خریدهای مجلل، معماری مدرن و زندگی شبانه پر جنب و جوش معروف است. این شهر باشکوه چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از معماری بی‌نظیر گرفته تا جاذبه‌های گردشگری متنوع.

اما اگر به تازگی به دبی مهاجرت کرده‌اید یا قصد این کار را دارید، ممکن است به این فکر کنید که به طور معمول هزینه‌های زندگی در دبی چگونه است و این هزینه شامل چه مواردی می‌شود. هزینه زندگی در دبی برای یک شخص مجرد حداقل حدود ۶۰۰۰ درهم می‌شود که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم و انواع هزینه زندگی در امارات مثل هزینه پوشاک، مسکن، حمل و نقل، تحصیل و غیره را بررسی می‌کنیم تا به شما در برنامه‌ریزی برای زندگی جدید خود در دبی کمک کنیم.

هزینه مسکن در دبی

همانطور که قابل حدس است مسکن در دبی احتمالاً بزرگ‌ترین هزینه شما خواهد بود، اما شما کنترل زیادی روی آن دارید. به این دلیل که قیمت مسکن در دبی بسته به محله و مکانی که انتخاب می‌کنید تا ۴۰۰ درصد متفاوت است!

هزینه مسکن در دبی

به عنوان مثال، اجاره سالانه یک آپارتمان در مرکز شهر دبی حدود ۸۵۰۰۰ درهم است، اما در یک محله مقرون به صرفه‌تر مانند جمیرا ویلج سیرکل می‌تواند ۴۰۰۰۰ درهم باشد. در نهایت، مناطق مختلف را خوب بگردید و یکی را پیدا کنید که با بودجه شما مطابقت دارد.
در اینجا می‌توانید نگاهی به میانگین اجاره و قیمت املاک در دبی بیندازید (قیمت‌ها بر اساس درهم امارات است):

نوع ملک اجاره سالانه قیمت فروش
استودیو آپارتمان ۳۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۴۷۵,۰۰۰ ۷۷۵,۰۰۰
آپارتمان ۲ خوابه ۸۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۱,۲۱۵,۰۰۰ ۱,۳۹۹,۹۹۹
ویلا ۴ خوابه ۲۰۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۳۰۰,۰۰۰

البته به این نکته دقت کنید که اخذ اقامت امارات با خرید ملک نیز ممکن است.

هزینه خدمات رفاهی در دبی

برای بررسی هزینه‌های زندگی در دبی امارات لازم است نگاهی هم به میانگین مبلغی که می‌توانید برای خدمات آب و برق، اینترنت خانگی و موارد دیگر در دبی پرداخت کنید، بیندازید:

  • طرح اینترنت خانگی: ۳۱۱ درهم
  • طرح اولیه تلفن: ۲۵ درهم
  • امکانات اولیه آپارتمان ۸۵ متری (سرمایش، گرمایش، برق، زباله، آب): ۷۱۰ درهم

هزینه مواد غذایی در دبی

به طور کلی، محصولات تازه و گوشت در دبی نسبت به سایر شهرهای بزرگ در سراسر جهان مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، هایپر مارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها به وفور در سراسر دبی قرار دارند و اغلب پیشنهادات و تخفیف‌های معقولی دارند.
قیمت برخی از اقلام متداول خواربار در دبی به قرار زیر است (قیمت‌ها به درهم است اما برای محاسبه هزینه زندگی در دبی به تومان می‌توانید آخرین قیمت درهم را بررسی کنید):

  • آب (بطری ۱.۵ لیتری) ۲.۱۰
  • کوکاکولا (۱ قوطی ۳۳۰ میلی لیتر) ۲.۵۰
  • شیر (۱ لیتر) ۶.۶۳
  • قرص نان (۵۰۰ گرم) ۵.۴۶
  • برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۸.۹۵
  • تخم مرغ (۶ عدد) ۵.۵۰
  • پنیر (۱ کیلوگرم) ۶۴.۷۵
  • فیله مرغ (۱ کیلوگرم) ۴۸.۸۵
  • گوشت گاو (۱ کیلوگرم) ۴۷.۴۵
  • سیب (۱ کیلوگرم) ۷.۲۵
  • گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم) ۶.۹۵
  • سیب زمینی (۱ کیلوگرم) ۳.۹۷
  • پیاز (۱ کیلوگرم) ۲.۴۰

هزینه خدمات بهداشت و درمان و بیمه

در این قسمت درباره هزینه خدمات درمانی در دبی و بیمه توضیح می‌دهیم. داشتن بیمه درمانی برای همه ساکنان امارات الزامی است. طبق قانون این کشور اگر شرکتی از شما در دبی حمایت مالی می‌کند، باید بیمه درمانی به شما ارائه دهد. با این حال، اگر ویزای سرمایه گذاری دارید یا به هر دلیل دیگری بیمه درمانی به شما عرضه نمی‌شود، باید یک طرح بیمه درمانی را از یکی از ارائه‌دهندگان متعدد در دبی خریداری کنید.

هزینه خدمات بهداشت و درمان و بیمه

علاوه بر این، در صورتی که درآمد شما کمتر از ۴۰۰۰ درهم در ماه باشد، می‌توانید طرح مزایای اساسی (EBP) را دریافت کنید، که پوششی مشابه مراقبت‌های بهداشتی عمومی امارات را ارائه می‌دهد.

اگر تصمیم به خرید بیمه درمانی دارید، در اینجا نگاهی به میانگین قیمت‌های سالانه طرح‌های مختلف بیمه درمانی می‌اندازیم.

نوع بیمه یک نفر (AED) خانواده ۴ نفره (AED)
بیمه درمانی پایه ۶۰۰-۸۰۰ ۱۷۰۰۰
طرح جامع سلامت ۵۵۰۰ ۳۳۵۰۰
طرح سلامت حق بیمه ۱۰۰۰۰ -۱۵۰۰۰ ۷۰۰۰۰
برنامه‌های مزایای اساسی ۵۵۰-  ۶۰۰ _

هزینه حمل و نقل در دبی

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در امارات، هزینه‌های رفت و آمد در دبی می‌باشد. شاید هزینه‌ی حمل و نقل خیلی به چشمتون نیاد اما وقتی هر روز از ماشین شخصی یا حمل و نقل عمومی استفاده کنید، متوجه می‌شوید که بخشی از هزینه‌های شما به رفت و آمد اختصاص دارد.

رانندگی در دبی راحت‌ترین راه برای رفت و آمد است. اما چون ترافیک در طول روز زیاد می‌شود قطعا استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین روش می‌باشد. در جدول زیر مهم‌ترین هزینه‌های حمل و نقل در دبی آورده شده است:

نوع حمل و نقل عمومی هزینه کرایه رفت و آمد در دبی به درهم
تاکسی (در هر ۱ کیلومتر) ۲.۵
اتوبوس (تک بلیت) ۵
اتوبوس (بلیط ماهانه) ۳۰۰
قیمت متوسط ۱ لیتر بنزین ۲.۵ تا ۴

هزینه تحصیل در دبی

هزینه ‌های تحصیل در دبی برای شهروندان امارات مناسب است و  فقط شهروندان این کشور می‌توانند در موسسات دولتی تحصیل کنند. به همین خاطر مهاجران باید هزینه‌های زیادی برای موسسات خصوصی پرداخت کنند. اما این هزینه سنگین باعث شده دانش آموزان و دانشجویان زیادی وارد این کشور شوند، چون دولت امارات با فراهم کردن امکانات مدرن، ارائه تمام دروس به زبان انگلیسی و تاسیس دانشگاه‌ و مدارس در سطح بین‌المللی نظر مهاجران تحصیلی را جذب کرده است.

هزینه تحصیل در دبی

هزینه پوشاک در دبی

کشور امارات مراکز متنوع و زیادی در دل خود جای داده است و بهترین برندهای دنیا در دبی شعبه تاسیس کرده‌اند. قیمت پوشاک در دبی به برند، نوع کالا، جنس و غیره بستگی دارد. به طور کلی هزینه‌ی خرید پوشاک در دبی به درهم به صورت زیر می‌باشد:

نوع پوشاک قیمت میانگین به درهم
شلوار جین ۲۵۰
لباس تابستانی ۲۰۰
یک جفت کفش ۵۰۰
یک جفت کفش مجلسی زنانه ۴۰۰

جمع بندی

با خواندن این مقاله شما با انواع هزینه زندگی در دبی آشنا شدید. دبی یکی از شهرهای پر جاذبه و پویا در جهان است که برای تفریح، کار و دریافت ویزای تحصیلی انتخاب می‌شود. برای برآمدن از پس این هزینه‌ها لزوماً نباید پر درآمدترین شغل‌های امارات را داشته باشید اما زندگی در دبی نیاز به برنامه ریزی و بودجه بندی دارد. اگر به دنبال هزینه زندگی در دبی به تومان هستید، می‌توانید قیمت های بالا با نرخ روز درهم محاسبه کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتواند به شما کمک کند.

اگر مایل به یادگیری بیشتر در مورد موضوعات مختلف مربوط به دبی هستید و سوالاتی مثل چگونه در دبی کار پیدا کنیم دارید، می‌توانید سایر مقالات ما را در سایت امارات نیوز نیز مطالعه کنید. ما همواره در تلاش هستیم تا به شما اطلاعات جامع و به روز را در مورد دبی ارائه دهیم.

سوالات متداول

هزینه‌های حمل و نقل در دبی به چه صورت است؟

دبی گزینه‌های مختلفی برای حمل و نقل عمومی دارد که مترو و اتوبوس هم شامل آن می‌شود. کارت اعتباری مترو در دبی ماهانه حدود ۳۵۰ درهم و یک بار استفاده از اتوبوس بین ۴ تا ۸ درهم هزینه دارد.

هزینه سالانه مدارس برای مهاجران در دبی چقدر است؟

هزینه‌های سالانه مدارس مختلف در دبی متفاوت است و بسته به مدرسه و امکانات آن از ۳۵۰۰ تا ۳۰۰۰۰ درهم در نظر گرفته می‌شود.

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

    1. سلام روزتون بخیر. هزینه زندگی با توجه به سبک زندگی برای هر فرد متفاوت می‌باشد. اما به طور میانگین حداقل ۶۰۰۰ درهم برای یک زندگی تک نفره لازم است.

  1. با عرض سلام و خسته نباشید، من به تازگی به فکر مهاجرت به دبی افتادم و میخواستم بدونم هزینه اجاره آپارتمان در دبی برای یک نفر چقدر میشه؟ با تشکر

    1. سلام آقای حیدری. هزینه اجاره خانه در دبی با توجه به مکان، متراژ و امکانات متفاوت می‌باشد. کارشناسان ما از طریق ایمیلون بهتر راهنماییتون می‌کنند.

  2. سلام
    افراد مهاجر در امارات هم میتونن از بیمه و خدمات درمانی استفاده کنند؟ و اینکه هزینه هاش با یک شهروند اماراتی متفاوت هست؟

    1. سلام خانم گودرزی بله مهاجرین هم می‌توانند از بیمه خدمات درمانی در امارات استفاده کنند و هزینه بیمه درمانی هم با توجه به نوع بیمه متفاوت می‌باشد.

  3. سلام من و همسرم تازگی به فکر مهاجرت به دبی افتادیم. من یه پسر ۷ ساله دارم هزینه تحصیل و مدرسه توی دبی خیلی زیاد هست؟؟

      1. سلام پزشک عمومی هستم
        از چندین شرکت مهاجرتی پرس و جو کردم و گفته میشه با حقوق پزشک عمومی که حداقل ۱۰۰۰۰ درهم هست امکان زندگی در دبی نیست
        نظر شما رو خواستم بدونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا