خرید

معایب خرید ملک در دبی : چرا در دبی ملک نخریم؟!

۵/۵ - (۶ امتیاز)

اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک، یکی از مسیرهای محبوب برای انجام کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در این شهر پرطرف‌دار امارات متحده عربی است. این شهر با بخش‌های مالی پویا، زیرساخت‌های برجسته و فرصت‌های تجاری فراوان، جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران و تجار خارجی دارد و مزایای خرید ملک در دبی همواره مد نظر سرمایه‌گذاران جهانی است. در حالی‌ که خرید ملک در دبی می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری امن و پایدار در بازار ملک‌جهان شناخته شود، معایبی را نیز به همراه دارد. به همین دلیل، در ادامه به توضیح بیشتر درباره معایب خرید ملک در دبی خواهیم پرداخت.

۱۰ نمونه از معایب خرید ملک در دبی

ممکن است با خود بیندیشید، خرید ملک در دبی بهتر است یا ترکیه؟ به‌طورکلی، خرید یک ملک در شهر دبی که به‌ عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک خارجی شناخته می‌شود، با مزایای بسیاری همراه است. اما برخی از معایب خرید ملک در این شهر عبارت‌اند از:

معایب خرید ملک در دبی

۱) عدم دریافت اقامت دائم امارات با خرید ملک

خرید یک ملک در دبی، به‌تنهایی تضمینی برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت امارات نخواهد بود. برای اقامت امارات با خرید ملک، باید شرایط و معیارهای مشخصی را برآورده کنید. به‌ عنوان‌ مثال، باید سرمایه‌گذاری بزرگی را در دبی انجام دهید.

۲) هزینه بالای خرید ملک و زندگی

از آن جا که دبی یک شهر پرطرف‌دار و مقصد محبوب گردشگری است، هزینه‌ زندگی در دبی و خرید ملک در آن بسیار بالا است. قیمت خرید ملک در دبی معمولا بالاتر از بسیاری از شهرهای دیگر جهان است که می‌تواند برای برخی افراد چالش‌برانگیز باشد. این موضوع، به‌عنوان یکی از معایب سرمایه‌گذاری در دبی نیز به شمار می‌رود.

۳) آب‌ و هوای گرم و شرجی

دبی در منطقه‌ای واقع شده است که آب‌ و هوای گرم و خشکی دارد. در تابستان‌ها، دمای هوا می‌تواند به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد برسد که ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد. همچنین، سطح بالای رطوبت هوا نیز می‌تواند یکی دیگر از مهم‌ترین معایب خرید ملک در دبی به شمار رود.

۴) بالا بودن حق بیمه

خرید ملک در دبی ممکن است هزینه بیمه بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. برخی از بیمه‌ها می‌توانند هزینه‌های قابل‌توجهی را برای حفاظت از ملک شما در مقابل خطرات محلی و بین‌المللی دریافت کنند.

۵) هزینه بالای تحصیل: خصوصی‌بودن مدارس و دانشگاه‌ها

اکثر مدارس و دانشگاه‌ها در دبی، به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کنند و هزینه تحصیل در آن‌ها بسیار بالاست. این موضوع می‌تواند برای خانواده‌هایی که قصد اقامت در دبی و ایجاد بستری برای تحصیل کودکان خود دارند، چالش‌برانگیز باشد.

هزینه بالای تحصیل در دبی

۶) هزینه بالای درمان برای افراد مهاجرت

یکی دیگر از معایب خرید ملک در دبی که مهاجران باید به آن توجه کنند، بالا بودن هزینه درمان برای افراد خارجی می‌باشد. کشور امارات متحده عربی کیفیت و امکانات خوبی برای سیستم بهداشت و درمان خود اختصاص داده است. پس انتظار می‌رود هزینه خدمات درمانی در دبی برای افراد غیر اماراتی بالا باشد.

۷) تاخیر در تحویل ملک

عدم تحویل به موقع خانه توسط سازندگان ملک، یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکنه برایتان پیش بیاید. بهتر است قبل از خرید ملک در دبی، با مشاور املاک در مورد مدت زمان تاخیر شرکت‌ ساختمانی مورد نظر در پروژه‌های قبلی صحبت کنید.

۸) بالا بودن هزینه های جانبی خرید ملک در دبی

علاوه بر قیمت ملک، باید هزینه‌های جانبی مثل هزینه های انتقال سند، هزینه‌های سند مالکیت، بیمه، کمیسیون کارگزار و هزینه صدور گواهی عدم اعتراض (NOC)، همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری مثل برق، آب و گاز را نیز باید نظر بگیرید.

۹) نوسانات بازار املاک

بازار املاک و مستغلات امارات در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است. اما در بعضی مواقع مثل تغییر در سیاست‌های دولت، نوسانات قیمت نفت و عوامل خارجی ممکن است نوساناتی را تجربه کند. پس پیشنهاد می‌دهیم قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات کاملی انجام دهید.

۱۰) نداشتن حق کار در دبی

برخی از خریداران ممکن است قصد داشته باشند در دبی کار کنند. اما خرید ملک در دبی به‌ تنهایی حق کار در این شهر را به شما نمی‌دهد. برای اخذ حق کار در دبی، باید مجوز کار دریافت کنید و از معیارهای مشخصی برخوردار باشید. بهره‌مندی از تخصص در زمینه‌های موردنیاز، انجام سرمایه‌گذاری عظیم، وجود پشتیبان مالی قوی و غیره می‌توانند یکی از روش های رسیدن به اقامت امارات باشند.

لازم به ذکر است که این معایب خرید ملک در دبی، به‌صورت کلی هستند و برای همه موارد و شرایط، قابل‌اعمال نخواهند بود. قبل از خرید ملک در دبی، بهتر است تحقیقات دقیقی را انجام دهید تا تصمیم بهتری بگیرید.

نداشتن حق کار در دبی

جمع‌بندی

اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک، یک راه محبوب برای افرادی است که به دنبال استفاده از مزایای اقامت در این شهر پیشرفته هستند. با توجه به سیاست‌های بخش ملکی دبی، خرید یک ملک به شما اجازه می‌دهد تا اقامت در این شهر را به‌صورت قانونی و بلندمدت تجربه کنید. اما دقت داشته باشید که خرید ملک در این شهر می‌توانید معایبی را نیز به دنبال داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره معایب خرید ملک در دبی، می‌توانید از راهنمایی‌های تیم UAE News کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان خرید خانه در تمام مناطق دبی برای افراد خارجی وجود دارد؟

خیر، مهاجران فقط در مناطق آزادی که دولت امارات اعلام کرده می‌توانند ملک بخرند.

چه مدارکی برای اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک لازم است؟

برای اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک، شما باید مدارک زیر را تهیه کنید: سند مالکیت، پاسپورت، عکس‌های رنگی و فرم درخواست اقامت.

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا