مقالات شرایط زندگی در امارات متحده عربی

درآمد پزشک در دبی ۲۰۲۴ + شرایط، مراحل و مدارک

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی پزشکان و سایر رشته‌های علوم پزشکی در سال‌های اخیر بوده است. این کشور عربی مجهز به آخرین امکانات پزشکی می‌باشد. میزان درآمد پزشک در دبی حدود ۳۸۰۰۰ درهم ماهیانه است و بر اساس حوزه تخصص، میزان تجربه، محل کار، جنسیت و مواردی از این‌ قبیل متفاوت خواهد بود. این قاعده در مورد سایر رشته‌های مرتبط با پزشکی نیز صدق می‌کند. در این مقاله از uae news به بررسی جزئیات کامل درآمد پزشکان در دبی، شرایط و مدارک می‌پردازیم.

شرایط مهاجرت کادر درمان و پزشکان به امارات

اگر شما در ایران دوره‌های پزشکی را گذرانده‌اید و مدرک شما از دانشگاه های ایران است برای اینکه صلاحیت کار در حرفه پزشکی را در امارات بدست بیاورید، اول از همه باید مدارک پزشکی خود را به وزارت بهداشت امارات ارسال کنید. البته اگر قصد دارید در شهر دبی شغل پزشکی را ادامه دهید، باید مدارک خود را به صورت جداگانه به وزارت بهداشت دبی ارسال کنید. دیگر شرایطی که باید داشت باشید شامل موارد زیر است:

تسلط بر زبان عربی یا انگلیسی

از آنجایی که زبان عربی زبان اول کشور امارات است، پیشنهاد می‌کنیم برای ارتباط بهتر با مراجعان خود به این زبان مسلط شوید. البته زبان انگلیسی هم در کشور امارات رایج است.

سابقه کار پزشکی

حداقل سابقه کاری که شما به عنوان یک پزشک باید داشته باشید دو الی سه سال است. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که فاصله سابقه کاری شما تا زمانی که درخواست ادامه شغل پزشکی در امارات را می‌دهید، نباید بیشتر از دو سال باشد.

شرکت در آزمون پرومتریک

این آزمون یکی از مهم ترین شرط‌هایی است که شما برای شغل پزشکی در دبی باید انجام دهید. این آزمون توسط اداره بهداشت دبی برگزار می‌شود و نام آن DHA است. منابع آزمون dha بسته به گرایشی که می‌خواهید در آن شرکت کنید متفاوت است.

ارائه گواهی وضعیت (GSC)

این گواهی ثابت می‌کند که شما صلاحیت لازم را به عنوان یک پزشک دارید. هیچگونه رفتار غیرحرفه‌ای یا مشکل انضباطی ندارید یا موارد کیفری علیه شما وجود ندارد.

تاییدیه دیتافلو (Data Flow)

Data Flow یک سند رسمی است که تایید می‌کند شما صلاحیت و تجربه کافی دارید و جزئیات پاسپورت شما معتبر است. دیتافلو یکی از مدارکی است که شما برای شروع شغل پزشکی در امارات به آن نیاز دارید.

شرایط مهاجرت کادر درمان و پزشکان به امارات

شرایط سنی برای پزشکان در امارات

پزشکان در امارات تا سن ۶۰ سالگی می‌توانند به کار ادامه بدهند و بعد از آن اگر شرایط جسمی و روحی مطلوبی داشتند، می‌توانند به کار ادامه دهند.
هم‌چنین در نظر داشته باشید اقامت پزشکان در امارات در پانسیون یا مرکز خاصی نیست و اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید به طور شخصی اقدام به خرید یا اجاره ملک کنید.

مزایای مهاجرت پزشکان به امارات

کشور امارات متحده عربی به مقصد پرطرفداری برای پزشکان تبدیل شده است. در شهر دبی سطح رفاه و زندگی بالاست و وجود بهترین مراکز درمانی و به روزترین تجهیزات، باعث شده کادر درمان به مهاجرت به این کشور عربی فکر کنند. در ادامه مزایای مهاجرت پزشکان به امارات را برای شما بیان می‌کنیم:

  • مهاجرت پزشکان به امارات به مدرک زبان نیاز ندارد.
  • به معادل‌سازی مدرک تحصیلی نیازی نیست.
  • پزشکان و کادر درمان از پرداخت مالیات معاف هستند.
  • شروع کار با سطح تحصیلات فعلی است.
  • میزان رفاه زندگی و درآمد پزشکان در امارات بالا می‌باشد.
  • یکی از مزایای مهاجرت پزشکان به دبی، اخذ اقامت دائم امارات می‌باشد.
  • برای همسر و فرزندان خود به راحتی می‌توانید ویزا بگیرید.

موارد موثر در درآمد رشته های پزشکی در دبی

پزشکی و مشاغل مربوط به آن از جمله مشاغل پردرآمد در دبی محسوب می‌شوند و فعالان حوزه بهداشت و سلامت از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. البته درآمد پزشک در دبی به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حوزه تخصص: باتوجه‌ به حوزه تخصص پزشک، درآمد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. گاهی میزان حقوق دریافتی برای بعضی از تخصص‌ها چند هزار درهم بیشتر از سایر تخصص‌ها است.
  • سابقه کاری: تجربه و سابقه کاری یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر درآمد پزشک در دبی است و هر چه پزشک سابقه کاری بیشتری داشته باشد درآمد بیشتری نیز خواهد داشت.
  • جنسیت: در امارات متحده عربی میزان دستمزدها بر اساس جنسیت افراد متفاوت خواهد بود. به طور میانگین میزان حقوق مردان حدود ۷درصد بیشتر از زنان است.
  • محل کار: میزان درآمد در امارات به طور واضحی به منطقه‌ای که در آن کار می‌کنید نیز بستگی دارد، به‌گونه‌ای که گاهی تغییر محل کار می‌تواند درآمد شما را دوبرابر کند.

در ادامه مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که پزشکان و پرستاران در دبی چقدر درآمد دارند؟ دقت داشته باشید که همه دستمزدهای گفته شده در ادامه، معاف از مالیات هستند و به همین خاطر آمار اقامت پزشکان در امارات رو به رشد است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات

برای مهاجرت و ادامه دادن شغل پزشکی و کسب درآمد از این حرفه در امارات به صورت قانونی باید این مدارک را تحویل دهید:

  • کپی پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی تایید شده (همراه با ترجمه)
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • نتیجه قبولی در آزمون DHA
  • نامه پیشنهاد کاری
  • گواهی وضعیت خوب
  • گواهی سلامت جسمی و روحی

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات

میزان درآمد شغل پزشکی در امارت

امارات یکی از کشور‌هایی است که در حوزه خلیج فارس بیشترین دستمزد را به کادر درمان و پزشکان خود می‌دهد، یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت بیش از حد کادر درمان به این کشور است.

حقوق پزشکان در دبی

درآمد شغل پزشکی در امارات کاملا مشخص نیست؛ زیرا به این بستگی دارد یک پزشک به‌جز در مراکز دولتی در مراکز خصوصی هم مشغول به‌کار شود یا نه. به طور میانگین پزشکانی که سابقه کاری ۲-۵ سال در دبی دارند ۳۲ درصد درآمد بیشتری را نسبت به پزشکان تازه‌ وارد کسب می‌کنند‌ و باگذشت حدود ۱۰ سال از شروع کار، درآمد پزشک تقریباً دوبرابر خواهد شد. هم‌چنین اگر هنوز موفق به دریافت مدرک خود نشده‌اید، می‌توانید به تحصیل تخصص پزشکی در امارات نیز فکر کنید.

  • حداقل درآمد شغل پزشکی در امارت: ۱۸۵۰۰ درهم
  • حداکثر درآمد شغل پزشکی در امارت: ۷۰۰۰۰ درهم
  • میانگین حقوق ماهانه پزشک در امارت: ۴۴۰۰۰ درهم

حقوق پرستار در دبی

برخلاف ایران حقوق پرستاران در امارات در مراکز دولتی بهتر از مراکز غیر دولتی است. معمولاً بخشی از این درآمدها حقوق ثابت و ۳۰۰۰ درهم آن مربوط به مواردی مثل حق کمیسیون، انعام و مواردی از این‌ قبیل است که بسته به فعالیت شخص می‌تواند افزایش یا کاهش یابد و از ۷۵۰ درهم تا ۵۰۰۰ درهم متفاوت باشد.

درآمد پرستاران بسته به شهری که در آن فعالیت می‌کنند نیز متفاوت است؛ برای مثال پرستارانی که در ابوظبی فعالیت می‌کنند دوبرابر پرستارانی که در دبی فعالیت می‌کنند درآمد دارند. همچنین پرستارانی که بخش عمده فعالیت آنها در حوزه بهداشت و درمان است نسبت به پرستارانی که در حوزه تحصیلات فعالیت دارند، از حقوق بالاتری برخوردار هستند.

  • پرستار بیمارستان خصوصی: ۴۰۰۰-۸۰۰۰ درهم در ماه
  • پرستار بیمارستان دولتی: ۶۰۰۰-۱۵۰۰۰ درهم در ماه

درآمد کادر درمان در امارات

در این بخش به درآمد شغل‌هایی می‌پردازیم که کشور امارات برای آن تقاضای بیشتری دارد:

  1. پرستار ارشد: ۴۴۷.۲۸۴ درهم
  2. پزشک عمومی: ۶۸۶.۳۵۴ درهم
  3. جراح: ۱.۰۵۷.۹۷۵ درهم
  4. مدیر آزمایشگاه: ۲۴۷.۷۵۹ درهم
  5. تکنسین آزمایشگاه پزشکی: ۸۹.۱۷۳ درهم
  6. روانپزشک کودکان و نوجوانان: ۶۰۳.۴۹۷ درهم
  7. کار درمانگر: ۲۶۷.۶۹۱ درهم
  8. تکنسین ام آر آی: ۲۱۱.۱۸۴ درهم
  9. متخصص قلب: ۱.۰۹۷.۶۱۷ درهم
  10. متخصص غدد: ۶۱۵.۴۸۲ درهم
  11. فیزیوتراپیست: ۳۵۰۰۰ درهم
  12. داروساز: ۶۵۰۰ درهم

درآمد کادر درمان در امارات

جمع بندی

در این نوشته از سایت امارات نیوز به بررسی میانگین، حداقل و حداکثر درآمد پزشکان در امارات پرداختیم. دولت امارات از ورود پزشکان مهاجر به این کشور استقبال می‌کند؛ چرا که قصد دارد بنیه پزشکی را در کشور خود قدرت‌‌مند‌تر کند. یکی از عواملی که سبب جذب کادر درمان به مهاجرت به این کشور شده است، بالا بودن میزان حقوق پزشکان در امارات است. از مشاغل پردرآمد در امارات می‌توان به دنداپزشکی و فیزیوتراپی اشاره کرد.

پس با مهاجرت به امارات از طریق ویزای کاری، می‌توانید یک زندگی فوق العاده در بهترین کشور خاورمیانه از لحاظ اقتصادی تشکیل بدهید. اگر می‌خواهید با دیگر روش های رسیدن به اقامت امارات آشنا شوید، از مطالب وب‌سایت امارات نیوز استفاده کنید.

سوالات متداول:

مزایای مهاجرت به دبی برای پزشکان چیست؟

پزشکان با مهاجرت به دبی می‌توانند از مزایایی مثل دریافت حقوق بدون پرداخت مالیات، دریافت خانه، تحصیلات فرزندان و امکانات درمانی بسیار مناسب برخوردار شوند.

آیا درآمد پزشکان در دبی مناسب است؟

میزان درآمد مورد نیاز برای داشتن یک زندگی مناسب در دبی حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ درهم ماهیانه است و باتوجه‌به میزان حقوق حداقل ۱۳۰۰۰ درهمی پزشکان، شرایط خوبی برای زندگی در دبی دارند.

آیا سابقه کار تاثیری در درآمد پزشکان در امارات می‌گذارد؟

بله. در امارات درآمد پزشکی که دو تا ۵ سال سابقه کار داشته باشد ۳۲ درصد افزایش می‌یابد؛ همچنین اگر سابقه کار پزشک بیشتر از پنج سال باشد افزایش حقوق ۳۶ درصدی شامل حال او می‌شود‌.

آیا درآمد پزشک مرد با پزشک زن در امارات متفاوت است ؟

بله. پزشکان مرد در امارات به طور متوسط حدود ۷ درصد بیشتر از پزشکان زن درآمد دارند.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام من به تازگی مدرک پزشکی عمومی گرفتم و سه سال سابقه کار دارم. این سابقه کار روی درامد پزشک توی امارات تاثیر داره؟

  2. سلام من دانشجوی رشته پزشکی هستم و ۲ سال سابقه کار توی کلینیک دارم میتونم برای مهاجرت به امارات اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا