مقالات مهاجرت به امارات متحده عربی

پاسپورت امارات: راهنمای قدم به قدم ۲۰۲۴

۵/۵ - (۶ امتیاز)

کشور امارات به عنوان قلب تپنده خاورمیانه چند سالی است پیشرفت‌های چشم‌گیری در اقتصاد، سیاست و صنعت توریسم داشته است. پاسپورت امارات یکی از معتبر‌ترین پاسپورت‌های جهان است که به کمک آن می‌توانید به این کشور سفر یا حتی مهاجرت کنید. قبلا گرفتن پاسپورت امارات غیر ممکن بود و فقط از طریق ازدواج یا شرایط خاص امکان تابعیت امارات وجود داشت. اما امروزه با تغییر قوانین افراد خارجی می‌توانند برای پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

در این نوشته از امارات نیوز به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه پاسپورت امارات بگیریم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

مزایای اخذ پاسپورت امارات

پاسپورت امارات یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا می‌باشد. گرفتن پاسپورت امارات مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • سفر به بیش از ۱۷۸ کشور بدون ویزا از جمله کشورهایی اروپایی
  • ثبت دارایی‌های خود بدون محدودیت در امارات
  • حق تحصیل رایگان در امارات
  • معافیت از پرداخت مالیات
  • سرعت بالای صدور گذرنامه
  • افتتاح حساب‌های بانکی مختلف
  • اعتبار بالای پاسپورت امارات

تا اینجا با مزایای پاسپورت امارات که یکی از معتبرترین و بهترین پاسپورت‌های دنیا می‌باشد آشنا شدید. در ادامه در مورد ارزش بالای پاسپورت امارات صحبت می‌کنیم.

ارزش و اعتبار پاسپورت امارات

همانطور که در بالا گفتیم با دریافت شهروندی امارات می‌توانید به ۱۱۸ کشور بدون ویزا و به ۶۰ کشور با ویزا سفر کنید. اگر لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات متحده عربی را می‌خواهید مقاله لینک شده را مطالعه نمایید. اعتبار پاسپورت امارات با توجه به نوع ویزا متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی تا ۵ سال پاسپورت امارات اعتبار دارد و بعد از آن برای تمدید باید اقدام نمایید.

شرایط گرفتن پاسپورت امارات

امارات متحده عربی تا قبل از سال ۲۰۲۱، قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با گرفتن پاسپورت امارات داشت. افراد خارجی امکان دریافت تابعیت امارات را نداشتند، مگر در شرایط خاص مانند تولد یا ازدواج. اما در ژانویه ۲۰۲۱ با بازنگری قوانین، دریافت شهروندی امارات برای خارجی‌ها آسانتر شد. در ادامه راه‌های اخذ پاسپورت برای خارجی‌ها را بررسی می‌کنیم.

راه‌های اخذ اقامت و پاسپورت امارات

این موارد محبوب‌ترین راه‌های دریافت پاسپورت امارات برای ایرانیان هستند:

  • اخذ پاسپورت امارات با خرید ملک
  • دریافت پاسپورت امارات از طریق کار
  • دریافت پاسپورت امارات از طریق تحصیل
  • دریافت پاسپورت از طریق ثبت شرکت

در ادامه هر یک از انواع ویزای دبی را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

راه‌های اخذ اقامت و پاسپورت امارات

اخذ پاسپورت امارات با خرید ملک

دریافت پاسپورت امارات با خرید ملک در دبی یا دیگر شهرهای امارات، یکی از بهترین راه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند به امارات مهاجرت کنند و در عین حال مکان زندگی خود را هم خریداری کنند. اقامتی که از طریق این روش دریافت می‌کنید به صورت ۵ ساله و قابل تمدید است؛ البته توجه داشته باشید که ارزش ملکی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید باید حداقل ۱.۳۶ میلیون دلار باشد.

دریافت پاسپورت امارات از طریق کار

افرادی که می‌خواهند به امارات مهاجرت کاری داشته باشند و ویزای کار امارات را دریافت کنند، می‌توانند از این راه استفاده کنند. برای دریافت این پاسپورت باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید یک نامه دعوت به همکاری از یک شرکت یا سازمان اماراتی دریافت کنید.
  2. سپس باید از اداره کار امارات، اجازه کار دریافت نمایید.

پس از دریافت این نامه و اجازه کار می‌توانید شروع به طی کردن مراحل دریافت پاسپورت کنید. دقت داشته باشید در این روش ابتدا نمی‌‌توانید اعضای خانواده خود را به این کشور ببرید.

دریافت پاسپورت امارات از طریق تحصیل

در کشور امارات چندین دانشگاه معتبر جهانی مانند دانشگاه آمریکایی شارجه، دانشگاه عربی NYU و دانشگاه ابوظبی فعالیت می‌کنند و بسیاری از مهاجران از طریق اقامت تحصیلی امارات وارد این کشور می‌شوند. دانشگاه‌های اماراتی در سه دسته خصوصی، دولتی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند و دروس را به زبان‌های عربی و انگلیسی ارائه می‌نمایند. دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار دارند؛ اما امکان اقامت دائم برای آن‌ها فراهم نیست.

دریافت پاسپورت امارات از طریق ثبت شرکت

دولت امارات امکان جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در این کشور فراهم کرده است. از طریق ثبت شرکت در دبی، افرادی که شرکتی با سهامی خاص را در این کشور ثبت می‌کنند، می‌توانند پاسپورت امارات را دریافت کنند. سرمایه اولیه برای دریافت پاسپورت سرمایه گذاری در سهامی خاص ۵ میلیون درهم و سهامی عام ۳۰ میلیون درهم اماراتی است. دقت داشته باشید سرمایه شما برای این دریافت این نوع پاسپورت نباید به صورت وام باشد.

دریافت پاسپورت امارات از طریق ازدواج

دولت امارات برای تحکیم بنیاد خانواده و ارج نهادن به امر ازدواج، برای زوجینی که با هم ازدواج می‌کنند، پاسپورت صادر می‌کند. شرایط این پاسپورت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

شرط توضیحات
مرد تابعه امارات امکان درخواست پاسپورت و اقامت برای همسر غیر تابعه خود را دارد.
زن تابعه امارات امکان درخواست اقامت برای همسر غیر تابعه دارد؛ اما امکان درخواست تابعیت و پاسپورت امارات را ندارد.

مدارک و نحوه دریافت اقامت امارات

برای دریافت پاسپورت امارات باید مراحل زیر را طی کنید؛

  1. ابتدا راه مورد نظر خود را انتخاب کنید یا به عنوان یکی از دسته‌های شاخص مورد تایید (مثل مخترعان، افراد استعداد درخشان و دانشمندان باشید) قرار داشته باشید.
  2. سپس باید با مقامات مرتبط در امارات تماس بگیرید و خود را به عنوان کاندیدای پاسپورت امارات معرفی کنید.
  3. درخواست شهروندی امارات را ارائه نمایید.
  4. پس از تایید شهروندی امارات نسبت به دریافت شهروندی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پاسپورت امارات عبارت‌اند از: اصل و کپی کارت شناسایی امارات، اصل و کپی «Family Book»، عکسی که تازه گرفته شده باشد و سند‌های ازدواج و اطلاعات فرزندان.

مدارک و نحوه دریافت اقامت امارات

جمع‌بندی

پاسپورت امارات یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهانی است که به کمک آن می‌توان به بیش از ۱۸۰ کشور جهان در قاره‌های آمریکا، اروپا و استرالیا بدون ویزا سفر کرد. در این نوشته راه‌های دریافت پاسپورت امارات را به همراه شرایط و مدارک مورد نیاز آن بررسی کردیم. اگر هنوز در این باره سوالی دارید آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. هم‌چنین در سایت امارات نیوز می‌توانید چندین مطلب به روز و معتبر دیگر را درباره امارات و راه‌های مهاجرت به آن بخوانید.

سوالات متداول:

آیا فرزندی که در امارات به دنیا می‌آید، پاسپورت امارات دریافت خواهد کرد؟

خیر. روند اعطای تابعیت اماراتی به یک فرزند، به نسبت خونی بستگی دارد.

پاسپورت امارات به چه زبانی است؟

اطلاعات ثبت‌شده در پاسپورت امارت به دو زبان عربی و انگلیسی هستند.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر. با خرید ملک در دبی پاسپورت دریافت نمی کنید اما می‌توانید اقامت ۲ تا ۱۰ سال با توجه به هزینه ی ملک خریداری شده بگیرید.

    1. سلام بله اگر با یک مردی که شهروند امارات هست ازدواج کنید بعد از گذشت چند سال می‌توانید پاسپورت کشور امارات دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا