مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

بررسی جزئیات و شرایط تحصیل تخصص پزشکی در امارات

۵/۵ - (۴ امتیاز)

کشور امارات یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند در حوزه خلیج فارس است که در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در جهت توسعه داشته است. به همین دلیل امروزه امارات به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی شناخته می‌شود.

کشور امارات بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است و همین موضوع باعث شده افراد زیادی امارات را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود به ویژه برای ادامه تحصیل پزشکی انتخاب کنند. در ادامه به بررسی جزئیات و شرایط ادامه تحصیل در تخصص پزشکی در امارات می‌پردازیم.

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در امارات

دولت امارات متحده عربی در راستای برنامه‌های توسعه‌ای خود اقدام به پایه‌گذاری یک سیستم آموزشی قوی، استاندارد و هدفمند کرده است. هدف این کشور ارائه آموزش‌هایی در سطح کشورهای پیشرفته دنیا است تا با تربیت نیروی متخصص و کارآمد نیازهای خود برطرف کند. رشته پزشکی از جمله رشته‌های تحصیلی است که مورد توجه ویژه دولت و سیستم آموزشی امارات است. این کشور سعی دارد با جذب دانشجوی پزشکی برای تحصیل مقطع تخصص از سراسر دنیا، سطح کیفی دانشگاه‌ها و مراکز درمانی خود را ارتقا دهد. همچنین با اقامت پزشکان به امارات، این کشور نیاز خود به نیروی پزشک متخصص را تامین کرده و به یکی از قطب‌های پزشکی معتبر دنیا تبدیل خواهد شد.

با توجه به مزایا و شرایط تحصیل تخصص پزشکی در دبی و امارات متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می‌کنند. از طرفی ظرفیت کالج‌ها و دانشگاه‌های پزشکی در این کشور محدود است. به همین دلیل بر خلاف تصور پذیرش در یکی از مراکز آموزش پزشکی امارات آسان نیست و متقاضی باید رزومه و سابقه تحصیلی و کاری قوی داشته باشد تا بتواند از امکانات آموزشی امارات استفاده کند. قبولی در آزمون dha امارات نیز یکی از شروط اصلی ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور است. مدارک تحصیل پزشکی در امارات از اعتبار بالایی برخوردار هستند و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مدارک پزشکی این کشور را معتبر می‌شناسند.

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در امارات

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل تخصص پزشکی در امارات

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در دبی که قبل از ارائه به دانشگاه باید به زبان بومی کشور مورد نظر ترجمه شود، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • چند قطعه عکس
  • گواهی دبیرستان
  • گواهی برخورداری از مهارت زبان
  • گواهی معادل‌سازی
  • گواهی برخورداری از سلامت جسمی و روانی

مدت زمان تحصیل تخصص پزشکی در امارات

طول دوره تحصیل پزشکی در دبی ۵ تا ۶ سال است. هر سال تحصیلی از دو ترم تشکیل شده است و دانشجویان تخصص پزشکی با توجه به رشته خود، واحدهای مختلفی را پشت سر می‌گذارند. این دوره شامل دو بخش پیش بالینی و بالینی است. بخش پیش بالینی بیشتر مربوط به آموزش‌های تئوری است و حدود ۲.۵ سال طول می‌کشد. پس از آن بخش بالینی یا همان آموزش‌های عملی آغاز می‌شود. برنامه‌های آموزشی تخصص پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و به همین دلیل متقاضیان باید مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند یا در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنند. اما دانشجویان باید به زبان عربی نیز مسلط باشند تا بتواند واحدهای عملی خود را در بیمارستان پشت سر بگذارند.

برترین دانشگاه های تحصیل تخصص پزشکی در امارات

یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی که باید برای تحصیل پزشکی در دبی انجام شود، انتخاب دانشگاه است. همان طور که گفته شد مدارک تحصیل پزشکی امارات در سطح دنیا از اعتبار بالایی برخوردار هستند و مدارک بیشتر دانشگاه‌های این کشور در سایر کشورهای دنیا از جمله ایران معتبر هستند. با این وجود متقاضیان تحصیل تخصص پزشکی ابتدا باید از اعتبار دانشگاه مورد نظر خود مطمئن شوند و سپس اقدامات اولیه برای تحصیل را انجام دهند. در ادامه به ۶ دانشگاه برتر کشور امارات در زمینه تحصیل پزشکی اشاره شده است.

  • دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی
  • دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت RAK
  • دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی محمد بن راشد
  • دانشگاه پزشکی خلیج فارس
  • کالج پزشکی دبی
  • دانشگاه عجمان

مزایای تحصیل تخصص پزشکی در امارات

مزایای تحصیل تحصیل پزشکی در دبی باعث شده تا بسیاری از پزشکان به جای کشورهای اروپایی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس و… این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. علاوه بر این با توجه به درآمد پزشک در دبی بیشتر دانشجویان پس از تحصیل، این شهر را برای فعالیت شغلی انتخاب می‌کنند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نزدیکی به ایران
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • بهره‌مندی از امکانات آموزشی پیشرفته در سطح استانداردهای جهانی
  • اخذ مدرک معتبر
  • پایین بودن هزینه تحصیل پزشکی در امارات و امکان دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی
  • امکان اشتغال در حین تحصیل و پس از آن با درآمد بالا و تسهیلات ویژه
  • زندگی در یک کشور غنی و پیشرفته

مزایای تحصیل تخصص پزشکی در امارات

هزینه تحصیل پزشکی در دبی

هزینه تحصیل پزشکی در دبی برای افراد خارجی بسیار بالا می‌باشد و البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که امکانات عالی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. پس متقاضیان باید از تمکن مالی و بالایی برخوردار باشند. هزینه تحصیل پزشکی در دبی در دانشگاه‌های این کشور متفاوت می‌باشد. علاوه بر دانشگاه مورد نظر، رشته، مقطع و شهر نیز در هزینه تحصیل تاثیر دارد.

جمع بندی

پیشرفت و توسعه در سیستم آموزشی به خصوص در زمینه آموزش پزشکی باعث شده شرایط ادامه تحصیل در تخصص پزشکی در امارات بسیار مطلوب و ایده‌آل باشد. به همین دلیل پزشکان زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و درمانی کشور امارات این مهاجرت می‌تواند راه مناسبی برای پیشرفت تحصیلی و شغلی آن‌ها باشد.

همانطور که گفتیم شرکت در آزمون dha امارات و قبولی در آن یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های امارات است و با دیگر مدارک مورد نیاز باید به دانشگاه مربوطه ارائه دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به امارات، می‌توانید به سایت ما امارات نیوز مراجعه کنید.

سوالات متداول:

تحصیل تخصص پزشکی در امارات چه شرایطی دارد؟

طول دوره تحصیلی تخصص پزشک در امارات ۵ تا ۶ سال است که شامل دو بخش پیش بالینی و بالینی است. دروس این دوره به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و متقاضیان باید مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند.

تحصیل پزشکی در امارات چه مزایایی دارد؟

سیستم آموزشی امارات بسیار پیشرفته است و امکانات و مزایای زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد از جمله تحصیل به زبان انگلیسی، ارائه مدارک معتبر در سطح جهانی، تحصیل با هزینه‌های پایین و کمک هزینه تحصیلی، امکان اشتغال حین تحصیل و پس از آن و…

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

    1. سلام تحصیل پزشکی در امارات حدود ۵ تا ۶ سال طول می‌کشد که باتوجه‌به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت است.

    1. سلام روزتون بخیر. شرکت ما در زمینه خرید ملک در دبی فعالیت می‌کند. برای اطلاع از شرایط گرفتن تخصص در دبی به موسسات مهاجرتی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا