مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

اقامت تحصیلی امارات چه شرایط و مراحلی دارد؟

۵/۵ - (۳ امتیاز)

یکی از بهترین تجربه‌هایی که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید، اقامت تحصیلی در یک کشور دیگر است. این فرصت نه تنها به شما امکان می‌دهد که در یک محیط جدید و چالش‌برانگیز بیاموزید، بلکه به شما کمک می‌کند که دیدگاه خود را نسبت به جهان و فرهنگ‌های مختلف گسترش دهید. امارات متحده عربی با داشتن دانشگاه‌های معتبر و امکانات زیاد یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. در این مقاله قصد داریم با شما درباره شرایط و مدارک مورد نیاز اقامت تحصیلی امارات و ویزای تحصیلی دبی صحبت کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت اقامت تحصیلی امارات هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه دریافت اقامت تحصیلی امارات

شرایط اخذ اقامت دبی به منظور تحصیل به این صورت است که اگر در یک موسسه آموزش عالی امارات پذیرفته شده اید، دانشگاه شما ترتیبی می‌دهد که ویزای دانشجویی امارات متحده عربی خود را از اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA) دریافت کنید. برای این منظور کالج یا دانشگاه شما باید دارای اعتبار کافی باشد.

از آنجایی که ویزای تحصیلی امارات متحده عربی نوعی ویزای اقامتی است، دانشگاه شما تنها زمانی می‌تواند آن را برای شما دریافت کند که در این کشور حضور داشته باشید. این بدان معناست که ابتدا برای اقامت تحصیلی دبی به مجوز ورود نیاز دارید.

نحوه دریافت اقامت تحصیلی امارات

درخواست برای مجوز ورود

بسته به کشور خود، شرایط مهاجرت تحصیلی به دبی می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است لازم باشد قبل از ورود به امارات، مجوز ورود دریافت کنید. دانشگاه شما همچنین از مجوز ورود شما حمایت می‌کند. آنها می‌توانند از طریق یکی از پورتال‌های زیر درخواست دهند:

  • اداره فدرال هویت و شهروندی
  • پورتال eChanel ICA
  • اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA) به صورت آنلاین

پس از ورود به کشور، دانشگاه شما باید ترتیبی برای دریافت ویزای دانشجویی که به عنوان ویزای اقامت دانشجویی نیز شناخته می‌شود، بدهد.

درخواست برای ویزای دانشجویی

کالج یا دانشگاه شما برای ویزای دانشجویی امارات در دفتر GDRFA امارات مربوطه که در آن زندگی خواهید کرد درخواست می‌دهد. اگر درخواست شما تأیید شود، GDRFA ویزای اقامت را روی پاسپورت شما الصاق می‌کند و شما یک شناسه امارات دریافت می‌کنید که برای مدت زمان اعتبار ویزا است.
به خاطر داشته باشید صرف اینکه در یک مؤسسه آموزش عالی در امارات پذیرفته شده‌اید، لزوماً به این معنی نیست که اقامت تحصیلی امارات را دریافت خواهید کرد. این تصمیم بر عهده دانشگاه شما نیست، بلکه به مقامات مهاجرت امارات متحده عربی بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تحصیلی امارات

شرایط مهاجرت به دبی از طریق تحصیل به نحوی است که هنگامی که برای ویزای دانشجویی امارات درخواست می‌کنید، باید این مدارک را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر و دارای اعتبار زمانی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش در دانشگاه یا کالج امارات.
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش شهریه و هزینه زندگی در دبی
  • گواهی پزشکی صادر شده توسط یک مرکز بهداشتی مورد تأیید دولت در امارات
  • مدارک محل اقامت، مانند محل اقامت دانشجویی یا مدرک اجاره ملک یا مدرک خرید ملک در امارات
  • اگر برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی درخواست می‌دهید، مدرک گواهینامه از دانشگاه/کالج قبلی خود را نیز وارد کنید.

به خاطر داشته باشید شرایط درخواست ویزا از یک امارت به امارت دیگر و همچنین از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. اینها فقط رایج‌ترین اسناد مورد نیاز است. در نهایت این دانشگاه شما است که لیست کامل تمام مدارکی را که برای اقامت تحصیلی امارات نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

شرایط ویزای دانشجویی ۵ ساله امارات

یک روش برای دریافت اقامت تحصیلی امارات، ویزای دانشجویی ۵ ساله امارات است. اگر دانشجوی ممتاز و با معدل بالا هستید، ممکن است واجد شرایط ویزای طلایی دبی با اعتبار ۵ سال باشید. این نوع ویزای امارات همچنین به دارنده اجازه می‌دهد افراد تحت تکفل خود را همراه خود به امارات بیاورند.

معیارهای واجد شرایط بودن عبارت‌اند از:

  • برای فارغ‌التحصیلان آموزش متوسطه: شما باید حداقل نمره ۹۵% را در یک دبیرستان دولتی یا خصوصی داشته باشید
  • برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی: شما باید معدل حداقل ۳.۷۵ از دانشگاهی در داخل یا خارج از امارات داشته باشید.

شرایط ویزای دانشجویی ۵ساله امارات

ویزای تحصیلی امارات برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی

برای تحصیل در دوره کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های امارات، لازم است که ویزای تحصیلی دبی را دریافت کنید. تحصیل در این دوره بین ۳ الی ۵ سال طول می‌کشد و زبانی که در دانشگاه تدریس می‌شود، انگلیسی است. از الزامات تحصیل در این مقطع باید به در اختیار داشتن مدرک دیپلم و همچنین گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی اشاره کرد. فرد متقاضی می‌بایست مدرکی را ارائه دهد که نشان دهد سطح زبان انگلیسی آیلتس ۵ به بالا را تسلط دارد. بازرگانی، حقوق، تکنولوژی اطلاعات و مهندسی از رشته‌هایی هستند که دانشجویان این مقطع به آن گرایش زیادی نشان داده‌اند.

ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

دانشجویان بین‌المللی بین ۱ الی ۲ سال طول می‌کشد تا این دوره را به پایان برسانند. دانشجویان از سپتامبر تا ژوئن سال تحصیلی خود را در امارات آغاز می‌کنند. البته ممکن است برای برخی از رشته‌ها نیاز باشد که دانشجو ۵ سال از عمر خود را صرف تحصیل کند. از جمله شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می‌توان به ریز نمرات دوره کارشناسی و مدرک زبان IELTS 5.5 به بالا اشاره کرد. لازم است که مدارک درخواست شده به زبان انگلیسی ترجمه شده و به تأیید دادگستری رسیده باشند.

ویزای تحصیلی امارات برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا

برای ادامه تحصیل در این مقطع مانند کشور‌های دیگر، باید استاد راهنمایی برای خود انتخاب نمایید. برنامه دکترای این کشور با کشور‌هایی همچون بریتانیا مشابه است. در پایان دوره، دانشجو باید برای دریافت مدرک بتواند پایان‌نامه ارائه دهد.

در طول این دوره، دانشجو این امکان را دارد تا برای انجام تحقیقات خود مبلغی را از سوی دانشگاه دریافت کند. دوره دکترا معمولاً ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد. از جمله الزامات دریافت ویزای دانشجویی امارات برای ادامه تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه‌های امارات علاوه بر ریز نمرات ترجمه شده دوره کارشناسی، مدرکی می‌باشد که نشان دهد سطح زبان متقاضی آیلتس ۶. ۵ و بالاتر است.

موقعیت کار بعد از تحصیل برای دانشجویان چگونه است؟

دانشجویانی که تحصیلات خود را در امارات به پایان رسانده‌اند این فرصت را دارند که در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد شغلی، ویزای کاری امارات دریافت کرده و در این کشور به زندگی ادامه دهند. با توجه به پیشرفت کارآفرینی و کسب و کار می‌توان ادعا کرد که دانشجویان بیکار نمانده و می‌توانند با توجه به رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند شغلی مناسب برای خود پیدا کنند. سیستم کاری در این امارات تمام وقت است و لازم است که فرد متقاضی علاوه بر زبان انگلیسی بر زبان عربی هم مسلط باشد.

شرایط کار با ویزای تحصیلی امارات

جمع بندی

همانطور که در این مقاله از امارات نیوز گفتیم یکی از راه‌های اقامت در امارات، اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. اقامت تحصیلی امارات یک فرصت بی نظیر است که به شما کمک می‌کند تا در یک کشور پیشرفته و مدرن زندگی کنید، از فرهنگ و تاریخ غنی آن بیاموزید، با افراد مختلف آشنا شوید و مهارت‌های خود را در رشته تحصیلی موردعلاقه‌تان ارتقا دهید.

برای اخذ ویزای دانشجویی امارات لازم است که فرد متقاضی شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات را دارا باشد. از جمله شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات می‌توان به سن بالای ۱۸ سال، ارائه پاسپورت معتبر و مدارک تحصیلی دوره‌های قبلی اشاره کرد. امارات یکی از کشور‌هایی است که دانشجو می‌تواند بعد از تحصیل شغل مناسبی برای خود پیدا کند و علاوه بر اخذ ویزای کاری امارات و کسب درآمد به زندگی خود در این کشور ادامه دهد.

سؤالات متداول

آیا می‌توانم با ویزای دانشجویی در امارات کار کنم؟

در صورتی که مجوز کار امارات را نیز دریافت کرده باشید می‌توانید هنگام مهاجرت به دبی از طریق تحصیل کار کنید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی امارات چقدر است؟

در بیشتر موارد، ویزای دانشجویی برای یک سال صادر می‌شود و می‌توان آن را به صورت سالیانه برای تمام مدت تحصیل تمدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا