مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

هزینه خدمات درمانی در دبی ۲۰۲۴ + بررسی انواع بیمه درمانی

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دبی یکی از مجلل‌ترین و در واقع مهم‌ترین شهر‌هایی است که در خاورمیانه واقع شده است. با توجه به بالا بودن هزینه زندگی در دبی، هزینه درمان در دبی در مقایسه با مناطق دیگر نیز قیمت بالاتری برخوردار است و این مسأله به بالا بودن سطح رفاه و در اختیار داشتن تجهیزات حرفه‌ای و پیشرفته در بیمارستان‌های این شهر مرتبط است. هزینه زندگی در دبی حاکی از ارائه شدن بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات درمانی در سطح جهانی به مردم این شهر است.

داشتن بیمه خدمات درمانی یکی از الزاماتی است که در دبی بر آن تاکید شده و در صورتی که هر یک از شهروندان و یا مهاجرین بیمه نداشته باشند، متحمل پرداخت جریمه خواهند شد. در این محتوا قصد داریم تا علاوه به هزینه خدمات درمانی در دبی، به بررسی انواع بیمه‌های درمانی در دبی بپردازیم. چنانچه به این مبحث علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

انواع بیمه‌های درمانی در دبی کدامند؟

شرایط زندگی در دبی باعث شده تا مهاجران و متقاضیان زیادی این کشور را برای مهاجرت و یا تحصیل انتخاب کنند. به همین دلیل انواع بیمه‌های درمانی در دبی برای مهاجران و شهروندانی که در این شهر سکونت دارند وضع شده تا با خیالی آسوده به زندگی و کار و تحصیل بپردازند. در این قسمت به چند مورد از بیمه‌های درمانی در دبی می‌پردازیم.

انواع بیمه‌ های درمانی در دبی

بیمه سلامت فردی

در این بیمه، شرکت بیمه ملزم به پرداخت هزینه و مزایای بیمه تنها به فرد بیمه شده است. بیمه سلامت فردی شامل بستری رایگان، پوشش بیماری خاص و پرداخت هزینه‌هایی است که بیمه شده قبل و بعد از بستری پرداخته است.

بیمه سلامت خانواده

در این بیمه، علاوه بر فرد بیمه‌گزار می‌بایست همسر و فرزندان او هم بیمه شوند. در مقایسه با دیگر بیمه‌ها، هزینه خدمات درمانی در دبی از نوع سلامت خانواده اقتصادی و مقرون به صرفه‌تر است.

بیمه سالمندان

این طرح بیمه توسط مؤسسات کمی ارائه می‌شود و نسبت به دیگر بیمه‌های درمانی هزینه بیشتری را به خود اختصاص داده است. این بیمه شامل پرداخت آزمایشات و همچنین معاینات پزشکی خواهد شد.

بیمه کارمندی

کارفرمایان در این طرح بیمه‌گزار محسوب می‌شوند. داشتن بیمه یکی از شروط اصلی برای کار در دبی محسوب می‌شود و کارفرمایان ملزم هستند تا کارمندان خود را بیمه کنند.

بیمه مخصوص بیمار‌های خاص و خطرناک

این طرح از بیمه پوشش دهنده برخی از بیماری‌های خاص است. شرکت بیمه در این طرح ملزم به پرداخت هزینه‌های درمان طولانی مدت خواهد بود.

مقایسه بیمه خصوصی و عمومی در امارات

شهروندان اماراتی معمولا از بیمه عمومی برای خدمات درمانی استفاده می‌کنند چون کاملا رایگان می‌باشد. اما مهاجران بیشتر از بیمه خصوصی استفاده می‌کنند چون طیف وسیع‌تری از خدمات را ارائه می‌دهند. در ادامه بیشتر راجب تفاوت بیمه خصوصی و عمومی در امارات توضیح می‌دهیم.

مقایسه بیمه خصوصی و عمومی در امارات

بیمه خصوصی در امارات

اگر شما از طریق خرید ملک در دبی اقدام به سرمایه‌گذاری در امارات کرده ‌باشید و بخواهید از بیمه‌های خصوصی در امارات بهره ببرید باید هزینه‌ی زیادی را بپردازید چون استانداردهای مراقبت‌های مراکز درمانی خصوصی در دبی بسیار بالا می‌باشد و زمان انتظار کمتری را تحمل می‌کنید.

در دبی و ابوظبی، بیمه سلامت اجباری می‌باشد و این بیمه معمولا بخشی یا تمام هزینه‌های آزمایش، ویزیت، دارد و غیره را به عهده می‌گیرد. هزینه این نوع بیمه با توجه به شرکت بیمه‌گذار و طرح‌های آن متفاوت می‌باشد.

بیمه عمومی در امارات

هر شخصی که در امارات به صورت قانونی کار می‌کند، تحت پوشش بیمه عمومی در دبی قرار می‌گیرد. یعنی کارفرماها باید مبلغی به عنوان بیمه خدمات درمانی در دبی برای کارمندان مهاجر خود بپردازند. البته کارفرماها برای خانواده کارمند خود نیز باید هزینه‌ی بیمه بدهند که شرایط خاصی هم دارد. برای استفاده از خدمات درمانی در امارات نیاز به کارت سلامت دارید. این کارت را هم می‌توانید به صورت آنلاین و هم از طریق مراکز بهداشتی دریافت کنید.

هزینه بیمه درمانی در امارات

هزینه درمان در دبی ‌با توجه به نوع بیمه‌ای که توسط بیمه شونده انتخاب می‌شود، متفاوت خواهد بود. اگر بخواهیم به شکلی کلی بیان کنیم، هر فرد می‌بایست تقریباً ۵.۵۰۰ درهم در هر سال برای استفاده از خدمات بیمه پرداخت کند. در جدول زیر برخی از هزینه خدمات درمانی و بیمه آورده شده است.

متوسط هزینه های بیمه در امارات
۱۷۰۰۰ درهم طرح بیمه با پوشش اولیه برای یک خانواده چهار نفره
۳۳۵۰۰ درهم طرح بیمه جامع برای یک خانواده چهار نفره
۵۵۰۰ درهم در سال طرح بیمه برای یک مهاجر بزگسال
۱۰ هزار درهم در سال متوسط هزینه یک بیمه جامع

هزینه ویزیت دکتر در دبی

هزینه ویزیت دکتر در دبی بالا است و به عواملی مثل مکان کلینیک، نوع مشاوره و تجربه کاری پزشک بر روی هزینه ویزیت دکتر تاثیر می‌گذارد. هزینه ویزیت دکتر عمومی در دبی معمولا از ۱۰۰ تا ۶۰۰ درهم و هزینه پزشک متخصص از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درهم می‌باشد.

علت بالا بودن هزینه خدمات درمانی در دبی چیست؟

با توجه به بالا بودن هزینه زندگی در دبی می‌توانیم به راحتی به این نتیجه برسیم که هزینه درمان در دبی نسبت به دیگر شهر‌ها بالاتر است. علت بالا بودن هزینه خدمات درمانی این است که بیمارستان‌های این شهر به پیشرفته‌ترین فناوری‌های مدرن دنیا مجهز شده‌اند و پزشکان و کادر درمان از دانش و تجربه بسیار بالایی در حیطه کاری خود برخوردارند.

به علاوه، بسیاری از کادر و پرسنل بیمارستان به زبان انگلیسی مسلط هستند. در صورتی که بیمار و یا همراهانش از کشور دیگری مراجعه کرده باشند و قادر به مکالمه به زبان عربی نباشند، کادر و پرسنل درمانی به راحتی با فرد ارتباط برقرار می‌کنند.

از دیگر علل بالا بودن هزینه خدمات درمانی در این شهر می‌توان به در اختیار داشتن پرستاران و پزشکان ماهری اشاره کرد که از کشور‌های اروپایی و آمریکایی مهاجرت کرده و در بیمارستان‌های این شهر مشغول به کار شده‌اند و می‌بایست دستمزد بسیار بالایی به آن‌ها پرداخت شود.

علت بالا بودن هزینه خدمات درمانی در دبی

سخن پایانی

بیمه یکی از شروط اصلی برای داشتن یک شغل در دبی محسوب می‌شود و به طور جدی توسط دولت این کشور مورد توجه قرار گرفته است. هزینه خدمات درمانی در دبی به دلیل برخورداری از پزشکان با تجربه و ماهر و همچنین به کار‌گیری تجهیزات مدرن و پیشرفته در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در مقایسه با دیگر شهر‌ها بالاتر است. همانطور که گفتیم انواع بیمه درمانی مانند سلامت فردی، کارمندی، سالمندان و سلامت خانواده وجود دارد که با توجه به شرایط شخصی خود انتخاب می‌کنید. اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید حتما دیگر مقالات سایت امارات نیوز را مطالعه کنید.

سوالات متداول:

هزینه زایمان در دبی چه قدر است؟

هزینه زایمان در بیمارستان‌های دبی بین ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ درهم است. برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای زایمان تخفیف‌های خاصی ارائه می‌کنند.

میزان پرداختی یک فرد برای بیمه خدمات درمانی چقدر خواهد بود؟

هزینه خدمات درمانی در دبی برای هر فرد تقریباً ۵.۵۰۰ درهم در هر سال خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا